Elkészült a 997 GT3 is 1

Elkészült a 997 GT3 is

Három hónappal az új 911-es, a 997-es kódjelű változat bemutatása után megjelent a GT3-as versenyváltozata is. Bár a képek egy versenyautót ábrázolnak, lehet tudni, hogy az utcai változat is így fog kinézni leszámítva a felnijeit és a hátsó szárnyat, abból egy szolidabb kerül rá.

A versenyautón egyébként a ruhaszárító méretű spoiler szélesebb és magasabb lett, mint a korábbi modellen volt, így még nagyobb leszorítóerőt lehet elérni. Emellett karbonból kialakítottak benne egy csövet, ami a légszűrőn keresztül közvetlen a folytószelephez vezeti a levegőt.

Átalakították az első lökhárítót is, ami állítható spoilert kapott, amellyel 40 százalékkal nagyobb leszorítóerőt tudnak elérni. Az átalakított nyílások pedig a fékekhez illetve a hűtőkhöz vezetnek több levegőt. A csomagtartó fedél előtt a GT2-eshez hasonló nyílást “vágtak”, amin át távozhat a hő a hűtő hátfaláról, fokozva ezzel a teljesítményét.

Kiszerelték az első irányjelzőket és ködlámpákat is, ezzel is csökkentve az autó tömegét. De ezen felbuzdulásból távolítottak az utastérből szinte mindent. Újdonság, hogy immár nem az utcai autó műszerfala, hanem egy digitális központi egységről lehet leolvasni az adatokat.

A pilóta ebből megtudhatja a fordulatszámot, a különböző hőmérsékleteket, és akár a fékerő elosztást is. A központi részre került a gyújtás, a lámpa kapcsoló, de az indító gomb ahogy az utcai Porschékban is, a kormánytól balra található.

Szériában kapja a versenyautó a Porsche kerámia fékeit. Ezek nem csak jobb hatásfokúak, de kisebb a súlyuk is. Elöl 380, hátul 350 milliméteres tárcsákat alkalmaznak., amikhez hat illetve négydugattyús féknyergeket párosítottak. A pilóta az utastérből állíthat a fékerő elosztásán, viszont az ABS már nem segíti dolgát.

Mivel ugyanez az autó indul az FIA GT N csoportjában is a blokkolásgátló nem maradhatott, mert ott a szabályok ezt nem engedik meg.

Továbbra is 3,6 literes boxer motor dübörög az autó farában, amely ugyanúgy mint korábban a sorozatgyártású széria blokkon alapul. Az eléggé pörgős motor 400 lóerős, amely teljesítményt 7300-as fordulatszámnál ad le.

Legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter, ami 6500-as főtengelyfordulatnál jelentkezik. A motort maximum 8200-ig lehet forgatni. A motorhoz hatsebességes szekvenciális váltó kapcsolódik, melyet olajhűtővel védenek a túlmelegedéstől. Az autó végsebessége a 18 colos gumikkal 270 km/óra körül alakul.