Martin átvette a vezetést a Katalán Ralin - 2. nap


Nyolc gyorsasági szakaszt írtak ki a rendezők a szombati napra, 162,88 kilométer kellett volna teljesíteniük a csapatoknak.

A Katalunya Rali második napjának legfontosabb történése Sebastien Loeb (Citroen) kiállása volt. A francia az első szakasz vége előtt nem sokkal megütötte a kartervédőt és rengeteg olajat vesztett a motor. Ilyen körülmények között nem juthatott volna el a következő szervizig.

A vezetést, így a fordos Markko Martin vette át, aki két szakaszgyőzelmet aratott a nyolc gyorsaságin, azaz csak heten, mivel a híres Sant Julia szakaszt azon nézők miatt törölni kellett, akik nem akarták elhagyni a tőlük elzárt, fotósoknak fenntartott területet.

Nem hivatalos verzió szerint, azonban egy ott lakó farmer az útra hajtotta a teheneit, és az állatok rengeteg piszkot hagytak maguk után. Ezért az érintett kanyar túl veszélyes lett volna, és a takarítást már csak a következő körre lehetett megoldani.

Martin kockáztatás nélkül egész nap tartotta negyven másodperc körüli előnyét Marcus Grönholm (Peugeot) előtt, aki a mai napon igen csak rákapcsolt. Háromszor tudott szakaszt nyerni, azzal a nem titkolt céllal, hogy megszerzi első aszfalton aratott győzelmét.

“Sok kanyart le lehetett volna vágni, de én nem szeretem, mert, ha eltalálsz egy követ, vége a versenynek. Nem igazán harcoltam, csak olyan biztonságosan vezettem, hogy magam mögött tarthassam a többieket. Minimum 35 másodperc előnnyel akartam befejezni a napot, és ez sikerült. Egész nap száraz idő volt, így sokkal könnyebb volt kiválasztani a gumikat.” – mondta Martin

A csúcstechnológiának köszönhetően Martin navigátora folyamatosan kapta a digitális kijelzőre a riválisok eredményét, így semmilyen felesleges kockáztatásba nem kellett belemenniük.

“Nem vagyok teljesen elégedett az autóval, az egyensúly még nem tökéletes, de jó úton vagyunk. Reálisan nagyon nehéz lesz utolérni az elsőt anélkül, hogy valami ne történne. De a raliban soha nem lehet tudni. Tovább kell üldöznöm, hátha hibázik.” – értékelt Grönholm

Este a harmadik helyen Carlos Sainz (Citroen) állt, aki az utolsó szakaszon tudta megverni a többieket. A matador számára jól jött a 10.szakasz eltörlése, mivel gondjai voltak a fékkel, amit aztán a szervizben sikerült megoldani.


A nem gyári Subaruval induló francia Sarrazin, mindkét gyári pilótát leiskolázva a negyedik legjobb lett. A 13. szakaszon, még egy abszolút harmadik időt is futott.

Őt az összetettben Solberg követte, akit nem segített a mai időjárás és továbbra sem tudott jól teljesíteni. A mai napot inkább a különböző gumik és beállítások tesztelésére szánták, ami még jól jöhet a jövőben.

“Mai is olyan nehéz napunk volt, mint tegnap. Hiába volt az autó megbízható, és hiába adtam bele száz százalékot, ez sem volt elég. Többféle gumit kibrobáltunk különböző beállításokkal ma délután, de nem hozott jelentős javulást.” – mondta el a norvég versenyző.

A legjobb mitsubishis szombaton Daniel Sola volt.

“Egy kicsit agresszívebben vezettem ma, most már nagyon közel vagyunk Petterhez és az ötödik helyhez. Örülök a mai teljesítményünknek, kár, hogy a 11. szakaszon időt vesztettünk a megforgással.”

Gigi Galli (Mitsubishi), Solat követte a sorban, míg Panizzi csak a 12. helyet tudta megszerezni a gyémántos Márka harmadik autójával. A francia páros, a beállításokkal kísérletezett, nem sok sikerrel.

Utolsó pontszerzőként Vouilloz érkezett egy privát Peugeot 206-ossal. Bevallása szerint Grönholm 307-ese és az ő 206-os autója között kilométerenként egy másodperc a különbség.

A Skodáknál Armin Schwarz, a második gyorson harmadik időt produkált, de ezzel együtt sem sikerült látványos előre lépést produkálnia. Eredményéről, így beszélt: “Az egy gyors és csúszós szakasz volt, így nagyon örültem, amikor megláttam az időnket.”

Mirco Baldacci (Suzuki) 6, 9 másodperces előnnyel kezdete a napot a JWRC kategóriában, ám a második szakaszon kapott egy jobb első defektet, ami igencsak visszavetette.

Késöbb még nekicsúszott a sziklafalnak is, ami a hátsó futóműben okozott károkat. Per Gunnar Andersson Suzukija is defektet kapott a mai nyitó szakaszon, ám az a pálya végén volt, így nem veszített sok időt.

Andersson 14 szakasz után 43 másodperc hátrányban állt a nap végén Bernardi-val (Renault) szemben, aki ma öt gyorsaságit nyert meg. Nem csak a JWRC-ben vette át a vezetést, hanem a mai remek szereplésnek köszönhetően a tegnap még a gyáriakat verő Basso-Dotta párost is maga mögé utasította.

A Juniorok számára ez az utolsó futam, így most fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Andersson és Bernardi is esélyes, de a most a harmadik helyen autózó a pontversenyt vezető GuyWilks jelenleg a legesélyesebb.


A verseny állása a 2. nap után (14 gyorsasági):

1. Martin-Park Ford Focus WRC 2h31’31″6 97.0 km/h
2. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’39″7
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’51″1
4. Sarrazin-Pivato Subaru Impreza WRC + 02’10″9
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 02’39″4
6. Sola-Amigo Mitsubishi Lancer WRC + 02’51″4
7. Galli-Damore Mitsubishi Lancer WRC + 03’23″9
8. Vouilloz-Giraudet Peugeot 206 WRC (Privát) + 03’36″7
9. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 03’55″9
10. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 04’07″1
11. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 04’19″2
12. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 05’19″4

14. Bernardi-Fortin Renault Clio Super 1600 2h43’45″5 + 12’13″9
16. Andersson-Andersson Suzuki Ignis Super 1600 + 12’57″3
17. Wilks-Pugh Suzuki Ignis Super 1600 + 14’03″7