Különleges terepjáró a Jeeptől

Orr-részét leszámítva alig-alig emlékeztet utcai társaira a most bemutatott Jeep tanulmány. A Hurricane névre keresztelt szörny méltó is nevéhez, hiszen 670 lóerős és 1000 newtonméter jut a kerekekhez.

Ezt nem egyetlen erőforrás adja, hanem elöl és hátul is elhelyeztek egy-egy 5,7 literes V8-as motort, melyek egyenként 335 lóerősek, illetve 500 newtonméteresek. Így nem meglepő, hogy az 1746 kilogrammos jármű öt másodperc alatt gyorsul százra.

A pilóta a hengerkikapcsoló rendszernek köszönhetően választhat, hogy a járművet négy, nyolc, vagy mind a tizenhat henger ereje mozgassa. Az autó különlegessége, hogy négykerék-kormányzással vértezték fel, ami a szó szoros értelmében igaz. Ez azt jelenti, hogy minden kereket függetlenül kormányoz a számítógép.

Így megvalósítható az, hogy az első két kerék balra, a hátsó kettő pedig jobbra fordul, ami rendkívül kis fordulókört eredményez. Lehet egy irányba fordítani a kerekeket, ekkor oldalazva tud mozogni a jármű. A legizgalmasabb azonban az, amikor az átlósan lévő kerekek fordulnak egy irányba, ilyenkor az autó egy helyben meg tud pördülni. Mindehhez a Huirricane persze a hajtás irányát is meg tudja változtatni kerekenként.

Az érdekes innovációt izgalmas köntösbe bújtatták. A leginkább egy buggyra emlékeztető járművön szinte minden hatalmas, 20 colos 305/70-es kerekeken gördül, méretes sárvédői vannak és a bukócsövek méretét sem aprózták el. A Hurricane hasmagassága 36,3 centiméter.

Az utastérben spártai kialakítás fogadja az utazókat, a vörös, a króm és a fekete szín adja a különleges hangulatot. Sportülések, navigációs rendszer és terepezéshez szükséges dőlés és szintjelzők kerültek a vezetőfülkébe.