A volt síelő, Luc Alphand volt a leggyorsabb a tegnapi Tidjikja – Atar közötti 399 kilométeres szakaszon, annak ellenére, hogy két defektet is kapott. A Mitsubishi francia versenyzője mögött a csapattársa Stéphane Petterhansel érkezett, mintegy másfél perc hátrányt begyűjtve. Az összetettben azonban fordított a helyzet, ott Peterhansel vezet 20 perccel.

Ismét erőre kapott Robbie Gordon pár napja csúnyán összetört autója, a Volkswagen versenyzője harmadik helyen ért célba. A negyedik Jutta Kleinschmidt lett (VW), így továbbra is őrzi harmadik helyét az összetettben.

Minden még versenyben lévő magyar egység teljesítette a tegnapi távot. A leggyorsabb ezúttal a Szalay Balázs – Bunkoczi László páros volt, akik a 45. helyet szerezték meg a szakaszon, így az összetettben a 20.-ak.

“A rajt után jó ütemben tudtunk autózni, sorra előztük meg az autókat és a motorokat, ám az első ellenőrző pont után valahogy kiestem a ritmusból. – mondta Szalay a célban. És elég volt egyetlen rossz döntés (rossz irányból kerültünk meg egy homokdűnét) ahhoz, hogy a süppedős dombok között találjuk magunkat. Negyven perc alatt szabadítottuk ki magunkat lépésről lépésre, már úgy éreztem, hogy a fél sivatagot elhordtuk.”

Később a páros újra a homok fogságába került, akkor egy órát lapátoltak. Hasonlóan járt a Kis Sándor – Czeglédi Péter duó is, akiket először Szalay Balázs húzott ki, majd néhány kilométerrel később mikor újra elakadtak, a Darázsi Zsolt vezette kamion segített kiszabadítani a homokból a kocsit.

Miután tovább mentek, tönkre ment a versenyutó fékje, majd azt is kijavították, így ismét folytathatták, persze csak addig, míg újra el nem akadtak. Végül sikerült célba érniük a 65. helyen, ami az összetettben a 41. helyre jó.

Nem csak rajtuk kellet segíteni, ők is segítettek. Csapattársaiknak a Palik László – Darázsi Gábor kettősnek sem ment egyszerűen ez a nap. Ezt Palik László így összegezte: “A harmincadik kilométernél hirtelen öt hengerünk lett. Gabi szerencsére hamar megtalálta a hibát: kilőtte az egyik trafót a komputer. Trafót kicseréltük, mentünk tovább. A kétszázadik kilométernél újabb két trafónk ment el, és most már nem volt nálunk tartalék…

…Megérkeztek a Sanyiék, Czegó odaadta a náluk lévő két pót-trafót, és felajánlották, hogy jönnek mögöttünk hátvédként. Így értünk be a mai célba. Atarba három évvel ezelőtt vontatva érkeztünk meg, akkorra már kiestünk. Most versenyben vagyunk, bár ezt a szakaszt leginkább el kellene felejteni. Praktikusan az egész napot szereléssel töltöttük.”

Az 59. időt autózta a kilencedik szakaszon a Palik-Darázsi kettős, az összetettben a 22-ek.

Végre vannak hírek a Liszi – Rack párosról is, akik 74. helyen zárták a tegnapi napot, így a 82. helyen állnak. Nekik nem is ez a nap volt a vízválasztó, hanem a hetedik szakasz, amit 24 óra alatt teljesítettek. Péntek reggel pár kilométerrel a harmadik ellenőrző pont előtt kifogyott az üzemanyaguk és csak este hét körül talált rájuk az üzemanyagot szállító teherautó. Miután célba értek, és ételt ital vettek magukhoz szinte azonnal tovább is indultak, így ma ők is pihenhetnek.

Az, hogy a versenyzők a hibák ellenére ilyen jó helyen állnak, nagyban köszönhető annak is, hogy a versenykamionok gyorsan haladnak és nem kell rájuk sokat várni. A Darázsi – Tagai – Szalai trió a 20., a Szaller – Farkas – Keresztesi hármas pedig a 35. időt teljesítette tegnap. Így előbbi a 24., utóbbi 26. a kamionok versenyében.

Ismét Vlagyimir Tchagin (Kamaz) volt a leggyorsabb a legnagyobb járművek között, ám az összetettben több mint 21 óra a hátránya, miután kapott 10 óra büntetést. Az élen továbbra is a Kamazzal versenyző Kabirov – Belyaev – Mokeev trió vezet, mintegy másfél óra előnnyel.

Új szakaszgyőztest avattak a motorosoknál, ezúttal a spanyol Esteve Pujol (KTM) volt a leggyorsabb. A második helyen Fabrizio Meoni (KTM) végzett, így akár első is lehetne, de miután túlságosan eltávolodott a kijelölt útvonaltól, kapott tíz perc büntetést. Emiatt az összetettben a negyedik helyre csúszott. A motorosok között jelenleg Cyril Despres (KTM) vezet, két perccel Marc Coma (KTM) előtt.

Célba ért mindkét magyar motoros is, Varga Ákos (KTM) 40., Nagy Péter (KTM) az 57. helyen. Összetettben Varga a fantasztikus 26., Nagy 1 óra 10 perc büntetéssel a 77. helyen áll. Ők is megküzdenek az elemekkel, több bukásik is volt, amiből szerencsére nem lettek komoly sérülések. Az esések visszavezethetők a korábbi napokra, a fáradtságra. Nagy Péter ugyanis hasonlóan járt, mint Lisziék, azaz üzemanyag, étel, ital nélkül vesztegelt a hetedik szakaszon a sivatagban.

Miután őt is megtalálták és kapott üzemanyagot, pihenés nélkül, teljesítette a nyolcadik szakasz helyett kijelölt összekötőt. Így most a kilencedik szakasz után neki is jól jön a mai pihenőnap. Ma nem versenyeznek a csapatok, legközelebb hétfőn kellnek útra.