Legendák párbaja a Ringen 1

Legendák párbaja a Ringen

Bár a 14 körös futamot nem a látványos csaták, előzések jellemezték, a “csodabogarak” mégis felejthetetlen pillanatokat szereztek az ámuló közönség számára.

Az élen haladó két BMW 635 CSi-vel a Porsche 911 és 930-asok, valamint két, szintén Porsche erőforrással izmosított Bogár tudott némileg lépést tartani, de sajnos műszaki hiba miatt a kis Volkswagenek idő előtt leszakadtak az élmezőnytől.

Őket követték kissé lemaradva, a Ford Escort Mk1-ek és Mk2-k, valamint a BMW 02-k. A hátsó régiókban pedig Alfa Romeo-k és Ford Capri-k vívtak külön csatát, de futott még két Mustang, illetve egy Lotus is, ezek leginkább gyönyörű hangjukkal tűntek ki a mezőnyből.

A viadalt végül az osztrák Lenzenweger nyerte a CSi BMW-vel, azonban ezen a versenyen tényleg a részvétel volt a fontos. A képriportok is szóljanak elsősorban ezekről az autóritkaságokról, bízzunk benne, hogy a jövőben is láthatunk hasonló különleges versenyeket Magyarországon.

A hétvégén került megrendezésre a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa 10.-11., valamint a Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa 9.-10. futama is. A nagyoknál mindkét nap Makai György nyert, a már bajnok Wéber Gábor az első futamon meglepetésre csak a 8. lett, a második napon pedig váltóhiba miatt ki is állt.

A második futamon egyébként a sorozat versenyzői olyan izgalmas és változatos futamot produkáltak, amelyre régóta nem volt példa. A vezető helyekért ádáz csata folyt Gál Szabolcs, Makai György, Vladár Tibor, Solti Attila és Bárkovics Zoltán között. Végül Makai nyert Vladár és Gál előtt.

Assenbrenner Tibor nyerte meg a Material Kupa első napjának Astra Kupás viadalát, ezzel nagy lépést téve bajnoki címe felé. A következő versenyen már egy 5. helyezés is elegendő lett volna ehhez. A versenyen a második helyet Bíró Géza, a harmadikat pedig Farkas László zsebelte be.

A kupasorozat tizedik futamának leintése után Szamosvári Béla örülhetett a legjobban, hiszen Astrás pályafutása során először nyert futamot, ráadásul rajt-cél győzelemmel. A nap legnagyobb eseménye azonban mégsem ez lett. A verseny utáni technikai ellenőrzésen ugyanis megbukott a 4. helyet szerző és ezzel éppen most bajnoki címet szerző Assenbrenner kocsija.

A Technikai Bizottság vizsgálata után a Felügyelő testület kizárta a versenyzőt a futamból szabálytalan műszaki megoldások miatt, de az ügynek még várhatóan a pályán kívül lesz folytatása. A további érmes helyezések az előző nappal megegyezően alakultak.