Az első lökhárítóba integrált szenzorok érzékelik a gázolást, amik szükség esetén jelet küldenek egy emelőszerkezetnek, amely maximum 10 centiméter magasságig emeli a motorháztető hátsó részét.
Ezzel a módszerrel a Honda saját mérései szerint körülbelül 40 százalékkal csökkenthető az elgázolt gyalogos fejsérülésének mértéke. A Honda gyalogosok iránti védelme nem új keletű mivel 1998-ban a HR-V-ben, 2000-ben pedig a Civicben is alkalmaztak gyalogosbarát megoldásokat. Utóbbi az EuroNCAP mérésein kiemelkedő eredménnyel három csillagot szerzett gyalogosvédelemből, az elérhető négyből.
Az első gyalogost szimuláló tesztbábú, a POLAR I is a Honda nevéhez fűződik, amelyet 1998-ban készítettek el. 2000-ben készült el a POLAR II, amely az emberi testet még életszerűbben formázza, pontosabb szimulációkat téve ezzel lehetővé.
Szerencsére nem egyedül a Honda tevékenykedik ezen a területen, mivel a következő Mercedes S-osztály is alkalmazni fogja a felemelkedő motorháztetőt a gyalogosok védelme érdekében.