Újabb Ford Focus változatok 1

Újabb Ford Focus változatok

Alig egy hónap múlva, szeptember végén a Párizsi Autószalonon rántják le a leplet a Ford Focus következő generációjának első képviselőiről. Rögtön háromféle karosszériaváltozatban láthatjuk majd az autót: három- és ötajtós ferdehátúként, illetve kombiként.

Alapvetően nem szándékoztak változtatni a Focus-formán. Az elődnél bevezetett New Edge (új él) design már nem jut szerephez, ennek ellenére ráismerni az elődre. Az eddiginél nagyobb lesz a különbség a két ferdehátú között. A háromajtós sportosabb gúnyába bújik, amit kupésabbra vett hátsó fertálya mutat a legjobban. Ellenben az ötajtósnak marad a családias szerep, bár ennél az autónál is felfedezhető a hátsó szélvédő erőteljesebb lejtése.

Nem szándékozik változtatni a Focus kombi cégautós jellegén a Ford. Vagyis elsődleges feladata a minél nagyobb csomagtér és csak ezután jön a formaterv. Előbbi a várakozások alapján legalább 550 litert jelent, ami nem feltétlenül párosul ormótlan hátsórésszel.

Az Autó Kína kiállításon már tanulmányautóként láthattuk, milyen is lesz a négyajtós Focus, furcsamód, erre kell várni a legtovább. Egészen pontosan 2005 tavaszáig, a következő Genfi Autószalonig. Nagy meglepetés ekkor sem fog érni minket, a végleges autó nem sokkal tér majd el a Concept-től.

Minden bizonnyal a Ford sem kíván kimaradni az egyre jobban pezsgő kompakt kupé-kabrió szegmensből. Bár eddig csak francia képviselői léteznek – Peugeot 307 CC és Renault Megane CC – egyre többen jelezték érdeklődésüket. Egészen biztos, hogy a Volkswagen is készít a jövőben hasonló autót, és az új Astrából is terveznek hasonló variánst. Ennek fényében nem maradhat ki a Ford sem, bár egyelőre még nem tudni, mikorra készül el a végleges verzió.

A Focus II vezethetőség szempontjából az előd által kitaposott mezsgyén halad tovább. Vagyis marad a rendkívül dinamikus élmény, amit a többlengőkaros hátsó kerékfelfüggesztés és a közvetlen kormányzás támaszt alá. Szélesítettek a nyomtávon is, ez szintén javítja az autó vezethetőségét.

Nem az 1,4 literes, 80 lóerős alapváltozat vásárlói lesznek azok, akik majd a Focus II nyújtotta élményt kihasználják. Szintén nem várható ez a lépcső következő fokán álló, 100 lóerős 1,6-ostól sem. Lesz azonban még egy 1,6 literes masina, amire már kiosztható a sportosabb szerep. Ez a motorvariáns a hasonló lökettérfogatú benzinmotorból fejlődött ki, változó szelepvezérlést alkalmazva. Így 115 lóerős maximális teljesítményre képes.

A hab a tortán a 145 lóerős, vadiúj kétliteres, ami sajnos nem pótolja az ST170-et. Valószínűleg azonban erre sem kell sokáig várni.

Dízelmotorok terén nincs meglepetés. A Focus C-Max 1,6 és 2,0 literes dízelei itt is elérhetőek, 109 és 136 lóerővel.