Solberg az élen Japánban – 1.nap 1

Solberg az élen Japánban - 1.nap

A 16 versenyes ralivilágbajnokság tizenegyedik futamához érkeztek a versenyzők. Mindenki számára új pályákkal kellett megismerkedni Japánban. 27 szakasz 387 murvás versenykilométere várta a menőket. A hazai leégés ellen tesztelni ment a Mitsubishi, a Skoda pedig a költségkímélés miatt maradt távol.

A Japán Rally előtt abban mindenki megegyezett, hogy a felkészülés egy igazi talány, hiszen semmi támpont nem áll rendelkezésre az új versenyen. A shakedawn sem jelentett segítséget, hiszen nem hasonlított igazán az erdei gyorsasági szakaszokra.

Az ünnepélyes megnyitót 52.000 ember kísérte figyelemmel, ám az új helyszínre csupán nyolc gyári WRC látogatott el. A kedvenc természetesen a nullás autóval induló Tommi Makinen volt, bár Petter Solberg is jókora feltűnést keltett, amikor ablakon kilógva autózott a tömeg előtt.

Jókedve a verseny első napja alatt is végigkísérhette, hiszen ő kezdett a legjobban. A negyedik helyről rajtolt száraz, meleg aszfaltra való gumikkal, ami jó választásnak bizonyult és még saját tempóján is meglepődött.

“Nagy megkönnyebbülés volt számomra már az első szakasz utáni eredményem, nem számítottam rá, hogy ilyen jól fog menni.”-mondta a világbajnok.

Az eső után gyorsan száradt a pálya és hamar felmelegedett az idő. A szűk szakaszok komoly koncentrációt igényeltek, minden kis hiba végzetes lehetett és a kanyarok levágása is kockázatos volt.

A Peugeot magabiztosan érkezett Marcus Grönholm finnországi győzelme után, de hamarosan alábbhagyott a lelkesedés. Grönholm a negyedik szakaszig a második helyen követte Solberget. Nem volt ínyére az elsők között való rajtolás és a túlzottan megvágott gumik sem bizonyultak a legmegfelelőbbnek.

Előbb Harri Rovanpera autójából tűnt el a negyedik sebesség, minek következtében sok időt vesztett. Majd Grönholm autójában is ugyan ez a probléma jelentkezett és a váltó csere sem hozott jelentős változást, így a harmadik helyen zárta a napot.

Mikko Hirvonen (Subaru) egy kicsúszás következtében maradt le. Még is szerencséje volt, hogy a cél előtt kicsivel történt a baj, mert a hűtő tele lett sárral és a víz hamarosan 130 fokra melegedett.

Francois Duval (Ford) ez alkalommal új, azaz beugró navigátorral állt rajthoz. A 42 éves Philippe Droeven nem számít teljesen új partnernek, hiszen korábban három versenyen indultak már együtt. Prevot édesapja halála miatt adta át a navigátori széket.

Droeven számára igazi kihívás ez a feladat, mivel az utolsó pillanatban érkezett a helyszínre. Az itiner igen optimistára sikerült. “Ha a versenyen is tartottuk volna a leírtakat, az út széli árokban végeztük volna.” – panaszolta Duval.

Markko Martin (Ford) is hasonlóan járt. A pálya felírása csapnivalóra sikeredett. Phil, a navigátor menetközben javította a hibákat, így 50%-ban tudott csak a “diktálásra” koncentrálni. Nap végére szokatlanul nagy, egy perces hátrányt gyűjtöttek.

Sebastien Loeb ismét a leghálátlanabb pozícióból tisztította az utat. Ám az utolsó négy szakaszból háromszor autózott legjobb időt, ezzel 12,7 másodpercre zárkózott fel Solberg mögé. A norvégnak kevésbé alakult jól a nap második fele a rossz gumiválasztás miatt. így túlságosan közel engedte citroenes ellenfelét, akinek így komoly esélye van az előzésre.

Loeb ezt így kommentálta: “Reggel sok időt vesztettünk az utak takarításával, de már minden rendben. Tudtuk, hogy ilyen körülmények közt jók vagyunk, akár csak Törökországban.”

Solberg négy gyorsaságit nyert meg az első napon, de ugyanennyi jutott Loebnek is. Csapattársa a spanyol Carlos Sainz csípte meg az elsőséget a fennmaradó szakaszon.

N csoportban ami ezúttal nem része a világbajnokságnak, a helyi kedvenc vb induló, japán Toshihiro Arai, hozta a hazai pálya előnyét hét szakaszon volt a leggyorsabb a szériások között.

Nutahara volt hozzá a legközelebb, aki tudott hozni két gyorsaságit, de így is több mint egy perces hátrányba került a nap végére. A verseny utolsó két napján az Asia Pacific bajnokság versenyzői is csatlakoznak a mezőnyhöz, ami a világbajnokság során még soha sem fordult elő.

A verseny állása az 1. nap után:

1. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 1h30’35″1 102.0 km/h
2. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’12″7
3. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC + 00’17″8
4. Martin-Park Ford Focus WRC + 01’01″7
5. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’06″8
6. Duval-Droeven Ford Focus WRC + 01’25″7
7. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 01’54″0
8. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 03’19″2
9. Warmbold-Price Ford Focus WRC + 06’47″6
10. Arai-Sircombe Subaru Impreza Sti N csop. + 07’31″7
11. Nutahara-Hayashi Mitsubishi Lancer Evo N csop. + 08’35″5
12. Kamada-Kase Subaru Impreza N csop. + 09’01″1