46-an kezdték a leghosszabb, szombati napot. A tegnap esti nagy esőt követően ismét a gumiválasztás volt a legfontosabb téma a csapatoknál. Markko Märtin (Ford) már az első szakaszon átvette a vezetést csapattársától, de nem is akárhogy 20 másodperccel volt gyorsabb nála. Francois Duval kétszer is túl későn fékezett és lefullasztott az autóját, amivel időt vesztett, de így is hozta a második helyet.

Három kilométerre a rajttól Cedric Robert egy jobbos kanyarban egy tócsán megcsúszva keresztbe fordult az úton, nekicsapódott a falnak és összetörte a Peugeot orrát. Az autó elzárta az utat, így az utána rajtoló Marcus Grönholm (Peugeot) és Carlos Sainz (Citroen) természetesen nem tudta normál idővel teljesíteni a szakaszt, ezért a Szardinia Ralin életbe lépett szabály szerint egyéni átlag időt kaptak.

Az utánuk indulókat addig nem engedték a pályára, amíg a Peugeot-t el nem távolították az útból. Így a verseny fél órás késéssel folytatódott tovább. A párosoknak ma is elképesztően nehéz dolguk volt az időjárás miatt. Míg az ajaccioi szervizparkban sütött a nap, a hegyen szakadó eső fogadta őket. Märtin ennek ellenére egész nap az élen tudott maradni, a négy gyorsaságiból háromszor ő volt a leggyorsabb. Így a nap végére 20 másodperccel utasította maga mögé a tegnapi győztest, Duvalt.

Bár az időkön ez nem látszott Märtinnak is volt problémája. A harmadik szakaszon például kigyulladt a Ford motorja 3 kilométerrel a cél előtt. A pilóta nem lassított, csak a célban oltották el az autót. Később pedig a szervokormány nem működött rendesen a Focusban.

Märtin így összegezte a szombati napot: “Korzikán soha nem lehetsz tökéletes, de úgy érzem, nekem most nagyon jól megy. Ha nem vétünk nagy hibát a gumiválasztással, nem hiszem, hogy a többi csapat utol tudna érni minket. Francois-val nem vagyunk közös véleményen, hiszen ő jól tudja használni a kemény gumikat, nekem pedig a puhábbak a jobbak. Mindent megtapasztaltunk a hegyekben, egyszer sütött a nap, egyszer esett az eső. Egész nap aggódtam emiatt.”

Sebastien Loeb (Citroen) a harmadik helyen zárta a napot. Nem volt szándékában túlságosan nyomni, és a slick gumi az esőben óvatosságra intette. “Holnap továbbra is koncentrálnunk kell, nem szabad hibázni. A világbajnoki címre még egy napot várnunk kell, csak azután beszélhetünk róla.” – mondta a francia versenyző

Carlos Sainz (Citroen) következett a sorban, akár csak tegnap, biztonsággal autózva megtartotta helyét.

Marcus Grönholm (Peugeot) problémái mára sem oldódtak meg. “Csak egyetlen megoldás van, minden hiba nélkül befejezni a versenyt, talán másokat rá tudok kényszeríteni egy kis hibára. Legalább tudnánk pontot szerezni a csapatnak! ” – sajnálkozott a finn versenyző.

Freddy Loix (Peugeot) a kilencedik helyre jött fel, miután valamelyest áthangolták az autó beállításait.A belga versenyzőnek így sikerült megelőznie Armin Schwarzot (Skoda). Erről így beszélt a nap végén: “Ma egy kicsit már jobban éreztem magam az autóban, végre igazán el tudtuk kezdeni a versenyzést. Bár, még mindig nehéz fordulni az autóval.”


Grönholmot Petter Solberg (Subaru) követte a nap végi elszámolsánál. Mivel Cedric Robert kiesett, egyel előrébb került.

“Mindent megteszünk, de semmi sem látszik a munkából. Úgy tűnik, hogy jól megyünk, de az idők nem ezt mutatják. Nehéz megmondani, mi az oka, egy kicsit talán minden. Már csak az eső segíthet.” – mondta világbajnok.

Solberg és Loix közé Sarrazin, az F1-es teszt pilóta ékelődött egy privát Ipreza WRC-vel. “Ma talán jobb, mint tegnap volt, de nagyon kicsi a határ a gyors tempó és egy nagy esés között. Vizes gumikat választottam a biztonság kedvéért, és ez volt a legjobb döntés.”

Egy hellyel lemaradva a pontszerző pozícióról Schwarz végzett, akinek a sebességváltó és a differnciálmű is tönkrement az autóban a délelőtt folyamán. Bár ezek a csapat a szervizben kicserélte, délután az eső nehezítette a pilóta dolgát.

“Az autóban tönkre ment az automataváltó, miután a hidraulika csődöt mondott. Ezek után borzasztó volt vezetni az autót, megpróbáltam célba érni.” – mondta Schwarz

Toni Gardemeister (Skoda) a 10 helyre hozta be a Fabiát ezen a napon. “A mai nap jobban indult, mint tegnap, ma puha gumikkal próbálkoztam, ami megadta azt a tapadást, amire szükségem volt.

Az utolsó szakaszon viszont képtelenség volt biztonságosan menni, annyira vizes volt az út. Állandóan felúszott a kocsink a tócsákon.”- mesélte Gardemeister

Mikko Hirvonen a Subaru csapat pilótája, továbbra sem tud az élmezőnnyel menni. Messze van még a skodás versenyzőktől is. Neki problémát okozott az autó megfelelő beállítása. Továbbra is gyűjti az adatokat a csapatnak a következő évekre illetve tanulja a korzikai szakaszokat.

Az N csoportban ezen a napon is Xavier Pons volt a leggyorsabb, a négy gyorsaságiból hármat megnyert. Előnye már több mint másfél perc a második helyen álló Daniel Sordo-val szemben, de őt nem értékelik a világbajnokságban. Akitől tartania kell Mcshea a harmadik helyen már majdnem három perccel van lemaradva.


A Korzika Rali állása a második nap után:

1. Martin-Park Ford Focus WRC 3h02’39″2 90.6 km/h
2. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’20″8
3. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’08″3
4. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’28″5
5. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 03’03″4
6. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 04’28″2
7. Sarrazin-Privato Subaru Impreza WRC (Privát) + 05’26″6
8. Loix-Smeets Peugeot 307 WRC + 06’20″4
9. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 07’38″1
10. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 07’48″1
11. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 09’02″9

13. Pons-Julia Mitsubishi Lancer N. csop. 1. / vb. 1. 3h19’40″5 + 17’01″3
14. Sordo-Del Barrio Mitsubishi Lancer N csop. 2. + 18’49″9
15. Mcshea-Orr Subaru Impreza WRX N csop 3. / vb. 2. + 19’54″1
16. Mcrae-Senior Subaru Impreza WRX N csop 4. / vb. 3 + 20’27″6