Új A4: decembertől Magyarországon 1

Új A4: decembertől Magyarországon

Nem mintha eddig nehézséget okozott volna az A4-es felismerése, az új modellnél viszont ez még egyszerűbb lesz, főként szemből. Ez a nagyobb modelleken megtalálható hűtőrácsnak köszönhető, ami messziről felismerhetővé teszi az autót. Oldalról magasabb övvonal, hátul pedig jóval szögletesebb formaterv jellemzi az új A4-est.

A belső elegánsabb lett a korábbinál és jóval nagyobb a választási lehetőség a színeket illetően is. A felszereltség a nagyobb modelleket idézi, amire jó példa az alaphelyzetben kétzónás légkondicionáló illetve a MMI rendszer megjelenése is.

Összesen 10-féle motor közül lehet választani 102 és 344 lóerő között. Az alap a 102 lóerős 1,6 literes benzines, amit a 130 lovas kétliteres, majd a 163 lóerős 1.8 T követ. Választható a Golf GTI-ben dolgozó 200 lóerős 2.0 TFSI, illetve a szintén közvetlen befecskendéses V6-os 3,2 FSI 255 lóerővel. A benzinesek csúcsán egy V8-as motor áll 344 lóerővel, amely az S4-es modellt mozgatja.

Dízelek közül 115 lóerővel az 1,9 TDI a leggyengébb, majd a 140 lóerős kétliteres jön. Az 1.8 T-hez hasonlóan 163 lóerős a 2.5 TDI motor, amit a szintén V6-os, háromezres TDI követ. Utóbbi az A6-os 225 lóerejével szemben itt csak 204 lóerőt teljesít 450 newtonméteres nyomaték kíséretében.

Az erő első- vagy összkerék-hajtáson keresztül jut az útra, 5 és 6 sebességes kézi, valamint a fokozatmentes automata váltó segédletével. A quattróhoz 6 sebességes Triptronic váltó is választható.

Az S4-es csúcsmodell kizárólag összkerék-hajtással készül limuzin és kombi változatban egyaránt. A 344 lóerő mellé 410 newtonméteres maximális nyomaték párosul, amivel kézi váltóval 5,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 20,6 alatt pedig 200 km/órára.

A látható külső jeleken kívül a csúcsmodell erősebb fékeket valamint 20 milliméterrel alacsonyabbra ültetett futóművet használ a sportosabb élmények biztosítása érdekében.