Három irányba kívánja bővíteni modellpalettáját a Volvo. Mindhárom újdonsággal ismeretlen területre merészkedik a svéd autógyártó. Teszik mindezt annak reményében, hogy 2003-as évi 400 ezres darabszámukat középhosszú távon felével növeljék. Az idei évre már rekordnagyságú, 450 ezres eladással számol a Volvo.

Konkrét ütemtervvel és koncepcióval még nem rendelkeznek a svédek, csak nagyjából határozták meg a leendő autók pozícionálását. Ezek között szerepel egy új nagyautó, mely az S80/V70 párosnál egy kategóriával feljebb helyezkedne el. Ennek ellenére a Genfi Autószalonon bemutatott V90 tanulmányautó megvalósulása még sem várható, mivel az az autó minden irányban túlzó méretekkel rendelkezik.

Egy mini-XC90-es megvalósítását is tervbe vették, bár egyelőre még itt sem teljesen tiszta a kép. Valószínűleg kombi-jellegű sport-terepjáróval rukkolna ki a Volvo, olyan autóval, mely a BMW X3 ellenfele lehet.

Ehhez az autóhoz segítséget jelenthetne a szintén Ford PAG csoporthoz tartozó Land Rover, mely az új Volvo terepjáró műszaki megvalósulását felgyorsíthatná. Ám a Volvo szerint a Land Rover nem megfelelő erre a szerepre, mert autói még mindig közelebb állnak a terepjárókhoz, mint a személyautókhoz. A Volvo viszont pont az ellenkező irányból szeretné megközelíteni az új autót.

Nem teljesen pontos az S40/V50 kisöccs pozíciója sem. Az biztos, hogy ennek az autónak egyfajta Audi A3, BMW 1-es sorozat ellenfélként kell viselkednie, ám felépítését még nem döntötték el. Felmerült egy kombi terve is, illetve egyszerű ferdehátúként is megrajzolták az autót. Egy harmadik ötlet, hogy a kettő között, az Audi A3 Sportback-hez hasonló formával jelenjen meg az új Volvo.