Solberg őrzi elsőségét Japánban – 2. nap 1

Solberg őrzi elsőségét Japánban - 2. nap

A Japán Rally második napján továbbra is Petter Solberg (Subaru) volt a leggyorsabb. Eredménye nagy valószínűséggel a megfelelő gumiknak is köszönhető. A választás azonban a véletlen műve, hiszen a csapatok “sötétben tapogatózva” hozták meg döntéseiket, mivel senki sem rendelkezett reális tapasztalatokkal a szakaszok minőségét illetően.

Sebastien Loeb (Citroen) a második gyorsaságin a harmadik helyre csúszott vissza. Bár a visszaesést maga sem értette, de a következő szakaszon már ismét feltornázta magát Solberg mögé. Ám a különbségek egyre nőttek kettőjük közt, így a tegnap még elképzelhetőnek tűnő helycsere helyett egy percre nőtt a távolság. A francia ezek után inkább a pontszerzést tartja fontosnak, mint az esztelen kockáztatást.

Markko Martin (Ford) tovább bajlódott az itinerrel, olyannyira, hogy gyakran alig ismertek rá a felírt szakaszra. Így többször is kénytelen volt inkább arra hagyatkozni, amit látott. Bár az autó beállításai egyre jobban sikerültek így továbbra is harcol a dobogós hely megtartásáért.

Carlos Sainz (Citroen) fél perccel végzett az észt mögött. Neki sem volt könnyű dolga, hiszen a navigátorával való összeköttetés időnként megszakadt és információ nélkül többször is majdnem kicsúsztak. Megoldásként egy külön fülhallgatót tettek a fülükre és annak tetejére erőltették rá a sisakot ami közel sem volt kényelmes viselet.

A Peugeot váltógondja kezdetben megoldódni látszott, de a harmadik szakaszon Marcus Grönholm autójában ismét elfogytak a fokozatok és a kuplungot sem tudta tartani. Ennek következtében a következő szakasz rajtjánál korábban ugrott ki. A hibáért 10 másodperc büntetést kapott és az ötödik helyre csúszott.

A finn az autó problémáit a gumikkal próbálta ellensúlyozni, de ez sem vált be. Csapattársa Harri Rovanpera sem tudott javítani, továbbra is az utolsó helyen autózik a gyári WRC-k között.

Holnap még nagy harc várható Sainz, Duval és Hirvonen között is, akik egymástól még elérhető távolságra autóznak.

Az N csoport élén változatlanul Toshihiro Arai halad, aki ezen a napon, a tizenegy gyorsasági közül, hétszer volt a leggyorsabb. Mögötte immár Kamada következik aki kétszer volt a leggyorsabb.

A verseny állása a második nap után:

1. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 2h38’31″6 103.9 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’09″2
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 01’40″3
4. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 02’06″2
5. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 02’17″8
6. Duval-Droeven Ford Focus WRC + 02’26″4
7. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 04’07″3
8. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 05’20″4
9. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 13’16″6
10. Arai-Sircombe Subaru Impreza STi N csop. + 13’37″9
11. Kamada-Kase Subaru Impreza STi N csop.+ 15’19″7
12. Nutahara-Hayashi Mitsubishi Lancer Evo N csop. + 15’34″5