Grönholm közel a győzelemhez – Helyszíni tudósítás – Finn Rali 2. nap 1

Grönholm közel a győzelemhez - Helyszíni tudósítás - Finn Rali 2. nap


Szombaton reggel háromnegyed hatkor 54 páros rajtolt el a Jyvaskyla-i parc ferme területéről. A tegnap kiesett párosok közül kilencen indultak újra, köztük Tagaiék is. A tegnapi borulás után szinte újjá kellett építeni az Octavia karosszériáját, sőt az öveket is ki kellett cserélniük. Szombaton a magyar páros három szakaszt teljesített, de mivel az autót nem sikerült tegnap maximálisan megjavítani, a negyedik szakaszon történt féltengelytörés miatt ismét kiálltak.

A mai napon Armin Schwarz (Skoda) volt a nyitó ember, aki ugyan azokkal a nehézségekkel találta szembe magát, mint Loeb az előző napon, ami mellé még egy kis fék probléma is társult, így 12.-ként fejezte be a napot. Toni Gardemeister a nyolcadik legjobb lett, míg Jani Paasonen igazán dicséretesen terelgette a hatodik helyre a Fábia WRC-t.

“Ha az én Skodám képes ugyan arra a sebességre, mint a Citroen, ami megnyerte a bajnokságot, az nem olyan rossz.” Holnap nem lesz könnyű utolérni senkit, ezért inkább biztonsággal szeretném megtartani a helyem.” -mondta a fiatal finn pilóta

A nap egyik kiesője a mitsubishis Kristian Sohlberg volt, aki a 14. szakaszon kőnek ütközött és elveszítette a jobb hátsó kerekét. Sven Quandt a Mitsubishi vezetője elmondat: “Kristian nagyon jól ment, különösen ma, és mi nagyon elégedettek voltunk a szereplésével. Ez egy szerencsétlen dolog volt.”

Az értékelésből ugyan kimaradt, de a mai nyolc szakaszból öt alkalommal nyerő Petter Solberg 12 órai alvás után nagyszerűen teljesített. “Igaz, hogy nem vagyok a legjobb fizikai formában, de nagyon jó dolog tapasztalatokat szerezni ezeken a szakaszokon és játszani kicsit a beállításokkal. Ami az álmom volt, azt sikerült teljesítenem, megnyertem a 12. szakaszt.”

Mindhárom Ford az első 10-ben végzett a szombati nap végén. Duval a hetedik helyről a kilencedikre csúszott, egy ugrató utáni sikertelen landolásnak köszönhetően. Tuohino a két Citroen mögött az ötödik legjobb lett, amit így értékelt:

“Se nem jó, se nem rossz napom volt. Nem találtam az igazán jó féktávokat, nem tudom, miért. Volt néhány kisebb hibám is, így nem tudtam olyan jó lenni, mint tegnap. A holnapi szakaszokat nagyon szeretem, talán jobban sikerül majd.”

Martin egyre jobban rátalált a megfelelő ritmusra ami nagyon gyors tempót eredményezett, a nap végére és a második helyre jött fel. “Inkább a biztonságra törekedtem. Túl nagy a különbség az elsőhöz képest, így ahhoz, hogy holnap nyerni tudjak, külső segítségre volna szükségem. Az a fontos, hogy legalább ne hibázzunk, mert nagy harcra nincs lehetőség. Remélem, meg tudom tartani a második helyet, de még sok van hátra.” – értékelt az észt versenyző

A két Citroen is szerencsésebb napot könyvelhetett el, Loebnek már nem kellett takarítanai, így sokat gyorsult. Jobb beállításokkal Loeb és Sainz is biztonságosabban autózhatott, csupán a helyes gumi- választás maradt hátra. Sainz a harmadik helyről, míg Loeb a negyedikről kezdheti a hátralévő négy szakaszt.

A Peugeot-s Grönholm végig tartotta a vezető pozíciót, bár az ezen a versenyen használt négy sebességi fokozatból a nap közepére már csak három maradt.

“Nem volt egy könnyű nap. A váltó probléma miatt egy kicsit több időt is vesztettünk, mint gondoltuk. De az utolsó szakasz ismét jól sikerült, annak ellenére, hogy egy pillanatig sem pihenhettünk. Holnap is végig keményen kell dolgoznunk.” – mesélte Gröngolm

A még versenyben lévő második Peugeot-val a most debütáló Sebastian Lindholm a második helyen kezdte a napot, de a 12. szakaszon elszenvedett borulás miatt nem érhetett célba. Holnap ennek ellenére ismét rajthoz állhat a már ismert Super Rally szisztémának köszönhetően.

A Super 1600-as kategória küzdelmeit nagyon nagy nyugalommal várhatják a Suzuki vezetői, számukra csak az a kérdés melyik pilóta fog győzni, hiszen négy Ignis áll az élen a Finn futamon. Sőt ez még egy kicsit csalóka is, mert igazából az első öt helyen van Suzuki, csak Ketomaki nem világbajnoki induló.

Továbbra is az Andersson-Andersson páros vezet a JWRC-ben, akik a mai napon négy szakaszon bizonyultak a leggyorsabbnak. Ám ez sem volt elég, mert bár a japán Katajamaki csak háromszor volt a legjobb, a többi szakaszon is igen jól szerepelt, így a tegnapi 10 másodperces hátrányból ma hetet lefaragott. Mögöttük lemaradva Baldacci következik.


A Finn Rali állása két nap után ( 18 gyorsasági):

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 2h21’37″3 121.8 km/h
2. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’35″1
3. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 01’24″6
4. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’56″9
5. Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 02’03″8
6. Paasonen-Vainikka Skoda Fabia WRC + 02’54″6
7. Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC (Privát) + 05’11″1
8. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 05’15″9
9. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 05’20″4
10. H.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC (Privát) + 05’59″5
11. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 06’03″2
12. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 09’10″4

16. Andersson-Andersson Suzuki Ignis Super 1600 2h38’06″7 + 16’29″4
17. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis Super 1600 + 16’32″8

19. Ketomaki-Alanen Suzuki Ignis Super 1600 (Privát) + 17’49″2
20. Baldacci-Bernacchini Suzuki Ignis Super 1600 + 18’33″7