Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján

Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján

Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján

Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján
Harri Rovanpera jövőre valószínüleg vagy egyáltalán nem, vagy az ideinél is kevesebb szerepet fog kapni a világbajnokságon, így neki fontos lenne egy jó eredmény
Mikko Hirvonen ezen a futamon is inkább csak tapasztalato gyűjt, ám a sok hiányzó miatt pontszerző helyen áll
Jani Paasonen jelenleg még a harmadik a vb-s N csoportos értékelésben, ami kevés az év végi bajnoki címhez
Petter Solbergnek szerencséje van, hogy mindegyik riválisa kiesett, így kiesése ellenére ővé az év végi második hely
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 24
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 25
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 26
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 27
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 28
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 29
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 30
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 31
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 32
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 33
Marcus Grönholm vezet az Ausztrál Rali 1. napján 34
Fotó megosztása:

Utolsó futamához érkezett a ralivilágbajnokság, ami ezúttal 17 Ausztrál Ralival fejeződött be. A vörös murvás futamon tavaly a Subaru versenyzője Petter Solberg győzött, aki idén ismételni szeretne. Ez a verseny az N csoportos világbajnokság záró hetedeik futama is, ahol még nem hírdettek világbajnokot.

Majd 1500 kilométeres távot teljesítenek majd a csapatok a vasárnapi célig.Az első pénteki napon a szuperspeciál mellet nyolc gyorsaságit kellett teljesíteni a mezőnynek.

Az idei szezonban először fordult elő, hogy az eredményekről valami egészen más esemény vonta el a figyelmet. Carlos Sainz (Citroen), aki korábban már bejelentette visszavonulását, nem tudott rajthoz állni a záró versenyen.

A “király” a versenyt megelőző tréningen megsérült és orvosai tanácsára nem teljesíthette az ausztrál futamot. A spanyol “matador” a katalán versenyen azt nyilatkozta ugyan, hogy nem szívesen jön Ausztráliába, mert sokkal jobban szerette volna a karrierjét befejezni az otthoni közönség előtt, de valószínűleg nem gondolta, hogy akarata ilyen módon teljesül majd.

A csütörtök esti Gloucester parkbéli felvonuláson még részt vett, hogy elbúcsúzzon szurkolóitól, de az azt követő szuper speciál szakasz már nélküle zajlott. Carlos ez alkalommal a szervizből, ráadásul könnyezve kísérte figyelemmel, a két kilométernyi bemelegítést, ahol Marcus Grönholm (Peugeot) végzett az első helyen, megelőzve Sebastien Loeb-öt (Citroen).

Sainz koradélután köszönt el a csapattól és hagyta el a szervizparkot. Ezzel nem csak az ő karrierje ért véget, hanem magát a sportot érte nagy veszteség, hiszen ő volt az utolsó “nagysága” annak a korosztálynak, amit egy fiatal, múlt nélküli generáció követ.

Csütörtökön már a Shakedownt is szakadó eső kísérte, ez okozhatta Petter Solberg (Subaru) autótöréssel végződő kicsúszását, hiszen az erdei murva elképesztően csúszóssá vált, a gömb alakú kövekkel beterített, egyébként is nehéz talajon. Solberg autóját a rajtra újjá varázsolták, de a norvég, aki határozottan készült a győzelemre, csak a pénteki második szakaszig jutott. Az azt követő gyorsaságin, a kormányrúd meghibásodása miatt a második helyről esett ki.

“Nem akartam így befejezni a szezont. A baleset előtt nagyon jól kezdtem, jól éreztem magam, és nagyon keményen nyomtam, de aztán már nem tehettem semmit. A hiba nem volt nagyon súlyos, így az utolsó, két szuper speciál szakaszra visszatérhettem. Nagyszerű érzés volt ismét vezetni az itteni különleges hangulatban. Örülök, hogy megszereztem a második helyet az év végi összesítésben.” – mondta Solberg

Grönholm, aki jól vette az első akadályt is, pénteken öt szakaszgyőzelemmel, 21 másodperces előnnyel Loeb előtt fejezte be a napot. Majd így összegezte az első napot: “Megpróbáltunk egész nap biztonságos helyen autózni, minden kockáztatás nélkül. Holnap is ez a terv, természetesen fantasztikus lenne győzelemmel zárni a szezont, de még túl korai erre gondolni.”


A Peugeot másik versenyzője, Harri Rovanpera egy túlcsúszással 10 másodpercet vesztett, ezzel együtt a harmadik helyen ért célba. “Jó napom volt, megbízható volt az autóm, és képes voltam a támadásra. Remélem, holnap is sikerül ezt megmutatnom. Nagyon fontos ezen a versenyen a jó kezdés, ez szerencsére sikerült.”

Sebastian Loeb három alkalommal volt a legjobb. Az idei világbajnok első helyről indult a mai napon, és a gyors kanyarokban akadt némi problémája a túlkormányzottsággal is.

“A rajtpozícióm természetesen hendikep, de nem tudom, hogy “mennyibe került” ez nekem. A gumikat az első körben jól választottuk meg. A tréning alatt minden vizes volt, ezzel szemben ma, teljesen száraz, tele kis kövekkel. Biztosan veszítettem azzal, hogy első vagyok az úton.” – értékelt a világbajnok francia.

A Ford csapat, az egy autóra csökkent társulatával a negyedik helyet szerezte meg. Markko Märtin már csütörtök este kiszállt a játékból motorhiba miatt és a mérnökök komoly gondot diagnosztizálva, nem engedték a folytatást.

Ezzel Martin elvesztette a lehetőségét az év végi második hely megszerzésére. Mivel mindhárom, második helyre esélyes pilóta kiesett, így maradt a korábban kialakult sorrend.

A még versenyben lévő Francois Duval nem volt elégedett az autó beállításával, bár a nap végére sikerült javítani rajta. “Nehéz dolgom volt, mivel ezeket a szakaszokat nem ismerem jól. Maradok ennél a ritmusnál, nem kockáztatok, inkább tapasztalatokat gyűjtök a jövőre nézve.” – mondta a belga pilóta.

A népesnek cseppet sem mondható WRC mezőny végén, az ötödik helyen Mikko Hirvonen (Subaru) gurult be a nap végi célba.

Alister McRae vezet az N csoportos autók versenyében, aki ezen a napon mindössze egy szakaszt nyert, de a harmadik szakasztól folyamatosan őrizte elsőségét. A pontversenyben vezető Jani Paasonen-nak sem sikerült túl jól a nap, nem tudott a leggyorsabbakkal tartani, volt kilencedik, tizenegyedik ideje is.

Jelenleg ők ketten esélyesek még a világbajnoki címre, Paasonen jelenleg a harmadik helyen áll, mintegy fél percre a második helyezettől. Neki azonban a második hely is elég, hogy bajnok legyen, még ha McRae nyer is. Így várhatóan holnap és, holnap után nyomni fogja nagyon.


Az Ausztrál Rali állása az első nap után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 1h15’43″6 105.6 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’21″4
3. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 01’06″6
4. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 01’37″9
5. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 03’21″2
6. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 05’43″9
7. A.Mcrae-Senior Subaru Impreza N4 + 06’09″7 N csop 1. PCWRC 1.
8. Atkinson-Macneall Subaru Impreza N4 + 06’20″9 N csop 2.
9. Crocker-Foletta Subaru Impreza N4 + 06’37″3 N csop 3.
12. Paasonen-Vainikka Mitsubishi Lancer N4 + 07’06″5 PCWRC 3.