Astra GTC Párizsból akár 200 lóerővel 1

Astra GTC Párizsból akár 200 lóerővel

Genfben mutatkozott be tanulmányautóként az Astra GTC (Grand Turismo Compact) Geneve (azaz Genf), most Párizsban viszont már a széria modell áll a porondon. Formája ugyanaz, amit már akkor megismerhettünk, csak a részletek lettek tisztábbak.

Egyértelmű, hogy ezúttal nagyobb eltérés van a három és ötajtós modell között, mint a korábbi modellnél volt. A családiasabb “ötös” mellett ez a modell a sportosabb karaktert erősíti.

Ezt bizonyítja a GTC 15 milliméterrel alacsonyabbra ültetett karosszériája. De a tető laposabb íve (-32 mm) miatt az egész autó 4,7 centiméterrel alacsonyabb. Így 1,438 méter magas, amihez 4,288 méteres hosszúság párosul. A vezető azonban még ennél is sportosabban érezheti magát, mert a 3-ajtósban, 2 centivel alacsonyabbra kerültek az ülések.

Ellentétben a Caravannal, a GTC-ben nem a csomagtartóé a főszerep, ennek ellenére jut 380 liter a poggyásznak – pont annyi, mint az ötajtósban. Az ülések 60:40 arányban (opcióként 40:20:40) ledöntésével tovább bővíthető a rakhely. Világújdonságként a háromajtósok között panoráma szélvédővel is rendelhető lesz a GTC. Az egészen a B oszlopig elérő üvegfelület, a korábbiaknál tágasabb érzetet ad az utasoknak.

Felárért kérhetik a megrendelők az IDS-Plus rendszert, ami hatással van a futóműre, a motorra és a kormányzásra is. A műszerfalon elhelyezett Sport gomb megnyomásával a lengéscsillapítók feszesebb hangolásra váltanak, a kormány kisebb rásegítéssel bír, a motor pedig a gázpedál mozdulataira is hamarabb reagál.

Induláskor nyolc motorral lesz elérhető az Astra GTC, öt benzines és három common-rali dízellel. A benzinesek 1,4-es 90 lóerőtől az OPC 2,0 literes turbós 200 lóerősig választhatók.

Az Euro 4-es gázkibocsátási normát is teljesítő 1,9 literes dízelmotorok 120 és 150 lóerővel, felárért részecskeszűrővel kérhetők. Mellettük még az 1,7 literes kis dízel 80 lóerővel is választható.