Solberg nyerte a japán versenyt 1

Solberg nyerte a japán versenyt


Az elképesztően nehéz verseny utolsó napján Petter Solberg tovább tartotta előnyét a mezőny többi tagjával szemben, bár ma egyetlen szakaszgyőzelme sem volt. Ezzel együtt több mint egy perces fölénnyel nyert Loeb előtt, aki viszont ma két alkalommal autózott legjobb időt. A francia belátta, hogy a dobogó legfelső fokára- az idén harmadik alkalommal- töretlenül száguldó norvégot már képtelenség befogni, így megelégedett a biztos második hellyel.

A Citroën legjobbja így is 30 pont különbséggel áll az élen az éves értékelésben. „Nem lehet mindig nyerni.”-konstatálta lemaradását.

Solberg: “Úgy tűnik, hogy játék volt nyerni, de ez a verseny véresen komoly. Senkinek nem volt pontos itinere. Nagyon boldog vagyok, hogy a Subaru hazájában sikerült nyernem.”

Marcus Grönholm (Peugeot) ezzel szemben csatázni kezdett, mely meg is hozta a gyümölcsét. A mai harmadik szakaszon megelőzte Carlos Sainzot (Citroën) és még három első idővel be is biztosította negyedik helyét. A spanyol matador néhány másodperccel csúszott le a negyedik helyről.

A Peugeot csapat az ötsebességes váltót ez idáig visszatartotta, mert nem találták elég megbízhatónak, s bár mindkét autó pontszerző helyen végzett, most sem bizonyított. Grönholmtól sokszor lehetett hallani negatív kritikát a 307-esre, ami miatt egyre több feszültség is támadt a csapatban. Nem véletlen tehát, hogy azt rebesgetik, a finn jövőre csapatot vált. Harri Rovanpera a mindhárom sikertelen nap után a hetedik helyet tudta csak megszerezni.

A mai nap egyetlen pórul járt párosa Francois Duval és ideiglenes navigátora volt. A belga a második szakasz második kilométerénél lecsúszott az útról és ezzel el is búcsúzhatott a hatodik helyért járó pontoktól.

Markko Martin, aki folyamatosan birkózott a rosszul felírt pályákkal, a mai nap első szakaszán még el is vesztette a kapcsolatot navigátorával, mert az átbeszélő meghibásodott. Később aztán még egy legjobb időre képes volt, de előre lépni már nem tudott. Ilyen körülmények között a harmadik hely nagyon értékes volt számára.

Mikko Hirvonen hidraulika gond miatt a szuperspeciál szakaszon átlag időt kapott, így jócskán lemaradt. A második subarus a hetedik helyen, privát Focus-szal induló Wrambold előtt végzett.

Az N csoportban Toshihiro Arai vasárnap sem vett vissza a tempóból. Néha még a WRC-ket is riogatta, ezen a napon hat legjobb időt autózott a csoportjában, magabiztos győzelmet aratva. Így nem csak az abszolútban, de az N csoportban is a Subaru nyert.

Habár Solberg győzött, legalább ekkora siker Loeb második helye is, hiszen az első nap neki kellett elsőként rajtolni és takarítani az utat. A statisztikája pedig fantasztikus az eddigi 11 futamból, tízet befejezett, mindig pontszerző volt, sőt minimum negyedik helyen ért célba. Érdekes, hogy harmadik helye nem volt még idén viszont van négy futamgyőzelme, és három második helye.

Összesítésben 30 pont az előnye, ha ezt így folytatja, ami várható, még egy csapatdöntés sem veheti el tőle a bajnoki címet, ahogy tették azt tavaly. E mellé persze az ismét pontokat gyűjtő Carlos Sainz-cal összefogva ezúttal is 12 ponttal gazdagították a Citroën csapat számláját.

Ugyanennyit gyűjtött ezúttal a Subaru csapat is, de továbbra is a Ford a második Martin mostani és Duval korábbi remek szereplésének hála.


A Japán Rali végeredménye:

1. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 3h43’50″6 103.6 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’13″3
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 01’43″3
4. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 02’17″9
5. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’31″0
6. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 07’26″2
7. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 09’06″5
8. Warmbold-Price Ford Focus WRC (privát) + 18’14″7
9. Arai-Sircombe Subaru Impreza N csop. + 18’15″4
10. Kamada-Kase Subaru Impreza N ssop. + 21’51″2
11. Herridge-Macneall Subaru Impreza N csop.+ 22’45″4

A világbajnokság állása:

Pilóták (élcsoport):
1. S. Loeb 84 pont
2. P. Solberg 54
3. M. Martin 53
4. C. Sainz 50
5. M. Grönholm 47
6. F. Duval 39
7. M. Hirvonen 21
8. H. Rovanpera 17
9. J. Tuohino 16

Csapatok:
1. Citroën 137 pont
2. Ford 102
3. Subaru 79
4. Peugeot 73
5. Mitsubishi 17