Hiába használtak töméntelen mennyiségben krómot, és minőségi faberakásokat, a W8-as Passatról nem tudta elhitetni a Volkswagen, hogy valódi luxusautó. A teljesen új fejlesztésű, 275 lóerős W8-as motorral a tervezetnél jóval kevesebb Passatot tudott értékesíteni a gyártó. Legnagyobb piacán, Amerikában az évi 5000-es tervezett darabszám helyett 2003-ban csak 2182 kelt el, míg idén augusztusig összesen alig 300 autó talált gazdára.

A Volkswagen felismerte a hibás stratégiát, és törlik a prémium-Passatot a kínálatból. Úgy tűnik, a vásárlók nem tudtak elvonatkoztatni a Passat valódi gyökereitől, hiába nyújtotta nekik az autó a luxus legmagasabb fokát. Ráadásul a W8-as Passat nem különösebben olcsó, idehaza 14,5 millió forintért rendelhetünk egyet.

2005-tel a Passat jelenlegi generációja kifut, a W8-as modell gyártása azonban várhatóan még idén befejeződik. Azt még nem tudni, hogy a kis méretei miatt technikai csemegének számító motor melyik modellben él tovább, mivel az új Passatból sem tervezik W8-as verzió kiadását.