Peugeot utódok: 107, 207 és 308 1

Peugeot utódok: 107, 207 és 308

Valószínűleg 2005 márciusában, a Genfi Autószalonon állítják ki a közös fejlesztés végeredményét. A Peugeot 107, a Citroen C1, a Toyota még egyelőre ismeretlen néven állítja ki a Yarisnál is kisebb minijét.

A három kisautó egy teljesen új padlólemezre épül, és a kompakt méreteken kívül a könnyű súly és a kedvező ár szerepelt az elérendő célok között. Az alapár ennek ellenére nem mondható igazán kedvezőnek, mivel az 8000 eurótól (2 millió forint) indul majd.

Egy fedél alatt, Csehországban készül majd mindhárom márka, összesen évi 300 ezer darabos példányszámban. A trió célpontja a dél- illetve kelet európai piacok, de a francia és német vevőkre is számítanak, ahol második illetve harmadik autóként funkcionálhatnak leginkább.

3,5 méteres hosszával a 107-es 20 centivel rövidebb az előd 106-osnál és 25-tel a 1007-esnél. Mindhárom márka három- illetve ötajtós változatban is kínálja majd új modelljét. A mozgásról a Toyota egyliteres, 65 lóerős benzinmotorja és a PSA 1,4-es HDI turbódízele fog gondoskodni.

A Peugeot más újdonságot is tartogat a jövőre nézve, mivel jön a 206 és a 307 utóda is. 2005 őszén jön a 207-es, amely az 1007 padlólemezére épül és elődjénél 20 centivel hosszabb és hat centiméterrel szélesebb lesz.

A 207-es jobb minőségű, és jobban variálható belsőt kap. Megjelenik a C3-asban bemutatott Stop&Start rendszer, valamint a megújult C5-ben debütáló sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Egy évvel később jön a kabrió 207 CC néven.

A 307-es egy enyhe ráncfelvarráson esik át 2005-ben, mivel a 308-ra még négy évet kell várni. Az új modell hasonló méretben de jóval dinamikusabb, a 407-eshez hasonló formával készül majd elődjénél.