Ferrari 575 kabrió
Ferrari 575 kabrió

Ferrari 575 kabrió

Ferrari 575 kabrió

Ferrari 575 kabrió
540 lóerőt tud a jövő évre áthangolt 12 hengeres 5,75 literes Ferrari motor
Mindössze 10 másodpercig tart, míg a zárt 575 Maranello átalakul nyitottá. A tetőt az 550 Barchettan is tesztelték
2001-ben a Fioravanti Vola tanulmányautón mutatták be először a tetőmechanizmust
Ferrari 575 kabrió 20
Ferrari 575 kabrió 21
Ferrari 575 kabrió 22
Ferrari 575 kabrió 23
Ferrari 575 kabrió 24
Ferrari 575 kabrió 25
Ferrari 575 kabrió 26
Ferrari 575 kabrió 27
Ferrari 575 kabrió 28
Fotó megosztása:
Október 14-én a monterey-i hétvégi autófesztiválon Sergio Pininfarina és Piero Ferrari néhány kiválasztottnak mutatta meg először az 575 Maranello különleges, nyitott változatát. A nagyközönség január 7-étől nézheti meg a kabrió Ferrarit a Los Angeles-i Autókiállításon.

Korábban az autó elődjéből, az 550 Maranellóból is készült már kabrió, a Ferrari 550 Pininfarina Barchetta. A modell a Pininfarina stúdió 70. évfordulójára született és 448 darab készült belőle. Az elődtől eltérően, ezúttal nem vászontető nyílik le és nem is a teljes tető tűnik el az ülések mögött.

Eltérően az 550-től, az új modell megtartotta az alapmodell szélvédőkeretét és nem kapott bukócsöveket sem, ehelyett az ülések mögött vaskos “C” oszlopokat alakítottak ki és a karosszéria más részein helyeztek el merevítéseket. A korábbi méretes hátsó szélvédő helyett egy kis függőleges ablak zárja le az utasteret.

A tető szerepét egy “üveglap” tölti be, ami körülbelül 180 fokos utat jár be, míg az utasok feje fölül a motortér fölé jut, ahol nyitott állapotában helyet kap. A tetőmechanizmust már láthattuk 2001-ben Genfben, a Fioravanti Vola (LF) tanulmányautón.

Elsőként még az 550 Barchettán tesztelték a mechanizmust, de mostanra került olyan állapotba, hogy a vevőknek is eladhassák. A tető előnyeként említik, hogy sokkal egyszerűbb, ezáltal kevésbé valószínű a meghibásodása, mint az elektrohidraulikus rendszereké. A Fioravanti rendszerének működése is gyorsabb, mint a jelenlegi kupé-kabrióké, lenyitásához 10 másodperc elegendő.

Nem csak a tetőben lesz különleges a Superamericanak nevezett újdonság, hanem motorjában is. A korábbi 515 lóerő helyett 540 lóerőt tud majd az 5,75 literes, V12-es blokk.

Mindez nem eredményez nagyobb végsebességet, az 575 Superamerica 5 km/h-val lassabb lesz zárt társainál, azaz “csak” 320-szal lehet száguldani. Ez a nagyobb önsúlynak és a rosszabb légellenállásnak köszönhető.

A modell megkapja korábban kifejlesztett GTC kezelhetőség-csomagot is. Új rugók szerepelnek a csomagban, amelyek alacsonyabbra helyezik az autó súlypontját. Megváltoztatták a szervokormány rásegítését is, ezzel téve direktebbé téve a kormányzást. A lassulásról kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Elképzelhető, hogy nem csak vászontetővel, hanem hasonló tetőmechanizmussal az F430-as Spyderek is készülnek majd.