Az utastér kompakt kialakítású, itt is a vezetési élmény dominál. Használaton kívül a váltókar behajtható
Küllemében a zoom-zoom formavilág jegyeit követi az MX-Crossport, így alapvetően sportos hangulatot áraszt
Várhatóan V6-os motorral mutatkozik be majd az autó, a tanulmányautó 20 colos felnijei a széria modellen kisebbek lesznek
7 fotó
A jövő hónapban a Detroiti Autókiállításon MX-Crossport névvel szabadidőautó tanulmányt mutat be a Mazda. Híven a 2001 óta tartó zoom-zoom sorozathoz, az autó a sportos vonalat követi.

Formája zömök, ugyanakkor dinamikusabb, mint a hagyományos terepjáró-forma. Az orrész és a kidomborodó sárvédőívek az RX-8-as sportkocsit juttatják eszünkbe. Az első lökhárító szinte ugyanilyen formában mutatkozott be korábban, a már sorozatéretté vált Mazda 6 MPS tanulmányautón is.

Az MX-Crossport 4 630 mm hosszú, amihez 2 795 mm-es tengelytáv tartozik., amivel jóval nagyobb, mint a jelenleg futó Tribute. Magasságban azonban kisebb az MX-Crossport, csak 1630 milliméter.

Ha figyelembe vesszük, hogy a tanulmányautó 275/45 R 20-as abroncsokon gördül, akkor belátható, hogy az autó formailag közelebb áll egy normál autóhoz, mint egy SUV-hez. A kupéjelleget erősíti, hogy a tetővonal erősen süllyed a hátsó részen, és hogy a tanulmányautón a hátsó ajtókhoz nincs kilincs.

Az autó belső terét alapvetően meghatározza az üvegtető, amellyel sokkal szelősebbnek hat az utastér. A változtatható fényáteresztésnek köszönhetően erős napsugárzás esetén sem válik kényelmetlenné az utazás.

Az utastérben három különböző kijelzőt is elhelyeztek a tervezők. A műszerfal közepén kapott helyet az érintőképernyős “Handling Panel” ahol kezelhetjük a hifit és a klímát, fölötte a szélvédő alatt kapott helyett a “Status Monitor” ahol láthatjuk az információkat. A harmadik képernyő, az utas előtt a szórakoztató elektronika kijelzője, a “Entertainment Monitor”.

Ez utóbbi egy 15 colos képernyő, amihez öt kamera is tartozik. Ezekkel akár az első vagy a hátsó kerekektől is lehet az utat figyelni, de hosszabb utakon DVD-t is nézhet az utas. A középső két kijelzőn biztonsági figyelmeztetések, tolató radar információi, az audio rendszer és a légkondicionáló adatai jelennek meg, de lehet internetezni is.

Az öszkerékhajtású modell erőátvitelében egy kézzel is kapcsolható automataváltó kapott szerepet. Automata üzemben a váltókar a középkonzolba buktaható és ilyenkor a rajta lévő gombokkal lehet P, R, N, D módokat kapcsolni. Kézi üzemmódban a kart kihajtva lehet fel-le kapcsolgatni.

Hasonlóan a korábbi MX koncepció autókhoz, kedvező visszhang esetén valószínűleg egy-két éven belül a széria változat is megszületik az MX-Crossportból is.