Az éves terv azonban 170 000 autó értékesítése, ami az Automobilwoche című szaklapban megszólaltatott elemző szerint nehéz lesz. Július végéig 75 900 smart talált gazdára, ami a teljes évre kalkulált, legalább 170 000 autónál időarányosan nézve jóval kevesebbet jelent. A tavasszal piacra dobott forfourból a szaklap cikke szerint elkelhet a tervezett 50 000 autó év végéig, inkább a kétüléses típusok értékesítései nem a vártnak megfelelően alakulnak.
Andreas Renschler, korábbi smart főnök elvárása az, hogy mind a fortwo, mind a roadster és a roadster coupé értékesítései felülmúlják a 2003. évit (104 600 illetve 20 100 darab). Idén az első hét hónapban viszont csak 50 500 kelt el a városi törpeautóból, a smart sportautóból pedig 9100.
A kétüléses fortwo legnagyobb baja valószínűleg, hogy már hetedik modellévét tapossa. A roadster és a roadster coupé értékesítései a vásárlások visszafogása miatt gyengélkednek, ami az örömautókat természetszerűleg erősebben sújtja a praktikusabb autóknál.