Loeb őrzi elsőségét, Solberg üldözi 1

Loeb őrzi elsőségét, Solberg üldözi


A szombati napra valamivel rövidebb szakaszok vártak a versenyzőkre. Nyolc gyorsaságit, illetve 120 kilométernyi szelektívet kellett legyőzniük a csapatoknak. Reggel ismét csúszós, vizes pályákon csaptak össze a párosok, de a nap második felében kisütött a nap, így száradtak a pályák, ami kritikussá tette a gumiválasztást.

Sebastien Loeb (Citroen) kezdett a legjobban reggel, de nem Petter Solberg vette fel leginkább vele a ritmust, hanem Francois Duval (Ford). Aki az első gyorson még második volt, de a második szakaszon már abszolút időt repesztett.

Sőt, ezt a teljesítményét megismételte ezen a napon még kétszer, pedig a belgának nem igazán volt hova sietni, mert előtte és mögötte is nagyon messze voltak az ellenfelek, ez nem változott a nap végére sem. Loeb ugyan kapott egy defektet, de a nyomástartó rendszer miatt alig veszítettek időt.

“Tetszettek ezek a mai szakaszok, és egészen jól éreztem magam, hogy esőben versenyzünk. Az egyetlen problémánk a mai napon a rajt program meghibásodása volt, kézzel kellett ezt a műveletet végeznem, ami némi időveszteséget okozott. Körülbelül 90 százalékon autóztam, mert nem volt rá szükség rá, hogy többet kihozzak magamból.” -értékelt Duval.

Loeb a harmadik szakaszon tudott még a leggyorsabb lenni, majd Petter Solberg (Subaru) következett. Úgy tűnik ezen a versenyen megfordult a korábbi trend, hiszen ezúttal a nedvesebb részeken a Michelin abroncsokon száguldó Loeb volt gyorsabb, míg miután szárazabbá váltak a pályák a pirellis Solberg volt gyorsabb. A világbajnok megnyerte a szombati negyedik, hatodik és hetedik szakaszokat.

“Jó tempót tudtunk menni, az autó és a gumik is remekül működtek. Este változtattunk a futómű beállításán, ami jó döntésnek bizonyult.” -nyilatkozta Loeb.

“Nagyon érdekes volt ez a mai nap, igazán élveztem a küzdelmet. Először Sebastien volt gyorsabb, aztán nekem sikerült időt hoznom rajta. Egy pici tartalék még van bennünk, holnap megpróbáljuk kihozni maximumot.” -mondta a világbajnok.

Mivel azonban Loeb is nagyot autózott nem változott túlságosan a helyzet kettőjük között. A reggel még harmadik helyen álló Marcus Grönholm (Peugeot) a kilencedik gyorsaságin egy ártatlan helyzetben odacsapta a versenyautó jobb első futóművét, ami a verseny befejezéséhez vezetett.

“Nem koncentráltam eléggé, egy sima bal kanyarban érkeztünk, ahol egy szalma bála mögött a belső részen egy fém oszlop volt, ami kiütötte a kerekünket. Ez egy nehéz verseny volt. És ez egyáltalán nem az én évadom” -mondta a finn pilóta.

Ezzel Markko Martin (Ford) örökölte meg a harmadik helyet, akit Carlos Sainz (Citroen) üldözött. Mindkettőjüknek volt gondja a szombati napon. Martinnak a Ford motorja jelentett problémát, a 11, 12 és 13 szakaszon az elgyengülő erőforrás miatt egy percet veszített. A spanyolt pedig a rossz gumiválasztás lassította, túl puha keveréket választott. Közöttük a nap végére megmaradt ez a távolság.

“Reggel elég nagy volt az űr előttünk és mögöttünk is, ennek ellenére sokszor autóztunk a határon. A köddel akadtak problémáink, de ez mindig így van Nagy-Brittaniában. Foltokban volt és elég gyorsan változtak a látási viszonyok.” -Mesélt a körülményekről Martin, majd a motorhibáról, így beszélt: “Két kilométerrel a rajt után eltűnt az erő a motorból, és így mentünk végig. Megpróbáltam kijavítani az etapon, de nem sikerült.”

“A pályák és a körülmények sokkal jobbak voltak a mai napon. A 13 szakaszon eltaláltunk valamit, de szerencsére nem vesztettünk időt. A csapat átnézte az autót, és mindent rendben találtak. Holnap megpróbáljuk befogni Markko-t, hogy felállhassunk a dobogóra.”- mondta a Sainz


Mikko Hirvonen (Subrau) számára nem indult túl jól a verseny, a tizedik szakaszon ugyanis megtelt a hűtő külső felülete sárral, miután nekiment a partfalnak. Emiatt a számítógép letiltotta a motort, hogy nehogy túlmelegedjen, így viszont csak jóval kisebb teljesítménnyel autózhatott. Ám a felszáradó pálya neki is segített és egészen közel tudott kerülni a hatodik helyen álló Rovanperához .

Harri Rovanpera (Peugeot) szombaton már jobban tudott a versenyre koncentrálni, így beszélt a történtekről: “Reggel nagyon extrém, csúszós körülmények között autóztunk. Szerencsénkre jó választás volt a puha keverékű gumi, ami egész jó tapadást biztosított az autónak ezeken a pályákon is. Az autó kezd egész jó lenni, meglátjuk, hogy támadunk-e. Semmilyen rizikót nem vállalok, most a legfontosabb, hogy célba érjünk.”

Nem volt túl jó napja a Skoda csapatnak sem. Toni Gardeimeister a tizennegyedik szakaszon lecsúszott az útról, mintegy 30 másodpercet veszítve ezzel, de tudta folytatni.

“Nagyon csúszós volt a reggeli első három gyors, de a jó beállításoknak köszönhetően elég gyorsak voltunk. Mikor becsúsztunk az árokba, én azt hittem, hogy vége a versenyünknek, ám Paavo talált elég nézőt, akik visszatoltak minket az útra, de túl sok időt veszítettünk.” – mesélte Gardemeister.

Jani Paasonen is kicsúszott, majd visszatért, de a kuplung hibájával már nem tudott mit kezdeni, így a 12-es szakaszon kiállni kényszerült.

“Nagyon csalódott vagyok a kiesésé miatt, mert egész jól alakult reggel a verseny. Már a 11. gyorsaságin gondunk volt a váltással, amit megpróbáltuk kijavítani a szakasz után, de a következőn ismét jelentkezett és nem tudtuk folytatni.” – sajnálkozott Paasonen.

A gyáriak hullásával a privát pilóták is előrébb léptek, Mark Higgins a Ford csapat tesztpilótája feljött a nyolcadik, míg Manfred Stohl a kilencedik helyre.

A Super 1600-as mezőnyben továbbra is három Suzuki Iginis áll az első három helyen. Annyi változott csak, hogy most Katajamaki a harmadik, mert Andersson kiesett, mivel tönkrement a fék az autóján. Továbbra is Mirco Baldacci vezet, de Guy Wilks közelebb került hozzá.

A verseny állása a második nap után:

1. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 2h55’19″0 105.0 km/h
2. P.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’07″3
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 02’14″4
4. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’32″3
5. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 03’44″3
6. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 05’41″2
7. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 05’43″2
8. Higgins-Gibson Ford Focus WRC + 08’04″6
9. Stohl-Minor Peugeot 206 WRC + 08’35″2
10. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 12’20″3

17. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis Super 1600 3h21’15″3 + 25’56″3
18. Wilks-Pugh Suzuki Ignis Super 1600 + 26’28″1
21. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis Super 1600 + 28’47″2