A Detroiti Autószalonon a Chevrolet leleplezte minden idők legerősebb utcai Corvette-jét a C6 Z06 7,0 jelzéssel. Ahogy az a névből már kiderül az autó motorházteteje alatt egy 7011,3 köbcentis, V8-as blokk kapott helyet. Mind a hengerfej, mind a blokköntvény alumíniumból készült, a vezérműtengelyek hengerenként két-két szelepet mozgatnak.

A C6-os legerősebb változatában kereken 500 lóerőt tud a motor, amit 6200-nál ad le, az abroncsok elfüstölését pedig a 4800-as főtengely-fordulatnál jelentkező 657 newtonméteres nyomaték garantálja. A motor tartósságát a szárazkarteres olajozás biztosítja, amely 1 g-s oldalgyorsulásnál is biztosítja a megfelelő kenést, ezt a Nürburgringen is tesztelték.

Ezzel a motorral az 1420 kilogrammos autó kevesebb mint négy másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet. A hagyományos negyedmérföldes gyorsulási távot 12 másodperc alatt futja az autó, és a Z06 változat akár 300 km/órás sebességre is képes.

Az erőátvitelről hatsebességes kézi váltó gondoskodik, ami a hátsó 325/30ZR19-es abroncsokra juttatja a motor erejét. Elöl valamivel kisebb 275/35ZR18-as gumikat alkalmaztak a mérnökök. Nem csak gyorsításban, lassulásban is jó a kocsi, erről elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek és 355 x 32 illetve 340 x 26 milliméteres féktárcsák gondoskodnak.

A felfüggesztés terén megelégedtek a peresebb gumikkal és a hátsó rugók és a stabilizátorok cseréjével.

Látványban is más a Z06, mint a többi C6-os Corvette. Az egyedi megoldások közé tartoznak többek között a vörös féknyergek, a nyílás a motorháztetőn, ami közvetlenül a légszűrőházhoz juttatja a levegőt, valamint a hátsó sárvédők nyílásai, amik a hátsó fékekhez terelik a levegőt. Az első lökhárító alatt kis spoiler kapott helyet, ami több leszorítóerőt termel.

Az utcai csúcsmodellel egy időben az új versenyváltozat is debütált Detroitban. Ennek motorházteteje alatt a Z06-os motorja lapul kissé módosított formában. Hatalmas állítható hátsó szárny, mértes diffúzór és új első spoiler szorítja az útra a versenyautót.

Az éjszakai versenyekhez igazodva újak a C6-R fényszórói is. A nagyobb hőterhelés miatt a hűtők mögött a motorháztetőn jókora nyílást vágtak. Hatalmas kerekeket és új futóművet kapott a kocsi.

A Corvette C6-R 2005 márciusában a 12 órás Sebringi versenyen mutatkozik majd be a GT-1 (“utcai autók”) kategóriában, de ott lesz a Le Mans-i 24 órás viadalon is. A tervezők mindenképpen szeretnék, ha az autó olyan sikeres lenne, mint a C5-R volt, ami 55 versenyből 35-öt megnyert és háromszor is kettős győzelmet szerzett a Le Mans-ban.