Mini, Mini, Mini… 1

Mini, Mini, Mini...

Augusztus óta immáron Magyarországon is rendelhető a négyüléses MINI Cabrio, amely az élvezetes autózás mellett már a kabriózás örömeit is nyújtja a vásárlóknak. A motoros vászontetővel ellátott Mini, One, Cooper és Cooper S változatban vásárolható meg.

A legolcsóbb Mini Cabrio a 90 lóerős motorral szerelt One, közel 5 300 000 forintba kerül. A sima Cooper 116 lóerővel 6 millióba, míg a 170 lóerős Cooper S kicsivel több mint 7 millióba kerül. A csúcsmodell 1240 kilogrammos tömegével 7,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 215 km/óra.

A lefelé nyíló csomagtérfedél külső, robosztus zsanérokkal csatlakozik az autóhoz és akár 80 kilogrammal is terhelhető. Zárt tető mellett 165, míg nyitott állapotban 120 liter marad a csomagoknak. Borulás esetén az A-oszlopokba integrált csőkeresztmetszetű acélidomok, valamint a két hátsó nagyszilárdságú alumíniumcső gondoskodik arról, hogy ne az utasokon landoljon az autó.

Mini, Mini, Mini… 2

Még erősebb a gyári csúcsváltozat

John Cooper Works tuning

A Párizsi Autószalonon mutatkozik be az új John Cooper Works tuningos gyári Mini, ami a korábbi 200 lóerős változatnál is agresszívabb. A befecskendező és a légszűrő rendszer változtatása után már 210 lóerős teljesítményre képes az autó 6950-es fordulatszámnál. A maximális forgatónyomaték 4500-as fordulatnál 245 newtonméter.

Immáron 6,6 másodperc is elegendő a 100 km/órás sebesség eléréséhez és a 230 km/órás végsebesség is túlszárnyalja a korábbi csúcsot.

Idén nyártól a keménytetős változatok is megújultak, amely új színekkel, felnikkel és kárpitokkal térnek el látványban a korábbi modelltől. A Mini One és Cooper új ötfokozatú váltó került, amely a korábbinál fürgébb manővereket tesz lehetővé.

A Cooper S változat erősebb lett 8 lóerővel, így 6000-es fordulatnál 170 lóerős teljesítményt ad le a mechanikus feltöltővel ellátott motor. A nyomaték 220 newtonméteresre növekedett a korábbi 210-ről.

Mini, Mini, Mini… 3

AC Schnitzer

Megoldás a dízeltől a Cooper S-ig

A BMW tuninggal foglalkozó AC Schnitzer is kezelésbe vette a Cooper S változatot, de a gyári csomaghoz képest ők “csak” 193 lóerős teljesítményt értek el a motorvezérlő elektronika módosításával. A gyorsulás ezzel kereken 7 másodpercre csökkent, végsebességét pedig a gyáriaknál magasabban, 235 km/óránál éri el.

Nem csak a Cooper S, de a sima benzines vagy akár a dízel modellhez is rendelhető optikai csomag, amely a gyári verziónál jóval agresszívabb külsőt kölcsönöz az autónak, a lökhárítóknak, valamint a motorháztetőknek köszönhetően. A One és a Cooper modellnél a kétoldali, vagy az egyoldali ovális kipufogóvégződés tovább fokozza a látványt.

A futóműre is többféle variációt kínál a műhely. Létezik 30 milliméterrel leültetett változat, ami a műhely saját, 17 colos könnyűfém felnijeit tartja az úton, 215/40-es méretű abroncsokkal. Ennél is keményebb a versenyfutómű, amelynek a magassága is állítható az útviszonyoknak megfelelően, akárcsak a versenysportban.

Természetesen a belső sem maradt érintetlenül, ahol igényes alumínium betétek és bevarrt logók különböztetik meg az AC Schnitzer Mini-jeit.