Az első Golf GTI FSI turbómotorral 1

Az első Golf GTI FSI turbómotorral

A GTI a Volkswagennél 1976 óta ugyanazt jelenti – kompromisszumok nélküli vezetési élmény. Ha ez nem is mindig sikerül, a GTI név rendkívül jól ismert. Felmérések szerint az európaiak 93,2 százaléka, a németek 98,5 százaléka a GTI rövidítést a Volkswagen Golffal azonosítja.

A legújabb Golf GTI-ben dolgozó turbómotor, a 150 lóerős kétliteres közvetlen befecskendezésű FSI motort vette alapul. A feltöltővel 200 lóerős teljesítmény és 280 newtonméteres maximális forgatónyomaték keletkezett, melyből utóbbi 1800-5000 fordulat között áll rendelkezésre.

A szériában járó hatsebességes kézi váltóval 7,2 másodperc, míg DSG váltóval 6,9 másodpercig tart a 100-as sprint. A végsebesség 235 km/óra, átlagfogyasztásra pedig 8 litert adott meg a gyár 100 kilométerenként.

Külsőleg könnyen megkülönböztethető a GTI a hagyományos Golfoktól. Fekete hűtőmaszk, légterelők tömege, 17 colos könnyűfém felnik és dupla kipufogó végződés különbözteti meg a sportváltozatot. Belül az alumíniummal borított elemek, a GTI logóval ellátott sportülés, valamint a fekete tetőkárpit árulkodnak.

Az új GTI Golf szériaváltozata a Párizsi Autószalonon lesz látható, az első darabok pedig még idén az utcára kerülhetnek. Hazánkban év végén kezdődik a forgalmazás.