Tartja az iramot Európa egyre növekvő kompakt egyterű éhségével a Mazda is. A Premacy utódaként piacra kerülő autójuk, a Mazda5, a szeptember végi Párizsi Autószalon fog hivatalosan bemutatkozni. Alig fél éve, a Genfi Szalonon már láthattunk ízelítőt az egyterűből, de tanulmányautó korában még MX-Flexa néven.

A lényeg azóta sem változott, a Mazda3-Ford Focus II alapokra épülő egyterű rendkívül praktikusan használható – ami a kategóriában fontos tényező. Előrelépés, hogy az MX-Flexa 2-2-2 ülésfelállása kibővült +1 székkel, de igény szerint maradhat a 6-személyes felépítés is. Ülésszámtól függetlenül közös vonás, hogy az ülések könnyedén, egy-egy mozdulattal csukhatók össze, így az átrendezés nem kíván sok munkát.

Nemigen változtattak az autó külsején, mivel az MX-Flexa sem volt különösebben feltűnő jelenség. Érezhető, hogy ez a Mazda a családias hangulathoz igazodva csak visszafogottan sportos, a hivalkodás megmarad az RX-8-nak és az MX-5-nek. A feltűnősködésnél jóval fontosabb, hogy oldalanként egy-egy tolóajtón keresztül juthatunk a hátsó ülésekhez, ami az alsó középkategóriás egyterűknél nem ismert fogalom.

Részleteket még nem közöltek a Mazda5-ös motorkínálatáról, de azt elmondták, hogy két benzines és két dízelmotor közül lehet választani. Információink szerint kétféle teljesítményű 2,0 literes dízelből (110 és 140 lóerővel), és 1,6 illetve 2,0 literes benzinmotorból áll majd a paletta.