A péntek a csapatoknál a lázas építés és a szabadedzés jegyében telt. Ezalatt a parkolószinten sorra nőttek ki a földből a szombati és vasárnapi programoknak teret adó színpadok, sátrak, mászófalak és ugrálóvárak.

A kerítésekre feszültek a molinók, a zászlórudakra kúsztak felfelé a szponzorok színes zászlói, kitéve magukat a kellemes szellő simogatásának. Itt valami készülődött.

A pénteki nap az adRenaline Racing Team nélkül telt el, a csapatnak nem volt lehetősége edzésre. A SEAT Leon Cuprán a szeptemberi futamon szerzett sebek éktelenkedtek, melyek kijavítására egyetlen napja volt Bársony Péternek, a csapat szerelőjének. Az autó jobb oldalán nem maradt ép elem a Herter Gusztáv Mitsubishijével történt csattanás után.

Előkerültek a szerszámosláda aljáról a különböző méretű kalapácsok, varázseszközök, valamint Péter fejéből és kezéből azok a fogások, melyek néhány óra elteltével láthatatlanná tették a Leon “nyílt sebeit”.

Szombat reggel az időmérő edzésen már újra régi fényében hagyta el a boxutca zöld lámpáját a Leon Cupra R versenyautó. Zengő Zolin a nyugalom jegyei látszódtak. Érződött, hogy készül valamire. Könnyedén autózta a 2:03-mal kezdődő időket, ami elegendő volt az 5-ik hely megszerzéséhez.

A verseny előtt Zengő Zoli a róla és az autójáról készült posztereket dedikálta a SEAT kamionján, majd tetemre hívta Herter Gusztávot. Világi Péter kérdésére, hogy mire számíthatunk tőle a mai futamon, a következőt válaszolta: “Győzelem vagy halál!!!” Mindezt megerősítendő, két ördögszarvat és egy villás ördögfarkat ragasztott rituálisan bukósisakjára, jelezve, hogy a fentieket komolyan is gondolta.

A rajt a szokások szerint zajlott. A többiekhez képest kis teljesítményű Leon “állva” maradt a célegyenesben és a két Porsche, valamint a Herter-féle Mitsubishi Evo VI féklámpái hamar eltűntek Zoli elől.

Így kezdődött, de hogy folytatódott! Zengsi a 4. körben megközelítette Herter Gusztáv autóját, melyet nem sokkal később – egy kisebb ütközés után – meg is előzött. A Mitsu hátulja is és a Leon eleje is megsérült, de mindketten folytatni tudták.

Most lesz nagy csata – gondolták sokan, de egy kör múlva Herter váltója felmondta a szolgálatot és a boxba kényszeríttette a versenyzőt. Ekkor már biztos volt a 4. hely. Jó pilótának szerencséje is van! Ezt bizonyította az is, hogy a svájci, “utcai” GT2-es fehér Porsche kiesett vezető helyről.

Ez azt jelentette, hogy az adRenaline Racing Team és pilótája, a csapat fennállása óta először, pezsgőt locsolhat az eredményhirdetésen a dobogó 3. fokáról. Bravó Zengsi! A futam után 12 pont járt, amivel az abszolút értékelésben Zengő 9 ponttal megelőzte riválisát, a mai napot váltóhiba miatt 0 ponttal záró Herter Gusztávot.

A pontverseny állása ekkor: Zengő Zoltán 102 pont, Herter Gusztáv 93 pont. Abszolútban a 3. hely sorsa a záró futamon dőlt el!

A vasárnapi edzés előtt új féltengelyt kapott a Leon és egy jókedvű Zengő Zolit. Ismét nem jelentett gondot 2 perc 03 környékén autózni és az 5. rajtkockát megcsípni. A versenyre a “gumis” új slickeket rakatott fel és -1 másodpercet ígért.

Nagy a tét! Nagy a tét! Új szlogen született a vasárnapi verseny előtt, ” A fék a gyávák pedálja”. A rajt előtt folyt az esélylatolgatás: ha a 186-os Mitsu nem nyer, – a győzelemért 20 bajnoki pont jár – és Zengő Zoli beér a IV.-V. helyen – amiért 10, illetve 8 pontot ad a szövetség – akkor megvan a szponzoroknak megígért abszolút 3. hely.

Erre az adRenaline Racing Teamnek meg is volt minden esélye. Pólya Ádám autója a szombati futamon megsütötte a motorját, így az ifjabbik Pólya ezt a napot civilben töltötte. De a mezőnyben ott volt a 3 Porsche. Közülük a fehér GT2-es vendégművész, tehát nem visz haza pontot. A két BOVI Porsche közül valaki biztosan megveri a Mitsubishit.

Ja, és ne feledkezzünk meg Pólya Miklósról sem, a bitang BMW 320i-ben, a mezőny talán legkomolyabb autójában. Valljuk meg, a csapatunk hátradőlt képzeletbeli székében. A Leonnak csak végig kell menni a 14 körön, és miért ne tenné ezt, hiszen a két évad alatt egyszer sem kényszerültünk a verseny feladására.

Innen felpörögtek az események. Boxutca, zöld lámpa. A Leon kigördült, majd 2 perc múlva újra a boxutcában. Uramisten mi történt!? Bársony Peti egy laza “Te hülye!-vel” jelezte járatlanságomat az autóversenyzésben, hiszen Zoli csak azért jött be a boxutcába, hogy +1 kört adhasson a rajt előtt az új gumiknak.

Mindenki a rácson, indulhatott a felvezető. A két Porsche, a BMW és Herter Gusztáv a SEAT Leon előtt. A kör végére azonban változott a rajtrend. Bódis Kálmán autóján a szerelők elfelejtették meghúzni az egyik kerekén az egyetlen rögzítő csavart, és a kerék függetlenítette magát az autó haladási irányától. Bódis nem tudott rajthoz állni.

Valamilyen oknál fogva Pólya Miklós is csak a boxutcából rajtolt a mezőny után, amivel Herter előtt megnyílt az út a győzelemhez. Elúszott az abszolút 3. hely, vagy mégsem? A mezőny után eredő Pólya Miklós sportszerűségéről és hatalmas kitartásáról tett tanúbizonyságot.

Autóról-autóra körbeautózta a mezőnyt és az utolsó előtti körben Herter Gusztávot is megelőzte. Ezzel növelte előnyét a pontversenyben és teljesen megérdemelten lett abszolút bajnok. Herter Gusztáv 15 ponttal ért be a 3. helyen, Zengő Zoli 12 pontért autózott az V. helyen Kavecz István mögött. Meg lett a dobogós hely! Az egész évet tekintve Zengő Zoli és az Adrenaline Racing Team teljesítette azt, amit a szponzoroknak és a rajongóknak a szezon előtt ígért: a csapat fellépett a dobogóra!

Az abszolút kategória végeredménye:
I. Pólya Miklós 178 pont
II. Pólya Ádám 128
III. Zengő Zoltán 114
IV. Herter Gusztáv 108

A H/F +2000 géposztály végeredménye: I. Pólya Ádám 74 pont, II. Zengő Zoltán, 71, III. Herter Gusztáv 62, IV. Bódis Kálmán 36

Az adRenaline Racing Team köszönetet mond a SEAT-nak, a szponzoroknak és a sok rajongónak!