Várhatóan 2005-ben a Genfi Autószalonon mutatja be az Opel az Astra még hátralévő változatát, a kabriót. Valószínűleg 2006 elején kerülnek a kerekedőkhöz az első példányok. Az autó eltérően a korábbi típusoktól, nem vászon, hanem fémtetőt kap.

Ellentétben a Tigrával és más hasonló tetőmechanizmusú autókkal, nem kettő, hanem három részből áll majd a tető. Emiatt akár TritTop-nak is nevezhetik majd, a Tigrából kiindulva, amit TwinTop-nak hívnak. Persze elképzelhető a CC elnevezés is, ahogy teszik azt a francia gyártók a Coupé-Cabrio elnevezésre utalva.

Előnye lehet a három részből felépülő rendszernek, hogy nem kell annyira megdönteni az első szélvédőt. Ezzel nagyobb lesz az első fejtér, és szabadabb érzetet lehet biztosítani az elől ülők számára, hiszen nem nyúlik annyira föléjűk a szélvédő. Viszont az is igaz, hogy ezzel kevésbé lesznek védettek a széltől az utasok.

Várhatóan ezt a mechanizmust is a Groupe Henri Heuliez S.A fogja gyártani. Egyetlen gombnyomásra tűnik el a tető a hátsó részben. Úgy tűnik, az új tetőfelosztás célja, hogy a csomagtartó űrtartalmából minél kevesebbet foglaljon el. Az autó 2+2 üléses kivitelben készül majd.

A benzines motorkínálat teljesítménye 100-200 lóerőig terjed kezdetben, amit később követ majd a Párizsi Szalonon bemutatott GTC HPC 240 lóerős blokkja. Valószínűleg megkapja az autó az 1,9 literes common-rail dízelmotorokat is, 120 illetve 150 lóerővel.