A Volkswagen Ragster tanulmány a jellegzetes formájú Beetle-re, épül, amiből világszerte 800 ezer darab szaladgál az utakon. A Ragster legjellemzőbb tulajdonsága, hogy a tetőoszlopokat jócskán lerövidítették.

A Ragster szó a Ragtop (vászontető) és a Speedster szó kombinációjából fakad. Ugyan a Ragster tetőkerete fix, de közötte egy motorosan mozgatható a vászontető kapott helyett. Az A-oszlopot 90 mm-rel csonkították meg, a tető 150 milliméterrel van lejjebb a normál változathoz képest.

Nem csak a tetőrész változott a hagyományos Beetle-höz képest. Jóval agresszívabb és sportosabb külsőt kölcsönöznek az autónak az új sárvédők, a lökhárítók, a lámpák valamint a 19 colos könnyűfém felnik is. Ezeken alacsony profilú, piros csíkkal díszített 235/60-as gumi feszülnek.

Belül bőrrel borított sportülések találhatóak, amik akár négypontos biztonsági övvel is használhatóak. A Ragster 2+2 üléses, de hátsó utasok híján az ülések a padlóba hajthatóak, amivel jócskán megnő a csomagtartó mérete. Érdekesség még a műszerfalra helyezett visszapillantó-tükör, és az érdekes formájú sportkormány, amiről gombbal indítható a motor, valamint a tetőt is innen nyithatjuk-zárhatjuk.

A motorháztető alatt a VW motorpalettájának bármelyike megbújhat, konkrét motorváltozatokról még nem döntöttek. Igaz, ez felesleges művelet is lett volna, mivel az autó gyártása még közel sem biztos, sok múlik a tanulmány fogadtatásán.