Pár hete mutatta be az Audi az A6-os számára kifejlesztett új erőforrását, egy hathengeres turbódízel motort. Ezzel ötre nő a jelenlegi motorpaletta, amiből ez lesz a második dízel. 2698 köbcentis V6-os, dupla vezérműtengelyes, hengerenként kétszelepes lesz az új TDI. A vezérműtengelyeket és az olajpumpát, a motor élettartamával megegyezően tartós lánc hajtja meg.

A common-rail befecskendező rendszer az új motorban 1600 bar befecskendezési nyomással üzemel. Igencsak szabályozottan működik a motor, hiszen immár nem csak a nyomatéka, hanem a teljesítménye is konstans bizonyos fordulatszámok között, sőt amikor a motor eléri a nyomatékmaximum felső határát, akkor adja a maximális teljesítményét.

180 lóerő a 2,7-es blokk legnagyobb teljesítménye 3300 és 4250-es fordulatszám között. Maximális, 380 newtonméteres nyomatéka pedig 1400-tól 3300-as főtengely fordulatig folyamatosan rendelkezésre áll.

Ez a motor is teljesíti az EU4-es emissziós normát, ehhez egy elő- és egy főkatalizátort, valamint vízhűtéses kipufogógáz visszavezetést is alkalmaznak. Igazából azonban sokat számít, hogy csak úgy mint a 3,0 literes TDI, a 2,7-es is harmadik generációs common-rail rendszert kapott.

Az elv egyszerű, a konyhai gázgyújtóból ismert piezo kristályok áram hatására méretváltozással, méretváltozásra (összenyomásra) elektromos feszültség leadásával reagálnak. Ebben a rendszerben a mágnesszelepekkel és a piezo befecskendezéssel elérhetőnél jóval gyorsabban adagolható a gázolaj. A rendkívül gyors piezo-inline injektorokkal az eddigi maximum 5-7 helyett sokkal több részre bontható a befecskendezés.

Ezzel finomabban és pontosabban adagolható a gázolaj részterheléses üzemben, amivel a károsanyag-kibocsátás 15-20 százalékkal csökkenthető, 5-7 százalékkal nagyobb teljesítmény érhető el, vagy harmadik lehetőségként 3 dB-lel lejjebb szorítható a motorzaj.

Az új motor ettől a héttől sorozatgyártásban készül a győri Audi gyárban. Az ezzel a motorral szerelt A6-os Audik 8,9 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára, legnagyobb sebességük pedig 227 km/óra lesz. Átlagosan 6,8 literes fogyasztást ígér a gyártó, de városban sem megy 9,6 liter fölé. Az erőátvitel jelenleg hatsebességes kézi váltóból és elsőkerék-hajtásból áll, de érkezik majd a Quattro összkerék-hajtás és a Tiptronic automataváltó is.