Szombaton reggel 52 “túlélő” folytatta a versenyt, hét szakaszon, 148 versenykilométer megtételével. Petter Solberg (Subaru) továbbra is nagyszerű formában, hat szakaszgyőzelemmel tartotta első helyét.

“Nagyon jól megy minden, semmi gondom sincs. Az egyetlen probléma, hogy Loeb nagyon gyors. Nem tehetek mást, megpróbálok nyerni. A mai szakaszok jobbnak tűnnek, mint a tegnapiak, bár csúszósak.” – mondta a tavalyi világbajnok.

A tegnap még első helyre pályázó Marcus Grönholm (Peugeot) a harmadik szakaszon turbóhiba miatt visszacsúszott a 19.helyre , és a nap végére csak négy helyet tudott javítani.

“Nagy csalódás volt, hiszen jót tudtunk volna harcolni. Kb. öt kilométerrel a rajt után tönkrement a turbó. Megpróbáltunk valamit tenni, de nem sikerült. Nagyon lelassultunk és sok időt vesztettünk, de talán a csapatnak még tudunk pontot szerezni.” – sajnálkozott a finn versenyző.

Harri Rovanpera (Peugeot) ez alkalommal sem volt szerencsés. A terve, hogy előrébb lép a sorrendben, szintén a harmadik szakaszon hiúsult meg, amikor a hajtás-elektronika felmondta a szolgálatot. A sebességi fokozatok elvesztése után nem tudták folytatni a versenyt.

Grönholm lemaradásával Loeb került a második helyre, de a francia a reggeli 55 másodperces különbséget estére még 16 másodperccel megnövelte, így 1:11 perc hátránnyal indul holnap a világbajnoki cím várományosa.

Carlos Sainz (Citroën) is feljebb lépett a sorban, pontosan ugyan annyi különbségre van Loebtől, mint csapattársa, Solbergtől. Markko Märtin (Ford) a negyedik helyről kezdheti a csatát a dobogós helyért. A mai első szakaszon bal első defekttel indult, majd a másik oldalon eltörte a felnit.

“Nem volt könnyű ilyen körülmények közt vezetni, de a Michelin rendszer jól dolgozott. A kilencedik szakaszon megütöttem egy fát, az azt követőn pedig leállt az autó egy hajtűkanyarban. Ezután kiestem a ritmusból. Holnap meg kell próbálnom utolérni Carlost.” – mondta az észt pilóta.

A másik fordos pilóta, Francois Duval a hatodik helyen végzett, amit így értékelt. “A tandaloi szakaszon elrontottam egy féktávot és falnak ütköztem, ezáltal megsérült a jobb hátsó kerék. Ezek után nagyon óvatosan folytattam, nem álltam meg megnézni, hogy mi történt. Nem hiszem, hogy én vagyok az utolsó, aki így jár, hiszen ez egy nagyon kemény rali.”

Az ötödik helyen az a helyi menő, Andrea Navarra áll, akit ifj. Tóthnak Ausztriában már sikerült megvernie. A skodás Armin Schwarz nem tudott javítani, a nyitó szakaszon eltört a baloldali kormányösszekötő, 11 percet veszítettek a javítással, de sikerült célba érnie. Ám a második szakaszon már nem jutott túl, kitört a Fabia egyik kereke.

Sajnos a magyarok közül már csak Bútorék vannak versenyben. Benikék már a nyitószakaszon szervo nélkül autóztak, pedig este kicserélték a korábbi hibásat. Jobbnak látták, ha nem folytatják, nem akarták lassítani a mögöttük rajtolók versenyét.

A Bútor Róbert -Táborszky Attila páros napközben végre megkapta a “két perces” rajtolást, miután megint utolérték az előttük indulót. A mai napból tehát kb. 30 kilométert élvezhettek gond nélkül, mert ezen a napon nekik is tönkrement a kormányszervójuk. Így a 25 helyen értek célba.

A Super 1600-as mezőnyben immár az első négy helyen Suzuki Ignis-szel versenyzők állnak. Az első Per-Gunnar Andersson igazán a pénteki szereplésének köszönheti, hogy ilyen jól áll a versenbyen, hiszen a mai napon, csak egyetlen szakaszon volt a leggyorsabb. Mivel azonban nem csak a tegnap még vezető Aava csúszott vissza, de szépen hullottak a WRC-k is az élmezőnyben, nemcsak a JWRC-t vezeti, hanem az abszolútban a tizedik helyen áll.

Holnap hat szakasz, 78 kilométer, igazi túlélő verseny vár még a párosokra, szervizelési lehetőség nélkül. Csak gumit cserélhetnek és tankolhatnak a szakaszok között.


A verseny állása a második nap után:

1. Solberg-Mills, Subaru Impreza WRC 3h44’43″7 82.1 km/h
2. Loeb-Elena, Citroën Xsara WRC + 01’11″5
3. Sainz-Marti, Citroën Xsara WRC + 02’22″6
4. Märtin-Park, Ford Focus WRC + 02’25″5
5. Navarra-Fedeli Subaru Impreza WRC + 08’39″8
6. Duval-Prevot, Ford Focus WRC + 09’31″6
7. H.Solberg-Menkerud, Peugeot 206 WRC + 12’06″0

10. Andersson-Andersson, Suzuki Ignis JWRC 4h07’20″7 + 22’37″0
11. Baldacci-Bernacchini, Suzuki Ignis JWRC + 23’19″8
12. Wilks-Pugh Suzuki Ignis, JWRC + 24’15″6

25. Bútor Róbert -Táborszki Attila, Citroën Saxo JWRC + 48’04″4