Märtin nyert Spanyolországban – 3. nap 1

Märtin nyert Spanyolországban - 3. nap


Az utolsó napra hat gyorsasági szakasz maradt a Katalán rali programjából. Három pályát kétszer teljesítettek a csapatok, köztük a verseny leghosszabb, mintegy 35 kilométeres gyorsaságijai is ezen a napon volt. Összesen 106,016 versenykilométert autóztak a párosok.

A spanyol rali harmadik napján semmi sem változott az élmezőny sorrendjében. Markko Märtin (Ford) okosan tartotta tegnap megszerzett első helyét, két gyorsaságin volt a leggyorsabb, atöbbin visszafogottabban teljesített. Így is a szezon harmadik győzelmét aratta, összeségében pedig ez volt az ötödik elsősége.

Ezzel a bajnokság állásában közelebb került a második helyen álló Petter Solberghez (Subaru), aki ez alkalommal nem tudott labdába rúgni a dobogós helyezésekért folyó harcban.

A nap legjelentősebb küzdelme a második helyért folyt Marcus Grönholm (Peugeot) és Carlos Sainz (Citroen) között. Sainz egy alkalommal volt a leggyorsabb, míg a finn a három utolsó szakaszon jeleskedett.

Carlos, az “örök bajnok” karrierjének 194. versenyén a 96. dobogós helyezését szerezte meg. A céldobogóra felkísérte őt felesége és három gyermeke is.

“Nem tudom, hogy csináltam. Soha nem tudom megtartani a pozíciómat az utolsó napon. Vasárnap mindig keményen harcolok valakivel, vagy valamivel. Mindent megtettem, hogy utolérjem Marcust, de nem engedte. Gratulálok neki!

Számomra ez a verseny tele volt érzelemmel, mivel utoljára autóztam ezeken a szakaszokon a saját közönségem előtt. A végeredmény már igazán nem is volt fontos. Szerettem volna itt befejezni a pályafutásomat, nem nagy kedvvel megyek Ausztráliába.” – mondta Sainz

Grönholm a nap végére 14,5 másodperces előnnyel vívta ki eddigi legjobb eredményét ezen a versenyen. Grönholm és Sainz a Lloret de marba vezető autópályán még egy utolsó gyorsulási versenyt rendezett egymás közt, melyben már csak a játék volt a lényeg.

A negyedik helyet Stephane Sarrazin (Privát) kaparintotta meg, ami mindenkinek meglepetést okozott. A mai napon még szakaszgyőzelmet is szerzett a volt F1-es tesztpilóta. Ezzel a teljesítménnyel kiérdemelte a Star of the rally címet, amit Nicky Grist adott át neki.


Solberg megtartotta ötödik helyét, ami pontszerzésre ugyan alkalmas volt, de máris az ausztrál futamra koncentrált, ahol talán a tavalyi eredményét megismételve újabb győzelmet arathat majd.

“Nehéz hétvége volt, de gazdagabbak lettünk egy pár ponttal és rengeteg tapasztalattal illetve adattal. Mostantól pedig, már a következő versenyre koncentrálok. Tavaly ott nyerni tudtam, és idén murván jól teljesítettünk, így bizakodó vagyok” – értékelt Solberg.

A norvégot követően két Mitsubishi ért célba, mely eredménnyel a csapat maximálisan elégedett lehetett. Annál is inkább, mert a három autó közül mindegyik versenyben maradt, bár az utóbbi két évben győztes Gilles Panizzi csak a 12. tudott lenni. Ám a tesztelések során komoly, nélkülözhetetlen munkát végzett a francia.

Az autó új felfüggesztés kapott, mely bizonyítottan jól működött ezen a hétvégén. A spanyol Daniel Sola az utolsó szerviz előtti időellenőrző ponton még kisebb izgalmat volt kénytelen megélni, hiszen a motorháztető alól gyanús füst jelent meg.

Így navigátorára az autó-tolás feladata hárult, hogy a szervizben orvosolni tudják a bajt. Gigi Galli nem szállt harcba csapattársával és biztonsággal tartotta hetedik helyét.

Az utolsó pontszerző Mikko Hirvonen (Subaru) lett, aki Petterhez hasonlóan nem lehetett túlságosan elégedett a hétvégi alakítással. A Skodák bár célbaértek, ezúttal pont nélkül távoztak.

A Juniorok sorából az utolsó napon három szakaszgyőzelmet is jegyző, Renault Clioval versenyző Nicolas Bernardi került ki győztesen, az év végi bajnoki címet azonban a harmadik helyen befutó suzukis Per Gunnar Andersson vívta ki.

Andersson az utolsó napon csak arra törekedett, hogy célba vigye az Ignist, hetediknél nem is autózott jobb időt a kategóriában. A Suzukinak is ez az első bajnoki címe a raliban.

Az Ignisek öt futamot nyertek meg ebben az évben, ebből hármat Andersson jegyezett, ami mellé rengeteg dobogós hely is társult. Korábban Sebastien Loeb és Francois Duval is megnyerte a Junior bajnokságot, most pedig élcsapatoknál versenyeznek, így P. G.-nek is nagy esélye van, hogy a későbbiekben WRC-be üljön. Bernardi, aki második lett a bajnokságban pedig vigasztalódhat a Franciaországban szerzett bajnoki címével.

A WRC-kre még egy összecsapás vár Ausztráliában, november elején, ahol a második, harmadik hely sorsa lesz a tét. Ezen a verseny fog eldőlni az is, ki lesz a bajnok az N csoportban versenyzők között.


A 40. Katalán Rali végeredménye:

1. Martin-Park Ford Focus WRC 3h40’43″8 95.5 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’23″2
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’37″7
4. Sarrazin-Pivato Subaru Impreza WRC (privát) + 02’50″4
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 03’06″7
6. Sola-Amigo Mitsubishi Lancer WRC + 03’55″7
7. Galli-Damore Mitsubishi Lancer WRC + 04’06″0
8. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 04’31″7
9. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 04’37″6
10. Vouilloz-Giraudet Peugeot 206 WRC + 04’45″0
11. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 05’27″0
12. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 06’48″0
13. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 09’05″3
14. Bernardi-Fortin Renault Clio S1600 JWRC 1. A/6 1. 3h58’08″7 + 17’24″9
15. Basso-Dotta Fiat Punto S1600 A/6 2. + 18’11″0
16. Andersson-Andersson Suzuki Ignis JWRC 2. + 20’25″7
17. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis JWRC 3. + 21’22″6

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. S. Loeb 108 pont (világbajnok)
2. P. Solberg 82
3. M. Märtin 79
4. C. Sainz 73
5. M. Grönholm 62
6. F. Duval 47
7. M. Hirvonen 24
8. H. Rovanperä 20

Csapatok:

1. Citroen 184 pont (világbajnok)
2. Ford 134
3. Subaru 117
4. Peugeot 93
5. Mitsubishi 17

JWRC:

1. P. G. Andersson 39 pont (Suzuki Swift) (világbajnok)
2. N. Bernardi (Renault Clio) 37
3. G. Wilks (Suzuki Swift) 34
4. K. Katajamaki (Suzuki Swift) 31