500 lóerős gyári Cayenne 1

500 lóerős gyári Cayenne

Még ebben az évben újabb extrákkal gazdagodik a Porsche Cayenne kinálata, de ennél fontosabb, hogy a mérnökök ötven lóerővel gyarapították a Turbo kínálta ménest. A teljesítménynövelést extraként lehet megrendelni, akár korábban egy szebb felnigarnitúrát.

2004 decemberétől elérhető lesz bármely vásárló számára az immár 500 lóerővel felvértezett csúcsváltozat. Növekedést értek el a fejlesztők a motor nyomatékában is, amely a korábbi 620-ról 700 newtonméterre kúszott fel. Ez 2250 és 4750-es fordulatszám között űrsiklóként gyorsítja a 2,5 tonnás járművet.

Az autó tömegéből és méretéből kifolyólag a végsebességben kevés változást sikerült elérni, de az új modell már megfutja a 270 km/h-t is. Az erősített modell 0,3 másodperccel gyorsul jobban, mint a sima Turbo Cayenne, így 5,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.

A teljesítménynövekedés ellenére sikerült megtartani az eredeti modell fogyasztását, azaz a szabvány szerint továbbra is 15,7 liter üzemanyaggal lesz kevesebb a tankban 100 kilométerenként vegyes használat esetén.

A nagyobb teljesítmény mellé jobb lassulás is dukál, és a világ talán legjobb fékjeit használó Porsche nem engedheti meg magának, hogy ez ne így legyen bármelyik modelljén. Ezért aztán előre 3 centivel nagyobb, 380 milliméter átmérőjű féktárcsák kerültek, amelyeket hat dugattyús féknyergekkel párosítottak.

Hátul a korábbi 330-as helyett 358 milliméteres tárcsák kaptak helyet. Ha ez nem lenne elég, a mérnökök optimalizálták a féktárcsákhoz jutó levegő útját is. Nem csak a fék újult meg a Porsche Turboban, hanem áthangolták a futóművet is.

Korábban több kémfotó is megjelent egy Porsche Cayenne Targa néven futó modellről. Most, bár nem ezen a néven, de elérhető lesz a szabadidőautóhoz egy méretes panoráma tetőablak. Az 1,4 négyzetméteres üvegfelület sokkal világosabbá tette az utasteret. A négy részből összeállított tető egy fix és három nyitható részből áll, melyeknek 15 féle pozíció választható.

Az első részt úgy alakították ki, hogy nagy sebességű nyitott tetős autózásánál csökkentse a turbulenciát és a zajt. Ha azonban nem kérünk az erős napból, akkor az elektromos mozgatású rolóval elzárhatjuk a fény útját.

Újabb könnyebbséget jelent a hajót, lószállítót vontató tulajdonosok számára, hogy jövőre már tolató kamerával is rendelhetik a Cayenne-jüket. A tolatáskor automatikusan előbújó kamera képét a középkonzol 6,5 colos képernyőjén lehet látni. 15 km/h-s sebesség felett automatikusan elbújik a szerkezet, hogy megvédje magát a kosztól és a káros hatásoktól.