A legújabb Golf GTI-ben dolgozó turbómotor, a 150 lóerős kétliteres közvetlen befecskendezésű FSI motort vette alapul. A feltöltővel 200 lóerős teljesítmény és 280 newtonméteres maximális forgatónyomaték keletkezett, melyből utóbbi 1800-5000 fordulat között áll rendelkezésre.
A szériában járó hatsebességes kézi váltóval 7,2 másodperc, míg DSG váltóval 6,9 másodpercig tart a 100-as sprint. A végsebesség 235 km/óra, átlagfogyasztásra pedig 8 litert adott meg a gyár 100 kilométerenként.
Külsőleg könnyen megkülönböztethető a GTI a hagyományos Golfoktól. Fekete hűtőmaszk, légterelők tömege, 17 colos könnyűfém felnik és dupla kipufogó végződés különbözteti meg a sportváltozatot. Belül az alumíniummal borított elemek, a GTI logóval ellátott sportülés, valamint a fekete tetőkárpit árulkodnak.
Az új GTI Golf szériaváltozata a Párizsi Autószalonon lesz látható, az első darabok pedig még idén az utcára kerülhetnek. Hazánkban év végén kezdődik a forgalmazás.