Loeb ötödik győzelme – Helyszíni tudósítás Németországból 1

Loeb ötödik győzelme - Helyszíni tudósítás Németországból


Valószínűleg kevesen bánták, hogy utolsó napjához érkezett a Német Rali. A befejező hét szakasz nem egész száz kilométerrel a legrövidebb napot jelentette a reggel 6.30-kor elrajtolt 48 párosnak, akik ma Saarland felé vették az útjukat. Az eső kivételesen megkímélte a nézőket és versenyzőket, bár a reggeli 8 fok és a köd nem volt túl barátságos.

Az élmezőnyben egyedül Armin Schwarz (Skoda) és Mikko Hirvonen (Subaru) tudott javítani. A második helyet tegnap megszerző Francois Duval (Ford) három első idővel ugyan csökkentette Sebastien Loebtől (Citroen) való lemaradását, de a helycserére nem volt lehetősége. Carlos Sainz (Citroen) ezzel szemben kissé lemaradt a belgától, de ez már nem jelentett változást. Így a Citroen 125 ponttal vezeti a bajnokságot, a vezetők versenyében Loeb magasan elhúzott Markko Martintól (Ford), míg Sainz egy ponttal lemaradva az észttől e pillanatban a harmadik legjobb.

Duval így értékelt: “Ez volt az eddigi legsikeresebb szereplésem. Élveztem a versenyt, mert az időjárás és az utak nagyon hasonlóak az otthonihoz. A körülmények igazán nehezek voltak, de sokat tanultam. Ma keményen hajtottam, mert azt gondoltam, tudok nyerni, de a második hely így is a legjobb eredmény nekem és a csapatomnak is.”

Martin képtelen volt behozni a több mint egy perces különbséget és a negyedik helyre hozta a Fordot, amiről így beszélt: ” A mai nap rendben volt, de a szakaszok nagyon trükkösek voltak. Épp csak annyira siettem, hogy ne előzhessen meg Robert, de semmit sem akartam kockára tenni. Nem ez volt a legkedvesebb hétvégém, mert túlságosan kemény volt, örülök, hogy vége.”

A Peuegot csapat versenyzői az ötödik és hatodik helyen zárták a versenyt. Cedric Robert a 307-essel való debütálása során, a három nap alatt két alkalommal vívott ki különös figyelmet szakaszgyőzelemmel.

“Fantasztikus kihívás volt számomra, hiszen az élmezőnyben autózni mindig kiváltságot jelent. A kezdet kicsit kaotikus volt, mert mindenképp célba akartam érni, de sikerült megtalálni a középutat a gyors és a biztonságos tempó között, így nagyon örülök az eredményemnek.”-mondta a beugró peugeot-os

Freddie Loix (Peugeot) az első napi bonyodalmak után szépen tornázta fel magát a sorban, bár az utolsó körben eltört az egyik kerék, így egy kis időt veszített, de a hatodik helyet biztonsággal megtartotta.

Grönholm, aki az első napi kiesése miatt kimaradt az értékelésből, a mai két utolsó szakaszon első idővel búcsúzott a számára sikertelen versenytől.

A Skodák között Toni Gardemeister produkált a legjobban, bár a befejező szakaszokon a motor már nem igazán akart dolgozni, szerencsére sikerül megtartani a hetedik helyet. Armin Schwarz a tegnapi végeredményhez képest két helyet tudott javítani, de így sem fért az első tízbe.

“Természetesen csalódott vagyok a saját eredményemet illetően, de legalább megmutattuk, hogy közelebb tudunk lenni a többi csapathoz, mint eddig bármikor.” -mondta a német pilóta

Az utolsó pontszerző helyet a subarus Mikko Hirvonen szerezte meg. “Sok tapasztalatot szereztem aszfalton száraz és vizes úton egyaránt. Az autó végig nagyon jól dolgozott. Ezt követően Japánban is megpróbálok a lehető legjobban teljesíteni.” -értékelt a fiatal finn.

Továbbra is Mitsubishi fölény jellemzi a széria autók versenyét. Eddig öt futamot rendeztek, amiből ötöt a gyémántos márka autóival induló pilóták nyertek meg. De Subarunak sincs oka panaszra, hiszen az ő autóival induló versenyzők kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a bajnokságban jó helyen vannak.

Ezúttal Xavier Pons volt a leggyorsabb egy Mitsubishi Lancerrel, miután szombaton átvette a vezetést, nem csakhogy őrizte azt, hanem növelte is előnyét. Az utolsó két szakaszon aztán már visszafogottabb volt. Jani Paasonen az ötödik helyen futott be, így továbbra is őrzi első helyét a bajnokságban.


A Német Rali végerdménye:

1. Loeb- Elena Citroen Xsara WRC 4h01’57″4 101.9 km/h
2. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’29″1
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’09″5
4. Martin-Park Ford Focus WRC + 02’40″4
5. Robert-Bedon Peugeot 307 WRC + 03’30″1
6. Loix-Smeets Peugeot 307 WRC + 04’06″0
7. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 05’44″2
8. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 06’41″1

11. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 13’24″9

15. Pons-Julia Mitsubishi Lancer N csop. + 22’14″0
16. Mcshea-Orr Subaru Impreza N csop. + 22’44″4
17. Mcrae-Senior Subaru Impreza N csop. + 23’59″6
18. Arai-Sircombe Subaru Impreza N csop. + 24’06″0

A Bajnokság állása:

Pilóták(élcsoport):
1. Sebastien Loeb: 76 pont
2. Markko Martin: 47
3. Carlos Sainz: 46
4. Petter Solberg: 44
5. Marcus grönholm: 42
6. Francois Duval: 39

Csapatok:
1. Citroen: 125 pont
2. Ford: 96
3. Subaru: 67
4. Peugeot: 65
5. Mitsubishi: 17

N csoport:
1. Jani Paasonen (Mitsubishi): 29 pont
2. Alister McRae (Subaru): 20
3. Toshihiro Arai (Subaru): 20
4. N. McShea (Subaru): 19
5. Manfred Stohl (Mitsubishi): 18
6. Xavier Pons (Mitsubishi): 17