Sokkal fontosabbak azonban a műszaki változtatások. A GS kétféle benzinmotorral választható. 245 lóerős a közvetlen befecskendezéses háromezres benzinmotor, a nagyobb, 4,3 literes V8-as pedig 283 lóerőt termel. Mindkettőhöz hatfokozatú automata váltó csatlakozik, hangsúlyozottan rövidre vett fokozatokkal. Mai divat szerint kézzel is lehet kapcsolgatni a váltót.
Mercedes mintára fejleszti passzív biztonságtechnikai tárházát a Lexus. Az új GS-en már széria, és a LS-sorozatba is felár nélkül építik be a Pre-Crash Safety (PCR) rendszert. Az újdonság lényege, hogy különféle érzékelők alapján a vezérlés előre feltételezi, hogy balesetet fog szenvedni az autó. Felkészülve az ütközésre a rendszer megfeszíti az övfeszítőket és növeli a fékerőt. Ezzel kívánva megakadályozni az utasok súlyosabb sérüléseit. Hasonló biztonsági rendszerrel szerelik fel 2002 óta az összes S-osztályú Mercedest is.