Hűha Astra Párizsban! 1

Hűha Astra Párizsban!

Noha egyelőre tanulmányautóként állítják csak ki, sejteni lehet, hogy az Opel Astra High Performance Concept hamar túljut a koncepció szerepkörön. A GTC-n, vagyis az Astra kupén alapuló fenevadat az Opel rüsselsheimi központjában fejlesztették, az OPC (Opel Performance Center) hathatós segítségével. Az OPC név gyors Opelek tudományában jártasak számára ismerős lehet, mivel az összes sportosabbnak mondható Opelt OPC utónévvel látják el mostanában.

Ezen az Astrán nincs ugyan OPC felirat, de a HPC sem jelent kevesebbet. Civil változatban az autót működtető 2,0 literes turbómotor eddig is ismert volt, de “csak” 170 és 200 lóerős teljesítménnyel. Hogy a konkurencia ádáz támadását állni tudja az Opel, nekifeküdtek a motornak és egészen 240 lóerőig tolták fel a teljesítményt. Mellé 310 Nm-es nyomatékot sikerült kicsikarni, ami már elegendőnek tűnik az Astra sportos hangvételű használatához.

Egészen pontosan 7 másodpercen belüli 100-ra gyorsulást, és 240 km/órás végsebességet mondanak, ami ígéretesen hangzik.

Gondoskodtak megfelelő futóműről is. 19 colos felniken keresztül kapaszkodik az aszfaltba az autó, a futómű változó lengéscsillapítású.

Amúgy sem mutat rosszul az Astra kupéként, a méhsejt mintázatú hűtőráccsal, a földet súroló spoilerekkel és a hatalmas hátsó szárnnyal pár fokkal még dögösebb lett az autó. Belül sem rossz a helyzet: Recaro ülések és teljes vérvörös kárpitozás fokozza a hangulatot.