A 307-es első győzelme – Helyszíni tudósítás Finn Rali 3. nap 1

A 307-es első győzelme - Helyszíni tudósítás Finn Rali 3. nap


A Finn Rally harmadik napján már csak négy szakasz, 96 verseny-kilométer maradt hátra.
Láthatólag senki sem készült nagy dolgokra, hiszen a különbségek nem, hogy csökkentek, hanem inkább nőttek. Egyedül a hetedik hely megszerzéséért folyt némi küzdelem Duval és Gardemeister között, melyből a fordos pilóta került ki győztesen. A többiek saját helyük megtartásával foglalatoskodtak, így az élmezőny sorrendjében már nem történt változás.

Elsőként Alister Ginley teljesítette a szakaszokat a mezőny előtt, akinek eddig egyáltalán nem volt gyakorlata ebben. Így, hát megtapasztalhatta annak összes előnyét és hátrányát.

Az előző napokon kiesett subarus versenyzők ma minden nyomás nélkül ismét fantasztikusan autóztak. Solberg négyből háromszor produkált első időt, a fennmaradó egy lehetőséget meghagyta fiatal csapattársának, Hirvonennek.

“Nem tudok már sok újdonságot mondani. Nagyon élveztem a vezetést ma is. Fizikálisan is sokkal jobban voltam, kár, hogy nem előbb.”- mesélte a világbajnok

“Nagyon bánom a pénteki hibámat, azóta nagyon jól megy minden. Nem könnyű elmondani, milyen nagyszerű érzés ezeken a szakaszokon versenyezni, ráadásul a saját hazámban.”- vélekedett Hirvonen

A Mitsubishi, Kristian Sohlberg kiállásával már csak Panizziban bízhatott, aki végül a gyártók versenyében pontot szerzett a csapatnak A szezonban először fordult elő, hogy nem küzdöttek jelentős technikai problémával.

“Általánosságban elégedett vagyok, különösen, mert nem hibáztam. A csapat kitett magáért, a mérnökök is megtettek mindent.” – értékelt a francia
A N csoportban Gigi Galli végzett az első helyen Mitsubishi Lancerral, aki a japán csapat gyári pilótája.

A verseny egyik legboldogabb “pilótája” Jani Paasonen a hatodik helyre kormányozta a Skoda Fabia WRC-t és -e mellett megkapta a “verseny sztárja” elismerést is, melyet minden alkalommal az Inmarsat képviseletében Nicky Grist ad át a legkiemelkedőbb teljesítményért.

Gardemeister a pénteki lemaradás miatt búslakodott, a nélkül talán sokkal jobb eredményre lehetett volna képes. Armin Schwarz pedig inkább a csapat eredményének örült, mint a sajátjának, de Augusztus végén, hazai pályán talán ő is szerencsésebb lesz.

Elégedetten távozhatott a Citroen is, hiszen Sainz a harmadik, Loeb a tegnapi negyedik helyet ismételte meg. A fordos Martin a verseny előtt még nem tudta, hogyan tudja teljesíteni az argentin esés utáni első versenyt. Ám a bizonytalanság hamar elszállt, hiszen tegnap már csak az őt megelőző Grönholmtól való távolságára kellett csak figyelnie. A több mint fél percnyi különbséget ezen a rövid napon már meg sem kísérelte behozni.

A Peugeot ma már biztonságosan, de gyorsan haladt a régen várt cél felé. A 307-es finn gazdája bár kicsit későn, de legalább otthon arathatta első győzelmét az idei szezonban.
“A váltó gond tegnap nagyon aggaszott, ez azt is jelentette, hogy a maximális sebességünk csak 16 km/h lehetett. De mára már csupán az volt a kérdés, hogy mennyire legyünk óvatosak. Szeretném megköszönni mindenkinek, hogy lehetővé tették számunkra ezt a különleges győzelmet.”- lelkendezett Grönholm

A mai napon a JWRC-ben ismét Andersson és Katajamaki csatázott az elsőségért. Végül a Super 16oo-as mezőnyben az első két helyen ismét Suzuki végzett Anderssonnal és Katajamakival , a harmadik legjobb a Renault-s Bernardi lett.


A Finn Rali végeredménye:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 3h07’16″1 122.6 km/h
2. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’34″7
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’44″5
4. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 02’23″3
5. Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 02’36″7
6. Paasonen-Vainikka Skoda Fabia WRC + 04’36″2
7. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 05’51″0
8. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 06’03″2
9. Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC (Privát) + 06’41″1
10. H.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC (Privát) + 07’04″6
11. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 07’33″0
12. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 11’58″3

16. Andersson-Andersson Suzuki Ignis Super 1600 + 21’55″5
17. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis Super 1600 + 22’08″8
19. Bernardi-Fortin Renault Clio Super 1600 + 25’01″2
20. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis Super 1600 + 25’12″5

Világbajnoki pontverseny állása:
Pilóták (élmezőny):

1. Sebastien Loeb: 66 pont
2. Petter Solberg: 44
3. Markko Martin: 42
4. Marcus Grönholm: 42
5. Carlos Sainz: 40
6. Francois Duval: 31
7. Mikko Hirvonen: 18

Csapatok:

1. Citroen: 109 ponnt
2. Ford: 83
3. Subaru: 64
4. Peugeot: 61
5. Mitsubishi: 17

JWRC:
1. N. Bernardi (Renault): 24 pont
2. P. Andersson (Suzuki) 21
3. G. Wilks (Suzuki): 16
4. U. Ava (Suzuki) 16
5. K. Katajamaki (Suzuki) 16