Märtin nyert Spanyolországban - 3. nap


Az utolsó napra hat gyorsasági szakasz maradt a Katalán rali programjából. Három pályát kétszer teljesítettek a csapatok, köztük a verseny leghosszabb, mintegy 35 kilométeres gyorsaságijai is ezen a napon volt. Összesen 106,016 versenykilométert autóztak a párosok.

A spanyol rali harmadik napján semmi sem változott az élmezőny sorrendjében. Markko Märtin (Ford) okosan tartotta tegnap megszerzett első helyét, két gyorsaságin volt a leggyorsabb, atöbbin visszafogottabban teljesített. Így is a szezon harmadik győzelmét aratta, összeségében pedig ez volt az ötödik elsősége.

Ezzel a bajnokság állásában közelebb került a második helyen álló Petter Solberghez (Subaru), aki ez alkalommal nem tudott labdába rúgni a dobogós helyezésekért folyó harcban.

A nap legjelentősebb küzdelme a második helyért folyt Marcus Grönholm (Peugeot) és Carlos Sainz (Citroen) között. Sainz egy alkalommal volt a leggyorsabb, míg a finn a három utolsó szakaszon jeleskedett.

Carlos, az “örök bajnok” karrierjének 194. versenyén a 96. dobogós helyezését szerezte meg. A céldobogóra felkísérte őt felesége és három gyermeke is.

“Nem tudom, hogy csináltam. Soha nem tudom megtartani a pozíciómat az utolsó napon. Vasárnap mindig keményen harcolok valakivel, vagy valamivel. Mindent megtettem, hogy utolérjem Marcust, de nem engedte. Gratulálok neki!

Számomra ez a verseny tele volt érzelemmel, mivel utoljára autóztam ezeken a szakaszokon a saját közönségem előtt. A végeredmény már igazán nem is volt fontos. Szerettem volna itt befejezni a pályafutásomat, nem nagy kedvvel megyek Ausztráliába.” – mondta Sainz

Grönholm a nap végére 14,5 másodperces előnnyel vívta ki eddigi legjobb eredményét ezen a versenyen. Grönholm és Sainz a Lloret de marba vezető autópályán még egy utolsó gyorsulási versenyt rendezett egymás közt, melyben már csak a játék volt a lényeg.

A negyedik helyet Stephane Sarrazin (Privát) kaparintotta meg, ami mindenkinek meglepetést okozott. A mai napon még szakaszgyőzelmet is szerzett a volt F1-es tesztpilóta. Ezzel a teljesítménnyel kiérdemelte a Star of the rally címet, amit Nicky Grist adott át neki.


Solberg megtartotta ötödik helyét, ami pontszerzésre ugyan alkalmas volt, de máris az ausztrál futamra koncentrált, ahol talán a tavalyi eredményét megismételve újabb győzelmet arathat majd.

“Nehéz hétvége volt, de gazdagabbak lettünk egy pár ponttal és rengeteg tapasztalattal illetve adattal. Mostantól pedig, már a következő versenyre koncentrálok. Tavaly ott nyerni tudtam, és idén murván jól teljesítettünk, így bizakodó vagyok” – értékelt Solberg.

A norvégot követően két Mitsubishi ért célba, mely eredménnyel a csapat maximálisan elégedett lehetett. Annál is inkább, mert a három autó közül mindegyik versenyben maradt, bár az utóbbi két évben győztes Gilles Panizzi csak a 12. tudott lenni. Ám a tesztelések során komoly, nélkülözhetetlen munkát végzett a francia.

Az autó új felfüggesztés kapott, mely bizonyítottan jól működött ezen a hétvégén. A spanyol Daniel Sola az utolsó szerviz előtti időellenőrző ponton még kisebb izgalmat volt kénytelen megélni, hiszen a motorháztető alól gyanús füst jelent meg.

Így navigátorára az autó-tolás feladata hárult, hogy a szervizben orvosolni tudják a bajt. Gigi Galli nem szállt harcba csapattársával és biztonsággal tartotta hetedik helyét.

Az utolsó pontszerző Mikko Hirvonen (Subaru) lett, aki Petterhez hasonlóan nem lehetett túlságosan elégedett a hétvégi alakítással. A Skodák bár célbaértek, ezúttal pont nélkül távoztak.

A Juniorok sorából az utolsó napon három szakaszgyőzelmet is jegyző, Renault Clioval versenyző Nicolas Bernardi került ki győztesen, az év végi bajnoki címet azonban a harmadik helyen befutó suzukis Per Gunnar Andersson vívta ki.

Andersson az utolsó napon csak arra törekedett, hogy célba vigye az Ignist, hetediknél nem is autózott jobb időt a kategóriában. A Suzukinak is ez az első bajnoki címe a raliban.

Az Ignisek öt futamot nyertek meg ebben az évben, ebből hármat Andersson jegyezett, ami mellé rengeteg dobogós hely is társult. Korábban Sebastien Loeb és Francois Duval is megnyerte a Junior bajnokságot, most pedig élcsapatoknál versenyeznek, így P. G.-nek is nagy esélye van, hogy a későbbiekben WRC-be üljön. Bernardi, aki második lett a bajnokságban pedig vigasztalódhat a Franciaországban szerzett bajnoki címével.

A WRC-kre még egy összecsapás vár Ausztráliában, november elején, ahol a második, harmadik hely sorsa lesz a tét. Ezen a verseny fog eldőlni az is, ki lesz a bajnok az N csoportban versenyzők között.


A 40. Katalán Rali végeredménye:

1. Martin-Park Ford Focus WRC 3h40’43″8 95.5 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’23″2
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’37″7
4. Sarrazin-Pivato Subaru Impreza WRC (privát) + 02’50″4
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 03’06″7
6. Sola-Amigo Mitsubishi Lancer WRC + 03’55″7
7. Galli-Damore Mitsubishi Lancer WRC + 04’06″0
8. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 04’31″7
9. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 04’37″6
10. Vouilloz-Giraudet Peugeot 206 WRC + 04’45″0
11. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 05’27″0
12. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 06’48″0
13. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 09’05″3
14. Bernardi-Fortin Renault Clio S1600 JWRC 1. A/6 1. 3h58’08″7 + 17’24″9
15. Basso-Dotta Fiat Punto S1600 A/6 2. + 18’11″0
16. Andersson-Andersson Suzuki Ignis JWRC 2. + 20’25″7
17. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis JWRC 3. + 21’22″6

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1.S. Loeb 108 pont (világbajnok)
2.P. Solberg 82
3.M. Märtin 79
4.C. Sainz 73
5.M. Grönholm 62
6.F. Duval 47
7.M. Hirvonen 24
8.H. Rovanperä 20

Csapatok:

1.Citroen 184 pont (világbajnok)
2.Ford 134
3.Subaru 117
4.Peugeot 93
5.Mitsubishi 17

JWRC:

1.P. G. Andersson 39 pont (Suzuki Swift) (világbajnok)
2.N. Bernardi (Renault Clio) 37
3.G. Wilks (Suzuki Swift) 34
4.K. Katajamaki (Suzuki Swift) 31