Peugeot-ok az élen – Finn Rali helyszíni tudósítás 1. nap 1

Peugeot-ok az élen - Finn Rali helyszíni tudósítás 1. nap


Pénteken 10 szakaszon 120 versenykilométert tettek meg a párosok, 26-30 fokos melegben. Bár az előző héten még kiadós esők voltak, a tréning idejére már kisütött a nap, így a rengeteg apró kővel borított pályák még csúszósabbá lettek.

A világbajnoki pontversenyben vezető Loeb volt ezúttal is a kezdő ember, nem is volt könnyű dolga a takarítással, ami meg is látszott a kezdeti eredményén. Bizony, a 115 km/h-s sebesség mellett a fák között sok meglepetés érheti az embert, főleg, ha nincs előtte semmilyen nyom, ami segíthetne. Bár Loeb úgy érezte képtelenség gyorsabban menni, végül hét helyet javított az első szakaszon elért eredményéhez képest.

A legkevésbé sikeres csapat ezen a napon a Subaru volt. Solberg már az elején majdnem leesett az útról, később aztán kiütötte a futóművet, így a negyedik szakasz után nem tudta folytatni.

“Nagyon nagy csalódás, hiszen igazán szerettem volna itt jó helyen végezni. Csak egy pillanatra veszítettem el a koncentrációmat, ami máris végzetes lett. Azt gondoltam, hogy tudjuk folytatni a versenyt, hiszen nem tűnt túl nagy balesetnek de kiderült, hogy mégis az volt, hiszen a fűben lévő kő kiütötte a futóművet. A szerelők megpróbálják rendbe hozni és holnap ismét rajthoz állok.” -mondta a világbajnok. (versenyen kívűl indulhat- szerk.)

Mikko Hirvonen, a másik Subarus versenyző az indulás előtt nagyon ideges volt, talán sejtette, hogy nem lesz jó vége a mai napnak. A legutolsó, Szuper Speciál szakaszon egy jobb-kanyarban kiütötte a jobb első futóművet, majd amikor hirtelen megpördült a Subaru, a jobb hátsó is hasonlóan járt.

“Nem tudom elhinni, ami történt. Mindenképp rossz dolog kiállni egy versenyen, de a legrosszabb, ha a Szuper Speciálon hibázol és ezt mér csak azzal lehet fokozni, ha a családod és a barátaid előtt történik ilyesmi.” – sajnálkozott a fiatal finn.

A Peugeot kettős sikert könyvelhetett a nap végén. A nyitó szakaszokon Harri Rovanpera győzedelmeskedett, mialatt a kissé rosszul induló Grönholm a nap felére már a második helyre jött fel, nyomában a csapat harmadik autójával induló Sebastian Lindholmmal. Az ötödik szakaszig a három oroszlán tartotta a frontot, majd Rovanpera a következő, Ruuhimaki-i szakaszon egy gyors kanyar előtt fékezni próbált, de a féknek nem volt tapadása és a csúszás során egy kőbe botlott.

Az úttól 15 méterre ért véget a repülés, s bár a nézők visszatették az autót az útra, a következő szakaszon már nem folytatta. A szerviz ennyi idő alatt nem tudja rendbe hozni a csúnyán megsérült autót, így holnap nem állhat rajthoz.

Ezek után Grönholm átvette a vezetést és folytatta a száguldást, további legjobb időket autózott, míg Lindholm a nap végén a második helyen ért célba. A harmadik legjobb Markko Martin lett, aki az argentin bukás után még nem jött teljesen rendbe.

“Igazán meg vagyok lepve, hogy harmadik vagyok, hiszen ez volt eddigi pályafutásom legnehezebb napja. Nem éreztem magam 100%-ig magabiztosnak, hiszen ez az a rali, ahol végig maximum sebességgel kell autózni. Nagyon nehéz, amikor a fejeddel akarsz valamit csinálni, de a tested nem képes rá. Sokkoló volt, amikor reggel rádöbbentem, hogy milyen nehéz így vezetni.” -mesélte a fordos versenyző.

Az ezúttal a második számű Forddal induló Tuohino a negyedik legjobbként végzett, míg a most “privát” Duval nyolcadikként zárta a napot.

A Skoda kis kihagyás után szintén három autóval tért vissza. Közülük a helyi Paasonen kezdett a legjobban és ő is érte el a legjobb eredményt, hiszen Sainzot követően a hatodik legjobb lett. Gardemeisternek és Schwarznak már akadtak gondjai ők már nem fértek a 10-es listába, akár csak a végnapjait élő két Mitsubishi sem.

Tagaiék a negyedik szakaszon egy kanyar után felborultak igy a 28.-ik helyröl álltak ki. Kis segitséggel reggel azonban holnap is folytatni tudják csak versenyen kivül.

Izgalmasan indult a Finn Ralia Super 1600-as mezőnyben is, mert az első két gyorsaságin az Opel Corsával induló Meeke-Patterson volt a leggyorsabb. Aztán a következő gyorsokon jókora hátrányt szedtek össze, amit a nap második felében próbáltak ledolgozni. Aztán az utolsón szakaszon lecsúsztak az útról kiestek.

A Suzukik azonban megint elemükben vannak, bár Wilks, a Törökországi győztes ezúttal nem volt a topon, sőt a hetediken össze is törte a sárga autót, de másoknak jól ment. Andersson négyszer volt a leggyorsabb a kategóriában, a negyedik szakaszon vette át az elsőséget és szépen lépett el az üldözőktől. Őt Katajamaki üldözi, aki két első idővel próbálta tartani a lépést. Még viszonylag támadópozícióban (38 mp) van Ketomaki, ám ő privát versenyző, a világbajnokságra nem nevezett, ott Bernardi a harmadik a Clioval, de nagyon lemaradt.


A Finn Rali állása kilenc gyorsasági után:

1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 59’08″6 121.4 km/h
2. Lindholm-Tuominen Peugeot 307 WRC + 00’18″3
3. Martin-Park Ford Focus WRC + 00’28″4
4. Tuohino-Aho Ford Focus WRC + 00’42″4
5. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’51″3
6. Paasonen-Vainikka Skoda Fabia WRC + 00’56″5
7. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 01’01″2
8. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 01’01″7
9. Sohlberg-Lindstrom Mitsubishi Lancer WRC + 01’27″4
10. Carlsson-Andersson Peugeot 206 WRC (Privát) + 02’11″8
11. H.Solberg-Menkerud Peugeot 206 WRC (Privát) + 02’23″3
12. Gardemeister-Lukander Skoda Fabia WRC + 02’39″5
13. Panizzi-Panizzi Mitsubishi Lancer WRC + 02’53″0
14. Schwarz-Hiemer Skoda Fabia WRC + 03’33″0

18. Andersson-Andersson Suzuki Ignis S1600 + 07’10″0

20. Katajamaki-Alanne Suzuki Ignis S1600 + 07’20″3
21. Ketomaki-Alanen Suzuki Ignis S1600 + 07’48″6 (Privát)

23. Bernardi-Fortin Renault Clio S1600 + 08’16″5