2000-es bemutatkozását követően idén ősszel enyhe beavatkozást hajtanak végre a Citroën C5-ös sokat kritizált formáján. A próbaköröket futó prototípusokon látható, hogy az inkriminált részeket letakarták, vagyis ezek minden bizonnyal változnak. A végleges autó a szeptember végén nyíló Párizsi Autószalonon kerül bemutatásra, a vadi új C4-es árnyékában.

Sajátos cethal formája miatt a C5 formáját bemutatkozása óta hangos kritika éri, ami az eladásokban is megmutatkozik. Ebben a fázisban még tetőtől talpig lehetetlen az autót átalakítani, de a kisebb beavatkozás nagyban hozzájárul a népszerűbb külalak eléréséhez. Sokat még nem tudni a változásokról, de várhatóan az előbb említett kompakt C4-es elejét láthatjuk viszont a C5-ösön is. Ez az egyenarc a korábbinál jóval “citroënesebb” és tetszetősebb is.

Vélhetően nem hagyja érintetlenül a motorparkot sem a Citroën, hiszen két új dízelmotorjuk is van, ami a Ford és a PSA Peugeot-Citroën közös terméke. A 109 lóerős 1,6 literes és a 136 lóerős kétezres dízelmotor megjelenése is valószínűsíthető. Az új motorok értelemszerűen a korábbi 2,2 literest küldenék nyugdíjba, a 109 lóerős kétliteressel egyetemben.