Märtin nyert, de az igazi győztes Loeb


A vasárnapi négy szakaszon a versenyzők már csak a meglévő helyük megtartására törekedtek, egyetlen kieső mégis akadt. Francois Duval (Ford) vesztette el második helyét a nyitó szakaszon, motorhiba miatt. Így emlékezett később:

“A rajt után egy kilométerrel a víz és az olaj hőmérséklet-jelző kigyulladt és már csak három henger működött. Tudtam, hogy ez számomra a véget jelenti. Hét kilométer múlva meg kellett állnunk, mert a motorháztető alól füst jelent meg, de azonnal sikerült eloltani a tüzet. Elképesztően csalódott vagyok.”

A belga biztos volt benne, hogy képes lett volna harcolni az első helyért, így a kiesésének, csapattársa Markko Märtin örülhetett, aki ezzel bebiztosította magának a vezető pozíciót. Bár reggel Solberg és Grönholm mögött “csak” a harmadik időt autózta, a hátralévő három szakaszon ismét ő volt a leggyorsabb.

Ezzel a verseny 12 gyorsaságijából hetet megnyert, amihez ha hozzávesszük Duval 3 szakaszgyőzelmét, látszik, hogy ezen a hétvégén a Focus volt a leggyorsabb autó. Ez a győzelem volt az észt pilóta harmadik elsősége.

“Fantasztikus verseny volt, jó dolog nyerni, amikor kezdettől fogva minden jól megy. Fantasztikus pillanat számomra, hogy megszereztem első győzelmemet aszfalton. Mikor elindult a karrierem, három célom volt : hogy nyerjek, Finnországban, hogy nyerjek aszfalton és hogy világbajnok legyek. Az első kettőt már teljesítettem, már csak egy van hátra.” – mondta a Ford észt versenyzője.

Sebastien Loeb (Citroën) számára minden adott volt a biztonságos, kockáztatás nélküli célba éréshez. A három nap alatt egyetlen egy alkalommal futott legjobb időt, ezzel együtt sikerült a dobogó második fokára állnia. Ez azt jelenti, hogy a volt tornász két futammal a bajnokság vége előtt már világbajnok. Tíz évvel ezelőtt, Didier Auriol volt az utolsó francia, aki bajnokságot tudott nyerni. Így különösen nagy ünnep volt a hazaiak körében, ami kicsit el is vonta a figyelmet Märtin futam győzelméről.

Carlos Sainz (Citroën), Duval kiesésével felkerülhetett a dobogóra, így a Citroën az idén a csapatok versenyében is elvitte a pálmát. Bár Grönholm üldözőbe vette, de nem tudott fél percen belül kerülni hozzá. “Duval kiesése jól jött nekünk, neki persze nem, de ilyen az élet. Nagyon örülök, hogy Korzikán még egyszer dobogóra állhatok…

…A legjobb időben teljesítettük mindkét célunkat. Bajnoki cím a francia csapatnak és a francia pilótának a bajnokság francia futamán, kell ennél több?” – mondta a korábbi világbajnok

A spanyollal ellentétben Marcus Grönholm (Peugeot) meglehetősen elkeseredett volt a negyedik hely miatt. “Kezdettől fogva nem éreztem jól magam az autóban, és azt kell mondanom, hogy nem igazán várom a következő versenyt. De sikerült sok mindent kipróbálnunk a beállítások terén, aminek hasznát vehetjük majd a következő katalán versenyen.”

Petter Solberg sem volt túlságosan elégedett az ötödik hellyel, a norvég pilóta egyetlen alkalommal tudott csak a leggyorsabb lenni ezen a versenyen. “Ma leginkább egy show-hoz hasonlított az autózásom az alulkormányzottság miatt, de legalább a nézőknek tetszett. Nagyon örülök Sebastian eredményének, aki az egész szezonban nagyszerűen teljesített. Igazán megérdemli a győzelmet.” – nyilatkozott a 2003-as világbajnok.


Kiemelkedő viszont Stephane Sarrazin eredménye, a F-1-es tesztpilóta a hatodik helyre hozta a 2003-as fejlesztésű Subarut. Freedy Loix (Peugeot) tovább harcolt a beállításokkal és alig várta, hogy véget érjen a verseny. Idei teljesítménye alapján nem biztos, hogy jövőre fog vb-s autóban versenyezni. Mögötte körülbelül 50 másodperccel ért célba az utolsó pontszerző, Armin Schwarz (Skoda).

“Ez nem egy rossz eredmény, de lehetett volna jobb is, ha nincs az a hidraulikus problémánk korábban. A váltózó időjárás mellett igazán fontos lett volna mindig a jó gumit választani, de ez nem mindig sikerült ezen a hétvégén” – mondta a német pilóta.

A másik Fabiat, Toni Gardemeister a kilencedik helyig kormányozta vasárnap, majd így nyilatkozott: “Amikor az útfelület tapadása, kiszámítható és egyenletes volt, egész jó időket tudtam menni, így elégedett vagyok a teljesítményemmel. Ezen a futamon voltunk fenn és lenn is.”

Természetesen elkezdődtek a találgatások a jövő évvel kapcsolatban. Várhatóan sok változásra számíthatunk a versenyzők, ill. a szabályok terén is. Valószínűleg a flexi-szerviz szisztéma lekerül a porondról. Persze biztosat csak januárban tudhatunk, de a mostani -állás- szerint sem a Citroënnek sem a Peugeotnak nincs végleges terve. November végére ígérik a döntést. Lehetséges, hogy a Peugeot abbahagyja ralis pályafutását, ebben az esetben szükség lesz a helyekre a Citroennél.

Kérdéses, hogy Sainz folytatja -e, amennyiben nem, valószínű Grönholm pályázik majd a helyére. De az is elképzelhető, hogy akkor is távoznia kell a finnek az oroszlános márkától, ha azok folytatják. Olyan pletykák is hallhatóak, hogy Solberg követi a Pirellit a Peugeot-hoz jövőre. A Ford jövője is bizonytalan talán csak az európai helyszínekre utazik majd a csapat.

A Skodánál Armin Schwarz szívesen elvállalja a csapatvezető szerepét, ill. segítene az autó fejlesztésében, amennyiben felkérik rá. Toni Gardemeister a jelek szerint távozik a csapattól, helyére Freddy Loix kerül majd. A Hyundai továbbra is csak készül, 2006-ra ígérik visszatérésüket.

Az N csoportban Xavier Pons (Mitsubishi) győzött, akinek ez volt idei második világbajnoki elsősége. Ezzel ugyan jelenleg a második helyen áll a szériaautósok bajnokságában, de bajnok nem lehet. Ennek az az oka, hogy őt már nem értékelik a befejező Ausztrál futamon, mert azt nem választotta az év elején.

“Ez tökéletes verseny volt számunkra. Németország után, tudtuk, hogy nyerhetünk, de itt egész mások voltak az utak és a körülmények is. Indulunk Ausztráliában, bár a bajnokságba nem szólhatunk bele, de szeretnénk tapasztalatot gyűjteni a következő évre.”

Ott lesz viszont a pontversenyben vezető, Jani Paasonen (Mitsubishi), akinek a Korzikán második Niall McShea-vel (Subaru) és az itt harmadik Alister McRae-vel (Subaru) is meg kell majd vívnia a bajnoki címért.


A Korzika Rali végeredménye:

1. Märtin-Park Ford Focus WRC 4h11’51″4 92.4 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 02’02″0
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’55″3
4. Grönholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 03’29″1
5. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 05’06″3
6. Sarrazin-Privato Subaru Impreza WRC (Privát) + 07’09″1
7. Loix-Smeets Peugeot 307 WRC + 08’21″2
8. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 09’08″3
9. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 09’35″3
10. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 11’58″2
12. Pons-Julia Mitsubishi Lancer N csop 1. / vb. 1. 4h37’17″9 + 25’26″5
13. Sordo-Del Barrio Mitsubishi Lancer N csop. 2. + 26’00″2

14. McShea-Orr Subaru Impreza N csop 3. / vb 2. + 26’25″3
15. McRae-Senior Subaru Impreza N csop 4. / vb 3. + 27’08″8

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1.Sebastien Loeb 108 pont – Világbajnok
2.Petter Solberg 78
3.Markko Märtin 69
4.Carlos Sainz 67
5.Marcus Grönholm 54
6.Francois Duval 47
7.Mikko Hirvonen 23
8.Harri Rovanperä 20

Csapatok:

1.Citroen: 178 pont – Világbajnok
2.Ford 123
3.Subaru 108
4.Peugeot 85
5.Mitsubishi 17

N csoport:

1.J. Paasonen (Mitsubishi) 29 pont
2.X. Pons (Mistsubishi) 27
3.N. McShea (Subaru) 27
4.A. McRae (Subaru) 26