Loeb vezet a Wales Ralin 1

Loeb vezet a Wales Ralin


Azt hihetnék 30 pontos előnyével Sebastien Loeb (Citroen) visszafogottabban, a biztos pontokra hajt majd a hátralévő versenyeken, de nem. Győzni jött Nagy Brittaniába. Bár ő indult elsőként a murvás pályákon, ezúttal ez nem hátrányára, hanem előnyére vált. Az utak ugyanis neki még szárazak voltak, majd szépen mentek át csúszósba. A francia emiatt eleinte jobb körülmények között autózhatott, így a reggeli két gyorson 20 másodperc előnyt gyűjtött be.

“Tiszta körülmények között tudtunk autózni és a gumiválasztásom is jónak bizonyult. Most először nem jelentett hátrányt, hogy elsőként rajtoltam. Nehéz gyorsnak lenni, már köd is volt a pályán, volt hogy előbb kellett fékeznem, mint hogy láttam volna a kanyart. Azt kellene mondanom, hogy kedvelem ezeket a pályákat, de csúszós részeken nagyon óvatos vagyok.” -mondta Loeb.

Üldözői azonban nem adták fel, előbb Marcus Grönholm (Peugeot) közelített hozzá egy abszolút időt autózva, majd Petter Solberg (Subaru) tette meg ezt az utolsó három szakaszon. Ezzel megelőzte a finnt, és 8 másodpercre megközelítette az első helyen álló Loeb-öt. Úgy látszik jót tett neki a Japánban szerzett győzelme, és a korábbi két év britt futamainak győzelmeit is kamatoztatni tudja.

Eredményét így értékelte a világbajnok: “Reggel volt egy kis gondunk a lengéscsillapító beállításaival, aztán egyre jobb lett. Remekül éreztem magam az autóban, szeretem ezeket a pályákat. Az élmezőny állása pedig jót tesz a motivációmnak.

“Eddig minden rendben van. Eléggé csúszósak voltak reggel a pályák, de jól választottunk gumit, így nem kellett kockáztatnunk. Ahogy száradtak a szakaszok, úgy tudtunk gyorsulni. Nem volt tökéletes a hátsó futómű, de állítottunk rajta, most már oké. Holnap támadunk.”- nyilatkozta Grönholm.

Markko Martin (Ford) kissé lemaradva figyeli az élboly küzdelmét, de egy dobogós hely még simán összejöhet neki is. Bár kétszer becsúszott az árokba, bírta a Focus, jó tempót mentek.

“Erősen próbáltam kezdeni reggel, de nagyon csúszósak voltak az utak. Semmivel sem jobb, mint amikor novemberben volt ez a verseny. A kicsúszásunknál először a bal oldali árokban kötöttünk ki, majd legközelebb a jobb oldalt landoltunk. Mindkétszer becsuktam a szemem, ennyit tehettem, nagyon közel voltunk ahhoz, hogy nagyobb legyen a baj. Utána alig láttam valamit, mert mikor törölni probáltam összetört a szélvédő.” -mondta az észt pilóta.

Carlos Sainz a Citroen csapat másik versenyzője nem ugyanazokat a beállításokat alkalmazta, mint Loeb, az eredmény nem volt túl biztató. A spanyolnak gondja volt az autó kezelhetőségével, ami sok idejébe került, már több mint másfél perccel van lemaradva csapattársától és az ötödik helyen áll.

“Négy különböző beállítást próbáltam ki a reggeli gyorsaságikon, de egyik sem vált be. Aztán visszatértünk az eredetileg erre a versenyre kitalált programhoz, és az autó most úgy tűnik jó lett. Majd meglátjuk mi lesz holnap.” – értékelt Sainz.

Mikko Hirvonen (Subaru) egész nap a nyolcadik helyen autózott, aztán az utolsó gyorsaságin két helyet is javított. Ezen a szakaszon a fiatal versenyző pedig még meg is pördült és 50 másodpercet gyűjtött be, de ellenfelei még rosszabbul jártak.

“A hatodik hely nem rossz, de lehetnék előrébb is, ha nincs az a hiba. Tudom, hogy ennél jobban is megy.” -panszkodott Hirvonen.


Francois Duval (Ford) sokáig csapattársa mögött tudott autózni, és ismét egymásra találtak Carlos Sainzal, remek adok-kapok alakult ki közöttük. Ez egészen addig tartott, amíg a Focus bírta, mert a nap végén probléma volt a fékkel, ami másfél percébe került, így az utolsó szakaszon visszacsúszott a hetedik helyre.

“Minden jól ment, aztán 16 kilométer után beesett a pedál és nem volt fékünk. Csak a motorfékkel és a kézifékkel tudtam lassítani.” -mondta Duval.

Rovanpera műszaki hibával autózott, és milyen meglepő a Peugeot váltója rakoncátlankodott megint, az utolsó szakaszon csak egy harmadik fokozat maradt, ezzel teljesítette a távot. Így két hellyel hátrébb a nyolcadik helyre került.

“Nem kezdtünk túl jól reggel, de aztán rátaláltam a ritmusra. Ahogy haladtunk előre egyre jobban ment. Meglepett, hogy mennyire csúszósak voltak az esőtől a pályák. Holnap még sok minden változhat.” – mesélte a finn.

Harmadik autót is indított a Peugeot a futamon, amit a fiatal tehetségnek Daniel Carlssonnak készítettek fel. Ő egész nap a gumikkal küzdött majd a hatodik gyorsaságin túl gyorsan érkezett egy balos kanyarhoz, ahol az árokba csúszott. Az autó nem tört össze túlságosan, de nem tudták kiszabadítani a fogságából.

A Sokda versenyzői úgy tűnik nem tudják megismételni a finn ralin mutatott remek teljesítményüket. Toni Gardeimeister a 11. helyen állt a nap végén, több mint hat perccel lemaradva az elsőtől. Jani Paasonen 14.-ként várhatja a folytatást, Armin Schwarz pedig már nem vesz részt a holnapi nap küzdelmeiben. Ezúttal nem tudta megszelídíteni a Skoda Fabiat, a német a hetedik gyorsaságin eltalált egy követ, ami megdobta az autót, majd felborultak.

A Super 1600-as kategóriában totális Suzuki fölény alakult ki ismét. Mirco Baldacci a harmadik szakaszon átvette a vezetést, amit a nap végéig meg is őrzött. Mögötte P. G. Andersson következik, a harmadik a helyi menő Guy Wilks. A hét szakaszból haton Suzuki pilóta volt a leggyorsabb, közülük Baldacci volt a legjobb, négyszer volt első.

“Kicsit aggódtam a rajt előtt, a finn futam óta nem vezettem az autót. Nagyon hamar belerázódtam a ritmusba és az autó nagyon jól működött. A mai nap tökéletes volt, de még sok van hátra a versenyből.” – értékelt Baldacci

Wales Rali állása az első nap után:
1. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 1h45’56″0 103.8 km/h
2. P.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 00’08″4
3. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’15″9
4. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’35″0
5. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’48″5
6. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 03’17″0
7. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 03’31″1
8. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 04’54″5
9. Higgins-Gibson Ford Focus WRC + 06’05″3
10. H.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC + 06’21″6
11. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 06’30″0
12. Stohl-Minor Peugeot 206 WRC + 06’33″9
13. Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 07’05″4
21. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis Super 1600 2h02’05″7 + 16’09″7
22. Andersson-Andersson Suzuki Ignis Super 1600 + 17’00″7
23. Wilks-Pugh Suzuki Ignis Super 1600 + 17’06″0