Párizsban mutatkozott be az új Octavia Combi, azt azonban már korábban megismertük a gyári képekről. Teljesen új volt viszont a Combi négykerék-hajtású változata. Titkos ügynökhöz méltóan rejtőzködő a 4X4-es változat, hiszen a hátsó ajtón lévő feliraton kívül az egyetlen árulkodó jel sincs.

Ha valakinek kiváló a szemmértéke, észreveheti, hogy valamelyest magasabb az öszkerék-hajtású kombi. Az utastér is szinte azonos az elsőkerék-hajtású típusokéval, mindössze a váltókar tetején lévő jelzés árulkodik a hátsó hajtásról.

Ahogy a korábbi modell esetében, ezúttal is Haldex-kuplungos megoldás jutatja a hátsó tengelyhez a nyomatékot. Ez akkor történik meg, ha az első kerekek elveszítik tapadásukat, azaz a felesleges nyomaték kerül hátra. Teljesen önműködő a rendszer és kevesebb fogyasztás-növekedéssel jár, mint az állandó összkerekes rendszerek.

Annak ellenére, hogy plusz elemekkel gazdagodott a hajtás, ez nem csökkenti a csomagtartó méretét. Továbbra is 580 liter hely jut a poggyásznak alapesetben, míg lehajtott ülésekkel ez az érték 1620 liter.

Kétféle motorral készülnek majd az első 4X4-es Octaviák, az egyik dízel a másik benzin üzemű. Az 1,9-es TDI 105 lóerőt, a 2,0 FSI 150 lóerős, mindkettőhöz hatsebességes kézi váltó jár. Németországban januártól lehet megvenni az autókat. Hazánkban egyelőre nincs információ az autók értékesítéséről.