Citroen fölény – Helyszíni tudósítás a Német Rali 1. napjáról 1

Citroen fölény - Helyszíni tudósítás a Német Rali 1. napjáról


A világbajnokság 10. futamára Németországban került sor, amely egyben a sorozat első igazán aszfaltos versenye, a januári Monte Carlo rali után. A három napon, a korábbi gyakorlat szerint, három különböző területen zajlik a verseny.

Pénteken a Trierhez közeli szőlőhegyek között autózott a mezőny nyolc szakaszt teljesítve. A rengeteg szűk, csúszós hajtű-kanyar miatt nehéz volt tartani a ritmust. A változékony időjárás pedig csak nehezítette a dolgot. Egyik pillanatban kisütött a nap, a következőben szakadni kezdett az eső. Ez a gumi-választást is bonyolulttá tette, hiszen a döntést jóval a verseny előtt kellett meghozni, ami ilyen körülmények közt nagyon veszélyes is lehet.

A “levágott” kanyarokban egyre több murva került az aszfaltra, tehát igazán sok dologgal kellett megküzdeniük a versenyzőknek. A csapatoknak nagy szükségük lett volna az utolsó, aktuális információkra a szakaszokat illetően, de ez a “kém autók” megszüntetésével lehetetlenné vált.

Duval volt a jobb a fordos pilóták közül, aki két alkalommal futott legjobb időt. Bár a nap végén a sebességváltó automatikája felmondta a szolgálatot, sőt a kéziféket sem lehetett használni, ami még nagyobb problémát jelentett a kézifékes kanyarokban. Ennek ellenére a harmadik helyen végezte a napot. Martin a rossz gumi-választás miatt az első szakaszon csak a 13. tudott lenni, végül az ötödik helyre jött fel.

A Peugeot nem a legjobb napját könyvelhette el. Grönholm mindjárt az első szakasz első kanyarjában megpróbált levágni egy kanyart, de az autó “otthagyta a fogát” törött kerékkel nem folytathatta a versenyt. “Ha lett volna „kém autó, figyelmeztethettek volna, így már semmit sem tehettem.”-mondta a finn

Harri Rovanpera helyett a szerződés szerint Freddy Loix folytatta aszfalton, nem túl sok szerencsével. Váltó probléma miatt a 13. helyen végzett. A Peugeot harmadik pilótája Cedric Robert volt a legügyesebb. Csak egy hellyel maradt el a pontszerző pozíciótól.

“Sokat kockáztattam, így aztán nem éreztem magam biztonságban. A fék-gond az én hibám, túlmelegítettem, de a legnagyobb problémát az időjárás okozta. Azt gondolom, igazán szerencsétlenek vagyunk e miatt.”-értékelt Robert

Végre jól teljesített a mitsubishis Panizzi, a hatodik helyen végzett, míg Dani Sola, aki először indult aszfalton ezzel az autóval, a második gyorson fának ütközött. Navigátorával együtt, mindketten korházi ápolásra szorulnak.

A Subaru ez alkalommal elégedettebben térhet pihenni, mint a finn verseny első napja után.
Petter Solberg a negyedik helyről üldözheti Duvalt 12 mp-es lemaradással.

“Semmi dráma nem volt ma, minden úgy ment, ahogy reméltem, kivéve a gumi-választást. Nem ez volt a legjobb reggelem, elég nehezek voltak a körülmények. Az autó jól viselkedik aszfalton, örülök az eredményemnek.”-mesélte a világbajnok

Mikko Hirvonen még csak most ismerkedik az aszfalton való közlekedéssel, így csak 11. tudott lenni. “Jobban éreztem magam a délutáni száraz szakaszokon, de sok időt vesztettem a gumi miatt. Ha megnézzük az időket, a hosszú szakaszokon nem voltam túl messze Pettertől. Ez mindenképp jó tapasztalat számomra, várom a folytatást.”-mondta a fiatal finn

A Skodák ismét három autóval álltak rajthoz. A finneknél Paasonen diadalmaskodott a hatodik hellyel, most Kresta vette át a stafétát, ő a hetedik helyre hozta a Fábiát. Gardemeister tizedik, míg a 100. versenyét most ünneplő Schwarz csak a 15. helyen tudta befejezni a napot.

A németek kedvence először a kézifékkel, majd a normál fékkel küszködött. Az autó minden fékezésnél irányíthatatlanná vált, ezáltal sok időt vesztettek.

A mai napon a Citroen vitte a prímet, bár Sainz kezdte jobban a napot, deasz aszfalt specialista Seabastien Loeb hamar átvette az elsőséget. Loeb öt első, három második hellyel, 26,5 mp-el előzte meg csapattársát.

A “széria” autók versenyzőinek ez volt az idei ötödik futamuk Manfred Stohl új autóval a Mitsubishi Lancer Evo 8. generációs autójával érkezett. De a váltó rudazattal próblémák adaótak, ami 11 perces időveszteséget okozott az osztráknak.

Ám csapattársa a pontversenyt vezető Paasonen kiegyensúlyozott autózott, de két defekt is lassította, a negyedik helyen áll. Az előtte lévő pilóták, mind messze vannak tőle a pontversenyben, akkor kellene sietnie, ha a versenyben a harmadik helyen álló Mcshea az élre törne. Az N csoport élén a nap végén Xavier Pons állt.

Szombaton Baumholder felé veszi az útját az 57 versenyben lévő páros.


A Német Rali eredménye az első nap után:

1. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC 1h18’15″4 103.5 km/h
2. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’26″5
3. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 00’58″5
4. Solberg-Mills Subaru Impreza WRC + 01’10″8
5. Martin-Park Ford Focus WRC + 02’00″7
6. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 02’12″6
7. Robert-Bedon Peugeot 307 WRC + 02’28″0
8. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 02’43″1
9. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impreza WRC + 02’56″0
10. Loix-Smeets Peugeot 307 WRC + 03’31″9
11. Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC + 04’22″0
12. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 04’27″5

19. Pons-Julia Mitsubishi Lancer N csop.1h27’19″3 + 09’03″9
20. Galli-D Amore Mitsubishi Lancer N csop. + 09’12″2
21. Mcshea-Orr Subaru Impreza N csop + 09’40″2
22. Paasonen-Vainikka Mitsubishi Lancer N csop. + 10’13″6