Jobban felszerelt az új Corolla 1

Jobban felszerelt az új Corolla

A jelenleg kapható Toyota Corolla 2001-ben mutatkozott be, a típus kilencedik generációjaként. Az 1966 óta gyártott modellből az eltelt idő alatt 29 milliót értékesítettek, ami rekord a maga nemében.

Nem egészen három év után elérkezett az autógyártásban megszokott kisebb frissítés ideje, ami a Corolla esetében külsőleg valóban kisebb, de új motorral és váltóval is gazdagodik a kínálat.

Bár a fiatalok felé történő nyitásnak köszönhetően sikerült három év alatt négy évvel csökkenteni a Corolla vásárlók átlagéletkorát, ám ez továbbra is ötössel kezdődik. A konzervatív réteg kedvéért az általuk legnagyobb számban vásárolt Corolla Sedan és kombi csak minimális változtatásokon ment át, ami a hűtőmaszkot, az első és a hátsó lökhárítót, valamint a hátsó lámpát érinti.

Ennél csak egy kicsivel állt többől a 3 és 5 ajtós Corollák fiatalító kúrája. Ebben az esetben az első lámpák is megújultak, amik az új hűtőmaszkkal egyetemben a Corolla Versóhoz teszik hasonlatossá az autót.

Belül is visszaköszön a Versóval való rokonság, hiszen az új kormány, amely immár tengelyirányban is állítható, szintén az egyterűben mutatkozott be korábban. Maradt az Optitron műszerfal is, ami korábban a Lexusokban debütált.

Markánsabban elkülönül az új Corolla TS az egyszerűbb modellektől, mint korábban, ennek azonban nem kérik meg az árát. Körülbelül 1,4 millióval lett olcsóbb a továbbra is 192 lóerős sportmodell. Emellé egyedi, agresszívabb külső és belső is dukál.

Azoknak készül a Sport csomag, akik nem vágynak az 1,8-as motorban 6000 fordulatszám fölött elszabaduló élményre, de szeretik a sportos látványt. Ebben a külsőt spoilerek, a belsőt kék-fekete ülések, kék cérnával varrt bőr kormány és váltógomb nemesítik. A csomag ára 110 ezer forint.

Felmérések szerint a Corollát vásárlók általában a jobban felszerelt kiviteleket részesítik előnyben, így ezen a téren is erősít a Toyota. Az átdolgozás utáni modellben általában ugyanazt a felszereltséget olcsóbban megkapni, illetve ugyanazért a pénzért magasabb felszereltséget kínál az importőr.

Bár az 1,6-os benzines modell esetében az adatok első pillanatra ugyanolyannak tűnnek, mint korábban, a gyár nem állt le a motor fejlesztésével. Sikerült elérniük, hogy a korábbi 4800 helyett már 3800-as fordulatszámnál leadja a motor a legnagyobb, 150 newtonméteres nyomatékát. Mindemellett megfelel az Euro 4-es kipufogógáz normának.

Ennél sokkal fontosabb, hogy új dízelmotorral bővül a kínálat. Az 1,4 literes, közös nyomócsöves motor 90 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 190 newtonméter.

Ez a motor menetdinamikában szinte ugyanazt tudja, mint a korábbi 2,0 literes 90 lóerős dízel, ám tömege, emissziója és fogyasztása is csökkent. Az 1.4 D-4D motor mind kézi, mind az új automata funkcióval is ellátott szekvenciális M-MT váltóval is elérhető.

Az új dízel erőforrással 13,3 másodperc (M-MT: 14,5) alatt gyorsul a Corolla 100 km/órára, legnagyobb sebessége 180 km/h. Átlagosan 4,8 litert fogyaszt az autó, de M-MT váltóval ez az érték alacsonyabb 0,1 literrel. Az 1,4 literes blokk teljesíti az Euro 4-es emissziós normát.

Az 1,4 literes benzines, háromajtós modell 3 495 000 forinttól elérhető, az ötajtós 130 000-el kerül többe. Ha egy-hatost szeretnénk, azért további 225 000, a dízelért 460 000 forintos felárat kell fizetnünk.

235 000 forint az árkülönbség az 1,6-os benzines és az 1,4-es dízel között, ezzel az importőr szeretné a dízelmodellek felé csábítani a vevőket, hiszen dinamizmusban közel van egymáshoz a kettő.

A dízelmotorhoz 155 000 forintba kerül az M-MT váltó, míg az 1,6-oshoz választható hagyományos automata 300 ezret kóstál. A Corolla Sedan listaára 3 725 000 forinttól indul, 1400-as motorral.