Nissan újdonságok 1

Nissan újdonságok

Az új, összkerék-hajtású Pathfinder szabadidőautó Európában most először látható kiállítva. A Nissan spanyolországi üzemében készül az autó, a vevőkhöz pedig 2005 tavaszán kerülhet legkorábban. A Pathfinder mozgatásáról egy 2,5 literes turbódízel gondoskodik 174 lóerővel és 403 newtonméteres maximális nyomatékkal.

Belül a kényelem és a praktikum biztosítása volt a fő cél. A három sor ülést 64 féle pozícióba lehet állítani, a hátsó két sor teljesen a padlóba hajtogatható. Ilyenkor akár 280 centiméter hosszú tárgyak szállítása is lehetséges.

A hajtás megegyezik a Nissan X-Trailben alkalmazottal, amelyben a műszerfalról kapcsolható a körülményeknek leginkább megfelelő hajtási mód. Kétkerék-, összkerék-hajtás, felező és auto állás kapcsolható, amelyből utóbbi önmagától váltogat az előbbiekből a tapadási viszonyoktól függően.

Világújdonság a Modus-szal közös padlólemezre épülő Tone koncepcióautó, amely egy sokrétű egyterűt formáz. Taiji Toyota, a designer csapat vezetője szerint a vezetési élményre való vágy nem csökken a családalapítás után sem, csak előtérbe kerülnek a praktikus szempontok. A Tone ennek az elvárásnak megfelelve született.

A sportosságot a rövid túlnyúlások, és a 17 colos felnik jelképezik leginkább. A Qashqai koncepcióról ismerős a bumeráng alakú hátsó lámpa, valamint a háromszög formájú hátsó kisablak.

A 4 méternél kicsivel hosszabb Tone 2600 milliméteres tengelytávja szintén nagynak mondható, ami a belső tér nagyságára van jótékony hatással. Belül a sötét színű kárpitok és az alumínium betétek uralják a teret, a műszerfal modernre sikerült.

Amerikában ugyan már régóta fut, Európában viszont abszolút újdonság a 350Z Roadster változata. A nyitott tetős sportautó a száguldás élvezetét a kabriózással vegyíti, ami rendkívül kellemes kombináció. 20 másodperc alatt automatikusan záródik a vászontető, ami nyitott állapotban meglehetősen sokat enged hallani a gyönyörű kipufogóhangból.

280 lóerőt és 363 newtonméteres nyomatékot juttat a V6-os szívómotor az önzáró differenciálművel ellátott hátsó tengelyre.

Most debütált a Nissan Murano szabadidőautó európai változata is, amely 1600 helyen tér el a korábban Genfben bemutatott amerikai változattól. Kapott egy új olajhűtőt a Murano, a magasabb európai átlagsebességek miatt, de változott például a rendszámtábla tartója is. A kapcsolható négykerék-hajtás az X-Trail-éhez hasonlóan működik. A Muranóban találni viszont egy fokozatmentes, CVT váltót is, amit a kategóriában egyelőre csak ritkán alkalmaznak.

A Nissan standján kiállították még a megújult Patrolt, valamint az üzemanyagcellás X-Trail Fuel Cell Vehicle-t is.