Ahogy azt az Alfa a 156-os és más modellek esetében is tette, az orr-részt érintette leginkább az újítás. A korábbi gömbölyded formájú fényszórók helyén sportosabb, ék alakú lámpák kaptak helyet.
Immár az első irányjelzők nem a lökhárítóban vannak, ott csak a szintén új kerek ködlámpák “utaznak”. Átalakult a márka jelvénye, a pajzsszerű hűtőmaszk is nagyobb lett és a kissé átformált motorháztetőhöz képest alacsonyabbra került.
Átalakították a tervezők a lökhárítókat is, míg a hátsó csak formájában újult meg, az első a sportosság kedvéért méhsejt szerkezetű rácsot is kapott. Hátul olyan lett az új lökhárító, mintha egy diffúzort alakítottak volna ki benne.
Kicserélték a hátsó fényforrásokat is, immár kevésbé zömökek, az elsőkhöz hasonlóan kissé nyújtottabb formájúak lettek. A külsőt illetően több króm díszítés alkalmazását lehet még megemlíteni.
Belül ennél is kevesebb a módosítás a korábbi modellhez képest. Elsősorban új színek, illetve színkombinációk kerültek a választékba. Ez nem csak a szöveteket érinti, de az ajtópaneleket és a műszerfalborítást is. Átalakították a hátsó fejtámlákat is, az újakkal könnyebben lát hátra vezető.
Motorikusan is fejlődött az Alfa. Még erősebb lett a három dízel közül a csúcsváltozat. A 16 szelepes, Multi-Jet névre hallgató motor 150 lóerős, maximális nyomatéka pedig 305 newtonméter, ami már 2000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A váltók terén is csak módosítottak a mérnökök. Áthangolták a Selespeed fantázianevű robotizált váltót, amibe még több sportosságot illetve egyszerűséget csempésztek. A 150 lóerős dízelben szériaként, a többi típusban extraként új futómű is lesz.
Ezúttal ez nem sportosabb, hanem kényelmesebb beállításokkal bír. Túl ezen az új modellbe már kérhető bluetooth adatátviteli technika is, így anélkül használhatják mobiltelefonjukat a vevők, hogy azt a táskájukból vagy zsebükből elővennék.