Turi nyerte a Mecsek Ralit 1

Turi nyerte a Mecsek Ralit


A kétnapos Mecsek rali első napjára hat gyorsasági szakaszt jelöltek ki a szervezők. Ezt három körben kellett teljesíteni a párosoknak. Egy-egy körben két-két gyorsasági kapott helyet, melyek után húsz perces szerviz következett, amit este még megfejeltek egy 45 perces javítással.

Szép, napos száraz őszi időben indult a ralifutam. Turi Tamás úgy vágott neki a pécsi versenynek, hogy mindenképpen nyerni szeretne. Volt hozzá megfelelő autója, hiszen aszfalton idén már kétszer nyert vele.

Ennek megfelelően ő kezdett a legjobban és megnyerte az első szakaszt, pedig az autója nem volt tökéletes, a kuplung rakoncátlankodott. Emellé eltört a motortartó bak is, ami nem okozott problémát, de a zajok miatt a pilóta visszább vett, mert azt hitte nagyobb a baj. Mögötte az új autóval, egy Ford Focus WRC-vel induló Szabó Gergő volt a második, aki tovább gyorsított és megnyerte a második szakaszt éppen Turi előtt.

A bajnok Benik Balázs is új Focus-szal indult, ami bár korábbi évjáratú volt, mint eddigi autója, de a pilóta elégedetten nyilatkozott róla. Ennek ellenére csak az ötödik időt érte el az első szakaszon, a másodikon pedig – immár szokásosan – defektet kapott, amivel veszített közel fél percet. Nagyon hátracsúszott, számára ekkor elúszott a győzelem.

Asi ismét ott volt a WRC-k között, az első körben egy harmadik illetve egy negyedik idővel köszönt be. Az A8-as kategóriában a szinte azonos autóval induló Turán Frigyesnek nem volt szerencséje, elromlott a turbószabályzó szelep, ami miatt az autó állandóan ledadogott. Nem kezdett túl jól Herczig Norbert, autója a rajtnál lefulladt, amit többször megismételt a nap folyamán. Ez azonban nem gátolta a gyors autózásban.

Ifj. Angyalfi Károly Tagaiék Octavia WRC-jével állt rajthoz, de az autó nem hozott szerencsét neki. Az első szakaszon meg kellett állniuk, mert szétcsúszott egy kábel a motortérben. Mintha ez nem lett volna elég, a második szakaszon eltört a versenyautó kardánja, ami miatt nagyon visszaestek. Szeleczky Tamás is ott volt a mezőnyben a legöregebb WRC-vel, az Escorttal, amivel egészen jó időket ment a pilóta. Sokáig az abszolút ötödik helyen állt.

A második körre Herczigék sokat fejlődtek, állítottak a hajtáson és puhítottak a felfüggesztésen. Ennek meg is lett az eredménye, tizennégy másodperccel hamarabb teljesítették a Hetvehely-Nyásársvölgy közötti 18,21 kilométeres szakaszt.

Ezzel ők voltak a leggyorsabbak, mögöttük Turi Tamás lett a második, és Asi a harmadik. Fordult a helyzet a negyedik szakaszon, hiszen ott Turi volt a leggyorsabb, míg Herczig a második. Asi ekkor negyedik lett. Benik Balázs hiába taposta a Focus-t, az egyszerűen nem akart olyan gyorsan menni, mint a konkurencia autói. Egyre hátrébb szorult, a második körben két ötödik időt tudtak autózni.

Szabó Gergőnek tetszett a Focus, úgy tűnt, gyorsabb is az autó, mint a Skoda volt. Navigátora sajnos elkapott valamilyen vírust, ami miatt rosszul lett és nem tudott navigálni. Később injekciót kapott, amitől javult az állapota. Szabó ennek ellenére harmadik időt ment a négyes szakaszon.

Vizin László gyorsítani akart a második körben, úgy gondolta, a féktávoknál nyerhetne időt. Egy bukkanós fordítónál azonban nem tudott eléggé lelassítani és elúszott a Corolla WRC, amit egy padka fogott meg. Ott felborultak, a nézők visszafordították őket és robogtak tovább.

A második szerviz után ismét Herczigék voltak a gyorsabbak, amivel egyenlítettek, nekik is két szakaszgyőzelmük volt, akárcsak Turiéknak. Turi alig lemaradva lett második, egy lassú defekt fogta vissza a pilótát.

Asi tartotta a lépést a WRC-kkel ezúttal is harmadik lett. Szabó Gergő, továbbra sem száz százalékos navigátorával negyedik lett, míg Benik Balázs mintha kibérelte volna az ötödik helyet. Így továbbra is Turi, Herczig, Asi és Szabó csatázott elöl, míg a többiek egyre lemaradtak.

Turán Frigyes az ötös szakaszon defektet kapott, amivel egy ideig autóztak, majd úgy döntöttek kicserélik, nehogy nagyobb baja legyen az autónak. Ezzel azonban begyűjtöttek vagy négy percet. Az utolsó gyorson aztán Turi ismét száguldott és elverte a mezőnyt. Herczig Norbert nem is értette, hol volt ennyivel gyorsabb nála ellenfele, pedig csak 4,7 másodpercet kapott. A nap végén 11 másodperc volt közöttük a különbség.

Mögöttük az összetettben Asi következett, további hét másodperccel hátrébb. Hármójuknak volt esélye a győzelemre a többiek már nagyon leszakadtak, de hova lett az újdonsült eddig negyedik Fordos?

Szabó Gergő a nap utolsó kanyarjában rontott. Túl gyorsan érkeztek és az autó elpattogott, becsúsztak az árokba. A pilóta elsőre még összeszedte, de utána beestek a másik oldalt is, ott viszont bennragadtak. Az autó sértetlen maradt, de nagyon sokára tudták csak kiszedni a nézők őket, így számukra be is fejeződött az érdemleges verseny.

Benik Balázs a nap végére megelőzte Szeleczkyt is, és Szabó kiesésével már negyedik helyen állt, de nagyon nagy lemaradással (+58 mp.). Az utolsó körben a guminyomást próbálta módosítani, de így hamar elmelegedtek az abroncsai és sokat csúszkált. Ifj. Angyalfi Károly egész nap szenvedett, ennek ellenére este már elégedett volt. Ami nem meglepő, hiszen az 51. helyről a hetedikre zárkózott fel.


A N-csoportban nem volt kérdéses az első hely. Spitzmüller Csaba (Mitsubishi) az élmezőnnyel autózott, míg kategóriatársai sokkal lemaradva egymással vívtak. “Spici” mindössze egyetlen pontért érkezett Pécsre, hiszen ennyi is elég neki, hogy megvédje bajnoki címét.

Hideg Krisztiánnak (Mitsubishi) az utolsó pillanatban állt össze az autója, emiatt volt is gondja bőve. Leesett az akkumulátor saru, elment a fék, nem volt megfelelő turbónyomása.

Bútor Róbert távolmaradásával várható volt, hogy a Super 1600-ban komoly csata lesz az első helyért, hiszen mindenki szeretett volna végre egy aranyserleget szerezni. De a csata ezúttal a második helyért folyt. Keller Péter (Suzuki Ignis) ellépett és magabiztosan nyerte a szakaszokat.

Kakuszi Zsolt (VW Polo) az első gyorson becsúszott az árokba és összetörte az autóját, de ment tovább. A negyedik szakaszon pedig kormányszervo nélkül autózott. Ollé Sándor Suzukija sem volt tökéletes, először túl sok üzemanyagot kapott a motor, aztán elfolyt a kuplung olaja, majd a fékpedál esett be. Ennek ellenére ők ketten jót csatáztak.

Vasárnapra négy szakasz maradt, melyek közül az utolsó egy rövidebb táv volt, a pécsi gyorsasági hegyiverseny pályája. Mindenki azt várta, hogy Turi Tamás és Herczig Norbert csatázik majd az első helyekért, de nem így lett.

Asi nagyon elszánt volt, hiszen ő is esélyes a bajnoki címre, így minden pont fontos lehet. Ezért mindent beleadott és vasárnap megnyert az összes szakaszt. Az első szakaszon Turi lett a második, utána a Herczig szerezte meg az ezüstöt.

A harmadikon Benik Balázs, a negyediken Turán Frigyes került legközelebb Aschenbrennerhez. Úgy tűnt Szeleczky Tamásnak ezúttal jól sikerül a verseny, az abszolút ötödik helyen autózott, de a nyolcadik szakaszon műszaki hiba miatt kiállt.

Szabó Gergő sem tudta befejezni a versenyt, mert az utolsó előtti szakaszon a Ford kigyulladt. Eloltották az autót, amelyen kívülről ugyan nem látszottak a károk, de több alkatrész megsérült.

Asi az utolsó előtti szakaszon feljött összetettben a második helyre, amit meg is őrzött. Turi ügyesen kalkulált a másodpercekkel, mellékesen egész nap fékproblémákkal küzdött. Sikerült megőriznie vezető helyét és begyűjtötte harmadik elsőségét az évben. Herczig Norbert végül harmadik lett, Benik Balász pedig a negyedik.

Spitzmüller Csaba tovább robogott előre és simán nyert az N-csoportban. Idén hat versenyen indultak és hatot nyertek, így megérdemelten nyerték meg az N-es és az N4-es bajnoki címet. Hideg Krisztián vasárnap már nem csak műszaki hibákkal foglalkozott, három szakaszon is gyorsabb volt, mint a bajnok, de így is csak megközelíteni tudta.

A Super 1600-ban Keller Péter nagy fölénnyel nyert. Mögötte Kakusziék végeztek, akik több mint másfél perces lemaradással szerezték meg az ezüstöt. A fair play díjat egyértelműen Ábrahám Zoltán és navigátora érdemli, akik önzetlenül megálltak és segítettek, amikor meglátták, hogy ég Szabóék autója. Ennek ellenére bejöttek az A7 második helyére.

A Mecsek Rali végeredménye:

1. Turi Tamás-Kerék István Skoda Octavia WRC 1h12’47″7
2. Asi-Nándi Mitsubishi Lancer +00’09″8
3. Herczig Norbert-Tóth Imre Skoda Octavia WRC +00’12″3
4. Benik Balázs-Rácz Bence Ford Focus WRC +01’31″9 .
5. ifj. Angyalfi Károly-Kazár Miklós Skoda Octavia WRC +04’54″1
6. Spitzmüller Csaba-Bahor Bea Mitsubishi Lancer Evo.VI. +05’10″5 N 1.
7. Vizin László-Táborszki Attila Toyota Corolla WRC +05’25″0
8. Hideg Krisztián-Szenner Zsolt Mitsubishi Lancer Evo VI. +05’28″1 N 2.
9. Tárnok Tamás-Herr Mátyás Renault Megane Maxi +05’43″5 A7 1.
10. Michna Ottó Zsíros Gábor Hyundai Accent WRC +05’49″5
11. Keller Péter-Spitzer Gábor Suzuki Ignis S 1600 +06’03″4 A6 1.

26. Hadik András-Kovács István Opel Astra OPC +10’23″9 N3 1.

28. Matics Mihály-Árva Norbert Lada VFTS +11’53″9 H9 1.

38. Spindler Jenő-Gálos Csaba Opel Kadett Gsi +14’15″1 H10 1.

41. Perge György-Morvai Tamás Honda Civic Vti +15’04″3 N2 1.

A magyar bajnokság állása (élcsoport):

1. Aschenbrenner György 90
2. Turi Tamás 88
3. Benik Balázs 87 pont
4. Herczig Norbert 74
5. Szabó Gergely 54

Az abszolút magyar bajnoki címre még négyen esélyesek, Aschenbrenner György, Turi Tamás, Benik Balázs és Herczig Norbert. Így a döntés az utolsó, Tokaj környéki versenyre marad, ami után jön majd a számolgatás, hiszen hazánkban egy versenyt lehet mínuszolni, azaz csak a legjobb hetet értékelik.