Három versennyel a világbajnokság szezonjának vége előtt újabb aszfaltos futamra került sor Korzikán. Összesen 12 gyorsasági és 387,8 versenykilométer várta a versenyzőket. Tavaly Petter Solberg (Subaru) tudott nyerni, és idén is nagy szüksége lenne agyőzelemre, hogy legyen még esélye a vb címre.

Az időjárás, a verseny 47 éves történetében mindig is főszerepet játszott, csak úgy, mint most is. Októberben errefelé már nagyon változékony az idő, ezzel szemben a közeli Szardinián még mindig majdnem nyár van.

A száraz szakaszok hirtelen váltják egymást a vizes aszfalttal, ahol a napokban, ill. az éjjel esett eső nem tudott felszáradni. így nagyon nehéz megválasztani a legjobb gumit. Az év egyik legjobb döntése volt viszont, hogy a két utolsó aszfaltos versenyen a csapatok ismét használhatják a kém autókat, melyek segítségével megtudhatják az utolsó, aktuális információkat a szakaszok állapotáról.

Pénteken a Ford csapat bizonyult a legjobbnak. Francois Duval már az első szakaszon legjobb időt futott, amit a harmadikon megismételt. Ehhez kellett Markko Märtin hibája is, mivel az észt versenyző csapattársával ellentétben puhább gumikeveréket választott, mivel esőt várt. Ez azonban rossz döntés volt és Duval visszavette az első helyet, – amit a másodikon Märtin elvett tőle- és a nap végére el is húzott.

A napi négy szakasz után 15 másodperccel vezet Duval, Märtin előtt. Duvalnak ez a kedvenc versenye, hiszen itt hasonlít a legjobban az idő az otthon megszokotthoz, akár csak Németországban, ahol eddigi legjobb eredményét produkálta az esős, csúszós körülmények között.

“Jól indultunk, minden rendben. A Focus beállításai nagyszerűek, akár csak a választott gumik. Néhol szárazak, néhol vizesek az utak, így elég nehéz a döntés.”- mesélte elégedetten Märtin, csapattársa, így értékelte első helyét:

“Az itinerem a második szakaszra kissé pesszimistára sikeredett, ezért túl óvatos voltam. Ez a gyorsasági új volt nekem, inkább nem kockáztattam. Néhány kanyar elég trükkös volt, a felhordott sár miatt. A holnapi szakaszok még nehezebbek, szűkebbek lesznek és még több lesz a murva rajtuk.”

Sebastian Loeb (Citroen) az utolsó, negyedik gyorsaságin egy abszolút idővel bizonyította aszfaltos gyorsaságát. Így a harmadik helyen állt a nap végén, 20 másodperccel lemaradva az elsőtől, mely pozíció bőven elég ahhoz, hogy a francia, csaknem hazai pályán nyerje meg a világbajnokságot.

“A körülmények elég nehezek, de azt hiszem, sikerült jó megoldást találni a gumiválasztásra. A dolgok kezdenek úgy alakulni, ahogy mi szeretnénk, de még semmi nem dőlt el.” – mesélte a francia versenyző.

Loeb-öt a másik Citroennel Carlos Sainz követte, délelőtt az autó egyensúlyával volt problémája, alulkormányzott volt a Xsara, a 2 gyorson oda is csapat kicsit a hátsó lökhárítót. A spanyol nagyon meglepődött a Fordok szereplésén: “Igazán nem értem, hol a különbség köztünk. Úgy néz ki, ők egy másik galaxison autóznak.”

A két Fordot és két Citroent, két Peugeot követte a sorban. Elől Marcus Grönholm, mögötte a beugró Cedric Robert. Grönholm nem volt elégedett az autójával, ezért szinte teljesen átalakították a beállításokat a szervízben, ami meg is látszott sikerült egy második időt autóznia délután.

“Nem tudom, mi a gond. Lehet, hogy még mindig a németországi kiesésemen jár az eszem, ami hasonló körülmények közt történt. Megpróbálunk néhány dolgot változtatni az autóban, de nincs igazán jó ötletem a helyes beállításokra. A körülmények nagyon trükkösek.” – értékelt a finn versenyző.

Francia csapattársa, így mesélt a pénteki napról: “A reggeli gumik túl kemények voltak, ahogy melegedtek, úgy tudtam egyre jobban autózni, de addigra már túl sok időt vesztettem. Bár, nem gondolom, hogy a hatodik hely olyan rossz lenne.”


A harmadik Peugeot-val Freddy Loix indult, és csak a 11 helyre fért be, nem is volt elégedett: “Nem éreztem jól magam az autóban, a kanyarokban nem tudtunk rendesen elfordulni. A gumiválasztásunk nem tűnt ideálisnak. Nem könnyű két órával a rajt előtt dönteni.”

Petter Solberg a Subaru ásza, ma csak a hetedik tudott lenni, csapattársa Mikko Hirvonne pedig csak a 12, aki nem tesztelt a verseny előtt, nincs elég tapasztalata az Imprezával ilyen kondíciók mellett. Számára minden egyes kanyar kihívást jelentett, és a gumik is túl kemények voltak Egyértelműen látszott, hogy a Michelinnel induló csapatok ezúttal fölényben voltak a Suberu Pirellijeivel szemben.

“Nagyon csalódott vagyok, de van ilyen néha. Mindent megtettem, de nem sikerült. Keményen kell hajtanunk, ez nem könnyű, de nem adom fel. Messze van még a vége és, ha lesz eső az segíteni fog.”- mondta a világbajnok.

Armin Schwarz, aki tegnap még beteg volt, a 10 helyre hozta a Skodát Fabiat. ” Remek volt ma az autó, de a váltakozó útviszonyok között a gumiválasztás nem volt könnyű. Reggel nem száradtak olyan gyorsan az utak, mint ahogy azt gondoltuk, délután pedig, csak azután érkezett meg az eső, hogy végeztünk.” – nyilatkozott a német pilóta

Toni Gardemeister 13.-ként érkezett a WRC közül, számára sem kezdődött túl jól a verseny, hiszen az első kanyarban megpördült. Délelőtt túl kemény gumit rakatott fel, délután meg túl puhát, ami nem kedvezett a pilóta stílusának.

Ezúttal az N csoport versenyzői mehettek a WRC-k után, nekik ez volt az évad hatodik futama. Nem volt kérdéses a nap végén az eredmény, ugyanis Xavier Pons (Mitsubishi Lancer) mind a négy gyorsaságit megnyerte. Előnye az N csoport harmadik helyén álló, de a Vb-s mezőnyben második Niall McShea (Mitsubishi Lancer) előtt 49,2 másodperc.

A spanyol versenyzőtöl várható volt a gyorsaság aszfalton, hiszen Németországban is nyerni tudott. Ő egyébként eléggé jól alkalmazkodik, hiszen Görögországban a Junior WRC mezőnyében bronzérmet szerzett egy Punto S1600-al.

“Ma minden tökéletes volt. Remélem holnap tudjuk tartani ezt a tempót, de a holnapi szakaszok is hosszúak és ugyanilyen nehezek, úgyhogy bármi megtörténhet.” – értékelt Pons

Holnap ismét négy szakaszt teljesítenek a versenyzők, köztük a 41 kilométeres Peri-Bastelcia közti távot.


A Korzika Rali állása az első nap után:

1. Duval-Prevot Ford Focus WRC 1h15’50″6 96.0 km/h
2. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’15″1
3. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’35″1
4. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’50″6
5. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 01’06″8
6. Robert-Bedon Peugeot 307 WRC + 01’49″1
7. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 02’17″8

10. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 02’39″3
11. Loix-Smeets Peugeot 307 WRC + 02’47″4
12. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 03’29″3
13. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 03’32″6

15. Pons-Julia Mitsubishi Lancer N csop. 1./vb. 1. + 07’07″4
16. Sordo-Del BarrioMitsubishi Lancer privát N csop. 2. + 08’19″2

18. Mcshea-Orr Subaru Impreza WRX N csop.3./vb2. + 08’56″6
19. Mcrae-Senior Subaru Impreza WRX N csop. 4./ vb. 3. + 09’10″5