Turi nyert és bajnok lett


616 kilométer összesen, amiből 108 a gyorsasági szakaszok hossza. Pénteken rövidke prológ a nézőknek, majd szombaton hat, vasárnap három gyorsasági. Verseny előtt szakadó eső, saras pálya, ekképp kritikus gumiválasztás. Vér izgalmas Zemplén Rali ígérkezett.

Három plusz egy esélyese volt a bajnokságnak a rajtnál, hiszen Turi Tamás, Aschenbrenner György, Benik Balázs mellett matematikailag még Herczig Norbert is megnyerhette volna a trófeát. Az igazi küzdelem azonban elmaradt, nem volt adok-kapok.

Egyfelől azért, mert Turi Tamás sima rajt-cél győzelmet aratott. A kilenc gyorsaságiból hetet megnyert, a maradék kettőt pedig másodikként teljesítette. Ezzel idén negyedik futamgyőzelmét szerezte meg, mindegyiket aszfaltos pályán. Így a korábbi fantasztikus F2-es bajnoki címei mellé már egy abszolút bajnoki címet is begyűjtött.

Másfelől Aschenbrenner György igen hamar búcsúzott, mert a második gyorsasági hatalmasat esett és porrá zúzta a Mitsubishit. Egyelőre nem egyértelmű, hogy a pilóta vállalt-e túl sokat a csúszós úton, vagy – ahogy egyesek látták – már előtte eltört a futómű.

Két villanyoszlopot is lekaszált a versenyautó, majd menetiránnyal szemben állt meg. Turinak a baleset miatt másfél percet kellett állnia, de később ezt jóváírták neki, és megkapta Benik idejét.

Benik Balázs ezúttal az első három szakasz után belátta, ha Turi nem hibázik, nehezen lehet megverni őt, így inkább a biztos bajnoki ezüstre ment, és behozta a Focust a második helyen.

Herczig Norbertet műszaki hibák hátráltatták. Első nap a kipufogó csonk tört el, majd a szervizben túl sokáig tartott az Octavia javítás, így kaptak 50 másodperc büntetést. Vasárnap ismét gond volt az autóval, még a poroltót is használniuk kellett, de végül felállhattak a dobogóra.

Michna Ottó továbbra is még csak barátkozik a Hyundai Accent WRC-vel, de élete legjobb eredményét érte el, hiszen az abszolút ötödik helyen zárta a futamot.

Szabó Gergő ezúttal kihagyta a futamot, mert az előző versenyen kigyulladt autó javítása elvitte a pénzt. Viszont autója ott volt a prológon, Ifj. Angyalfi Károly bérelte ki, aki egész évben ilyen autóval szertett volna menni. Versenyezni azonban nem tudott vele, mert a Ford Focus váltóvezérlő elektronikája tönkrement.

Kerék Balázs, Szabó navigátora erre a versenyre az N csoportban versenyző Ifj. Magyar Miklós mellé ült autóba, de célba nem értek. Ugyanazt a fát találták telibe, amit tavaly Szabóval, most talán még durvábban. A motor bement az utastérbe, szerencsére azonban a versenyzőknek nem lett bajuk.

Ezzel a fával ismerkedett meg ezúttal Turán Frigyes is, ám neki az utolsó pillanatban sikerült a kézifékkel keresztbefordítani az autót. Így az autó kissé eldeformálódva ugyan, de járóképes maradt.

Szombat délután a 45 perces szervizben a szerelők szinte újjá varázsolták az autót, így tudták folytatni a versenyt. Végül az A csoport harmadik és az A8 második helyén fejezték be a versenyt. Asi kiesésével Botka Dávid győzött mindkét értékelésben.

Az N csoportban már korábban eldőlt a bajnoki cím, ennek ellenére Spitzmüller Csaba ott volt a rajtnál, és ezúttal is győzött, így idén mind a hét versenyt megnyerte, amin elindult. A második hely Botka Krisztiáné lett, aki az utolsó szakaszon szerezte meg ezt a pozíciót. Az egész verseny alatt problémákkal küzdő Hideg Krisztián kiesett előle. A bajnokságban az N csoportban és az N4-ben is Balázs Vilmosé lett az ezüst, Hideg Krisztiáné a bronz.

Az A/6-ban és a Super 1600-ban a bajnok Bútor Róbert ezúttal sem állt rajthoz, de a második hely még mindig nyitott volt a bajnokságban. A sorrend azonban nem változott: Kaukszi Zsolt nyert az utolsó futamon a S1600-as Polóval, így mindkét értékelésben övé lett az ezüst. Keller Péter lett a második, és övé a bajnoki bronz.


Az A/7-ben Tárnok Tamás már megnyerte a bajnokságot, így csak a pálya széléről nézte a többiek autózását.

Gonda Zsolt (Skoda Felicia) a bajnok az A/5-ös géposztályban, miután az utolsó futamon a másodikként végzett, míg Fehér István, aki még esélyes volt a címre, csak negyedik lett. Hadik András (Opel Astra GSi) előnnyel érkezett az utolsó futamra, de győzelmével biztossá tette a bajnoki címét az N/3-as osztályban.

Zsolt Dániel, miután idén négy futamot megnyerte, egyen pedig második lett már korábban bajnokként távozhatott, így nem is állt rajthoz. A kategóriában Zemplénben Bereczki Norbert győzött.

A H csoportban és a H/9-es géposztályban is nyílt volt még a bajnoki cím sorsa a futam előtt. Matics Mihály és Osváth Péter is bajnok lehetett még. Az első négy gyorsaságiból két-két futamon volt a leggyorsabb a két versenyző és mindössze 0,9 másodperc volt közöttük a különbség. Az ötödik gyorson azonban Osváth kiesett, Matics pedig továbbra is gyorsan autózva őrizte elsőségét. Így két bajnoki címmel is gazdagabb lett.

A bajnokság végeredménye: (leggyengébb eredmény törlésével):

1. Turi Tamás 108 pont
2. Benik Balázs 96 pont
3. Aschenbrenner György 90 pont
4. Herczig Norbert 86 pont
5. Szabó Gergely 54 pont
6. Spitzmüller Csaba 34 pont


Turi Tamás:

“Nagyon sok jó versenyző van a hazai mezőnyben, nekik köszönhetően is kemény évet tudhatunk magunk mögött. Eleinte nem bíztam magamban, ezt követően azonban az aszfaltos pályákon elért sikerek önbizalmat adtak a folytatáshoz. 18 éve álmodom az abszolút bajnoki címről, de nem bánom a várakozást, mert megérte! A közönség fantasztikus volt! Köszönöm a csapatom és a támogatók segítségét!”

Benik Balázs:

“Először gratulálnék Tominak, aki ebben az évben azt hiszem megérdemelten viszi haza a győzelmet, a bajnoki címet. Most a Bencével, bár gyorsan mentünk, elsősorban a biztos utat és a biztonságos autózást választottuk. Örülök a második helynek, hiszen ilyen erős verseny és mezőny mellett ezért is küzdeni kellett, nem is akárhogyan. Most Waldviertel Rallyra készülünk és indulunk, utána pedig egy kis pihenés következik. Köszönöm a rajongóknak a támogatást és a szurkolást!”

Herczig Norbert:

“Boldogok vagyunk, hogy ilyen nehéz időjárási körülmények között sikerült célba érnünk. Titkon szerettem volna győzelemmel zárni az évadot, de ez a technikai problémák miatt meghiúsult, így egy kicsit szomorú vagyok. Sajnos így év végi összesítésben is maradtunk a negyedik helyen, de ilyen csonka szezon után ez elegendő.”

Aschenbrenner György:

“Az első gyorsaságin óvatosan nyitottunk, a kezdésnél nem vállaltam el úgy a kanyarokat, ahogy kellett volna, de a vége felé egyre jobban tetszett a gumi teljesítménye, meggyőzően viselkedett, úgyhogy úgy gondoltam, a második gyorsaságitól már belehúzok. Aztán a szakasz közepénél, egy lassító után nem sokkal egyszer csak irányíthatatlan lett a vas, én próbáltam menteni a helyzetet, de a kocsi jobb farát elkapta egy villanyoszlop, ami meg rácsapott minket a szemközti oszlopra. Ki is döntöttük mind a kettőt. Mindez olyan gyorsan történt, hogy először nem is fogtam fel, miért is állunk mi szemben a menetiránnyal?”