Szenzációs magyar eredmények - Dakar 11.nap

Hétfő reggel hunyt el José Manuel Perez, aki még csütörtökön szerzett súlyos sérülést motorjával. Az orvosok eltávolították az egyik veséjét, a lépét, valamint a mája is súlyosan sérült. Sikerült stabilizálni az állapotát, és kezelését hazájában Spanyolországban folytatták. Állapota azonban komplikációk miatt hirtelen leromlott és hétfőn reggel elhunyt. A 41 éves versenyző negyedik Dakarja volt a mostani.

A mezőnyre tegnap az egyik legnehezebb szakasz teljesítése várt. A 483 kilométeres szakaszt Atar környékén jelölték ki, ahol egy hurkot teljesítettek a versenyzők. Tegnap a Palik/Darázsi páros bizonyult a magyarok között a legjobbnak, a 27. helyen futottak be. A Kisék a 40. Szalayék a 49. helyen haladtak át a célon. Lisziék tegnap a 79. helyet szerezték meg.

A nemzetközi mezőnyben 2 Mitsubishi, 2 Volkswagen, majd 2 Nissan futott be az első hat helyre. A szakaszt Peterhansel nyerte, Luc Alphand előtt, őket Jutta Kleinschmidt, Gordon, Vatanen és De Villiers követte. A tegnapi szakasz első három befutója áll az élen az összetettben is, őket De Villiers, Roma és Saby követi. Robby Gordon a 11., Vatanen pedig csak a 67. helyen áll.

Nyugodtan szenzációsnak nevezhető viszont a magyarok eredménye. Palikék a magyar versenyzők közötti az eddigi legjobb helyet, a 15-et birtokolják. Csak hárommal hátrébb, a 18. helyen áll jelenleg a Szalay Balázs vezette Opel, Kisék súlyos időbüntetésük ellenére pedig már a 34- helyen vannak. A Liszi/Rack kettős a 83. helyről várja a következő szakaszt.

Palik László így vélekedett a tegnapi napról: “Az első ellenőrzőpontig egy tíz kilométeres dűneátkelésünk volt, egyébként nagyon gyorsan lehetett haladni. Ott találkoztunk a Sanyiékkal, és adtunk nekik egy pótkereket. A CP1 után jött a Thaga-hágó, utána pedig száz kilométernyi olyan dűnesor, amilyet még életünkben nem láttunk. Nem hiába rémisztgettek a szervezők, ez borzasztó nehéz volt.”

“Az utolsó négy kilométer az maga volt a horror. Ott ha valaki egy rossz mozdulatot tett, az vagy akkorát esett, hogy kanállal szedték össze, vagy még holnapután is ásni fog. Valami iszonyú puha homok volt, és teli csapdákkal. Miután ezen végigvergődtünk, szerencsénkre még világosban, következett 180 kilométernyi hipergyors szakasz. Úgy ötven kilométerrel a cél előtt sötétedett ránk. Még a nagyon nehéz dűnesor előtt találkoztunk a Balázsékkal, akiknek szerszámot adtunk, mert éppen szereltek.”

Kis Sándor értékelése a 10. szakaszról: “Ma kaptunk két defektet, cseréltünk egy féltengelyt, de sikerült ásás nélkül megúsznunk a napot. A hosszú dűnesor türelemjáték volt a tevefű miatt, de a Siwa – Siwánál nem volt nehezebb. Ami a helyezésünket illeti, most nem azzal törődünk, egyelőre annyi a lényeg, hogy minden szakaszt a lehető legjobban teljesítsünk, aztán majd meglátjuk. Mindig este számolják a tyúkokat…”

Motorosaink együtt haladtak, Nagy Péter 48., Varga Ákos 49. lett. A összetettben ezzel Varga a 28., Nagy a 102. helyen áll. Péter tegnap egy esése közben megütötte a térdét és a bokáját, de folytatja a versenyt.

A szakaszt a Depres nyerte Meoni és Pujol előtt. Meoni és Pujol is időbüntetést kaptak az útvonal elhagyása miatt, ám tiltakozásuk után azokat 2 illetve 1 percre csökkentették a szervezők. Összetettben Despres, Meoni, Coma, Pujol a sorrend.

A kamionosoknál Kabirov, Csaguin, és az idősebb De Rooy volt a sorrend. Darázsiék a 23., Szallerék a 33. helyen gurultak be. Összetettben Kabirov vezet több mint 2 órával Bekx előtt. A magyar MAN a tíz óra büntetést kapott Csaguin előtt áll a 22. helyen, a Szaller/Farkas/Keresztesi trió pedig a 25.